کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست اداره قران و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان مطرح کرد:

اهمیت توسعه و ترویج هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

28 بهمن 1401 ساعت 11:40

سرپرست اداره قران و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بر توسعه و ترویج هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی به عنوان مهمترین رکن کار تربیتی و فعالیت‌های قرآنی در مدارس تأکید کرد.


سرپرست اداره قران و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد بر توسعه و ترویج هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی به عنوان مهمترین رکن کار تربیتی و فعالیت‌های قرآنی در مدارس تأکید کرد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد در جلسه شورای معاونین آموزش پرورش استان، رؤسا و معاونین آموزشی آموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق که با حضور مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش که در گچساران برگزار شد برنامه‌های کاری خویش را در اداره قرآن، نماز و عترت تشریح کرد.
وی گفت: لازم می‌دانم از برنامه‌ریزی و هدایت مدیران محترم آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برای حضور با شکوه فرهنگیان و جامعه دانش‌آموزی استان در راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن که با حضور پرشور خویش حماسه بی بدیلی را خلق کردند تشکر و قدردانی نمایم.
حجت الاسلام مصباح نژاد به اهمیت راهپیمایی امسال اشاره کرد و گفت: ویژگی برجسته راهپیمایی ۲۲بهمن سال 1401 ملت ایران حضور جوانان و نوجوانان در کنار سایر اقشار جامعه بود که قطعاً محصول احساس وظیفه و برنامه‌ریزی و تبیین و ترغیب اساتید و مربیان و مدیران محترم آمورش و پرورش بود که تحت راهبری مدیرکل محترم جناب حاج عزت خواه صورت گرفت.
وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین و ساحت‌های شش‌گانه تربیتی اولین ساحت تعلیم و تربیت را ساحت تربیت اعتقادی عبادی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: ذیل این ساحت فعالیت‌های قرآن عترت و نماز تعریف می‌شود و نهاد آموزش و پرورش مهمترین و راهبردی‌ترین نهاد فرهنگ ساز کشور است که باید همه کمک کنیم تا آموزش و پرورش قوی داشته باشیم تا به حیات طیبه و زیست مؤمنانه برسیم.

سرپرست اداره قران و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه با این مبانی مسئولیت خدمت به قرآن و عترت و نماز را پذیرفتم تصریح کرد: توسعه و گسترش هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی مهمترین بستر کار تربیتی در مدارس است، که می‌تواند محور فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآن عترت و نماز قرار گیرد از جمله برگزاری گفتمان‌های دینی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی، برگزاری جلسات شنبه‌های تفسیر در ادارات آموزش و پرورش استان، فعال کردن دارالقرآن‌ها به عنوان پایگاه‌های قرآنی و پرورش استعداد‌های قرآنی و تقویت آنان در رشته‌های حفظ تلاوت و تفسیر و اقامه نماز در ادارات و مدارس، تجهیز نماز خانه‌ها و ایجاد فضای مطلوب برای اقامه نماز، برگزاری مسابقات با هدف تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به انس با قرآن عترت و نماز را بخشی از اولویت‌های کاری خویش بر شمرد.
حجت الاسلام مصباح نژاد از تشکیل کارگروه و کمیته تدوین برنامه‌های سالانه قرآن عترت و نماز با هدف کیفیت بخشی برنامه‌ها و فعالیت‌ها و هم افزایی خبر داد و گفت: تعامل با دستگاه‌های فرهنگی استان با هدف پرهیز از موازی کاری و اثر بخشی مطلوب‌تر در میدان فعالیت‌های قرآنی و مناسبت‌های ولایی و ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان از دیگر برنامه‌های اداره قران و عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.
وی از روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خواست رویکرد جدید تحولی در اداره قرآن، عترت و نماز را با جدیت پیگیری و دنبال کنند.
در این جلسه اعضای شورای معاونین مهمترین اولویت‌های کاری آموزش و پرورش را بیان کردند و بر رصد میدانی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس تأکید کردند.


کد مطلب: 458565

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458565/اهمیت-توسعه-ترویج-هیأت-های-مذهبی-دانش-آموزی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1