کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

باتلاش راهداران کهگیلویه و بویراحمد؛

جاده پاتاوه به دهدشت بازگشایی شد

26 بهمن 1401 ساعت 20:49

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه گفت: بخشی از جاده ملی پاتاوه به دهدشت که در اثر بارندگی‌های اخیر دچار ریزش و مسدود شده بود با تلاش نیرو‌های راهداری ریزش‌های صورت گرفته جمع‌آوری شد و تردد در این مسیر به روال عادی برگشت.


رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کهگیلویه گفت: بخشی از جاده ملی پاتاوه به دهدشت که در اثر بارندگی‌های اخیر دچار ریزش و مسدود شده بود با تلاش نیرو‌های راهداری ریزش‌های صورت گرفته جمع‌آوری شد و تردد در این مسیر به روال عادی برگشت.
علی دیانتی گفت: در پی بارش‌های اخیری بخشی از محور پاتاوه دهدشت دچار ریزش شد که توسط راهداران جمع‌آوری و تردد در این محور جریان دارد.
وی افزود: هم‌چنین بارش‌های اخیر باعث بسته شدن راه‌های برخی روستا‌های بخش‌های دیشموک و چارؤسا در شهرستان کهگیلویه شد که راهداران در تلاش برای بازگشایی این مسیر‌ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون خسارتی ناشی از بارش‌های اخیر در شهرستان کهگیلویه گزارش نشده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد پیشتر به ایرنا گفت: از رانندگان درخواست داریم در محور‌های ارتباطی کوهستانی استان با احتیاط کامل تردد کنند زیرا با توجه به کوهستانی بودن راه‌ها، در تمامی محور‌ها احتمال ریزش و رانش وجود دارد.
عابد محمدی اظهار داشت: تفاوت عمده‌ای که بارش‌های اخیر با بارش‌های قبل داشته، این بوده که ریزش‌های زیادی در سطح راه‌های استان ایجاد داشته است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته حدود ۴۰۰ مورد ریزش سنگ در سطح راه‌های استان گزارش شده است.
محور پاتاوه به دهدشت روز سه شنبه به خاطر ریزش سنگ بطور کامل بسته شد که با حضور به موقع راهداران این مسیر باز شد. هم اینک در همه محور‌های ارتباطی استان برغم بارندگی تردد در جریان است.
۲۱۰ راهدار با ۱۲۸ دستگاه راهداری در ۲۵ اکیپ در طول ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر در حال خدمات‌رسانی هستند و خوشبختانه تمامی محور‌ها باز هستند. رانندگان و تمام کاربران برای دریافت آخرین وضعیت جاده‌های این استان می‌توانند با سامانه گویای ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
سامانه بارشی از روز یکشنبه ۲۳بهمن ماه در استان فعال شد که براساس اعلام سازمان هواشناسی دامنه فعالیت آن تا پایان امروز (چهارشنبه) ۲۶بهمن ماه ادامه دارد. برای فردا پنجشنبه هم بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.
پس از ورود سامانه بارشی به استان، هواشناسی تا روز چهارشنبه هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که بدلیل تقویت سامانه بارشی، هشدار سطح نارنجی هواشناسی تا روز پنجشنبه بیست و هفتم بهمن ماه در استان ادامه دارد.


کد مطلب: 458504

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458504/جاده-پاتاوه-دهدشت-بازگشایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1