تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۵۸۵۱۷
بستن فهرست در «انتخابات مجلس»، راز «سکوت طولانی» اوست؟

راز بزرگ احمدی‌نژاد لو رفت؟

۱
۱
راز بزرگ احمدی‌نژاد لو رفت؟
کبنا ؛روزنامه آرمان ملی نوشت: احمدی‌نژاد به خواسته خودش یعنی تداوم حضور در مجمع رسید و بازهم سکوت کرد و بازهم این سوال مطرح شد که این بار به‌دنبال چیست؟
این سکوت پررنگ بود چنانکه «المانیتور» نوشت: «منتقدان او استدلال می‌کنند که او به‌راحتی کلمات را می‌پیچاند تا موجه جلوه کند. اما امتناع او از اظهارنظر در مورد اعتراضات اخیر، درحالی‌که اخیرا از ایران به‌خاطر حمایت از روسیه در حمله به اوکراین انتقاد کرده بود، نشان‌دهنده برنامه‌های آینده او و نقشی است که او می‌خواهد برای خود در این تحولات تعریف کند.»
برخی هدف او را فضاسازی برای راه‌یافتن یارانش به مجلس دوازدهم می‌دانند بنابراین به نحوی رفتار می‌کند که حاشیه‌ای برای آن‌ها ایجاد نشود. حضور یاران احمدی‌نژاد در دولت سبب شد تا آن‌ها برای حضور در مجلس دوازدهم هم تلاش کنند.
از سوی دیگر سایت «دولت بهار» به تبلیغ عملکرد احمدی‌نژاد و آنچه می‌پردازد که مدعی هستند دستاورد دولت اوست.
این سایت را می‌توان یک سایت تبلیغی برای انتخابات مجلس هم تلقی کرد. از جمله اقدامات این سایت که شائبه فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژادی‌ها را تقویت می‌کند انتشار مواضع نمایندگان نزدیک به احمدی‌نژاد در مجلس است. در کنار این موضوعات سعی در القای توانایی مردان دولت احمدی‌نژاد در بهبود فضای کشور است به‌عنوان نمونه در این سایت به نقل از محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم ادعا شده که «کمترین بدهی دولت و بانک‌ها به بانک مرکزی، در دولت دهم بود.»
یارانش عفو نشدند
از سوی دیگر برخی پیش‌بینی کردند احمدی‌نژاد برای عفو یاران نزدیک به خودش سکوت کرده و از اظهارات چالشی خودداری می‌کند. مشایی و بقایی حکم دستان چپ و راست احمدی‌نژاد را داشتند و او در این سال‌ها تلاش زیادی برای آزادی آن‌ها دارد.
شاید انتظار احمدی‌نژاد این بود که یارانش در میان عفوشدگان ۲۲ بهمن باشند که چنین نشد. روز سه‌شنبه هم ستایشی، سخنگوی قوه‌قضائیه در مورد احتمال عفو مشایی، بقایی و شهرام جزایری گفت: «تشخیص این موضوع با مرجع قضائی مربوطه است. باید پرونده اشخاص با معیار‌ها سنجیده شود و سپس تصمیم‌گیری شود.»
نکته قابل تامل آنجاست که احمدی‌نژاد برخلاف گذشته واکنشی به آنچه درباره او گفته می‌شود، ندارد. در گذشته اگر موضوعی درباره عملکرد او و دولتش مطرح می‌شد از سوی نزدیکانش تکذیب می‌شد، اما چند صباحی است که علاقه به تکذیب ندارد و نمی‌خواهد چالشی ایجاد شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف، غیرت،پاک دستی،ومردم داری دکتر احمدی نژاد و یارانش ما مردم ایران خدمات دولت ایشان در هشت سال درتاریخ ثبت و ماندگار شده کسی نمیتونه با دروغ ونیرنگ خدمات ایشان و یارانش را انکار کند در قلب مردم ایران جا دارن خدا دشمنان ایشان و یارانش را ذلیل و خوار نماید ....
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1