کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آستانه سفر رئیسی به چین؛

نامه هشدار و توصیه میرسلیم خطاب به رییسی

20 بهمن 1401 ساعت 15:15

مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت و نماینده مجلس، در نامه ای خطاب به رئیس جمهور ضمن اشاره به سفر آتی وی به چین، هشدارها و توصیه هایی را مطرح کرد.


مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت و نماینده مجلس، در نامه ای خطاب به رئیس جمهور ضمن اشاره به سفر آتی وی به چین، هشدارها و توصیه هایی را مطرح کرد.
به گزارش کبنا، متن نامه میرسلیم به شرح زیر است:
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سیدابراهیم رئیسی دامت برکاته
رئیس محترم جمهوری
با سلام و با تبریک سالگرد ایام فجر انقلاب شکوهمند اسلامی، به استحضار می‌رساند:
اکنون که جناب‌عالی در رأس هیأتی بلندپایه به منظور توسعۀ مناسبات به کشور چین عزیمت میفرمایید، برای جناب‌عالی و هیأت همراه آرزوی توفیق و سفری پر برکت میکنم.
البته توسعۀ مناسبات با کشورهایی که در دورۀ تحریمهای ظالمانۀ غرب و در رأس آنها آمریکا، به نحوی با میهن عزیزمان همراهی کرده اند، اقدامی است عقلائی و مبتنی بر مصلحت؛ اما موضوعی که باعث نگرانی دوستداران نظام و هر آنکه ذرهای به این آب و خاک و پیشرفت کشور و خروج از مشکلات اعتقاد یا علاقه دارد شده، نادیده گرفتن و یا تحقیر کردن توانمندیهای علمی و فنی صنعتگران و ظرفیتهای داخلی کشور است با مطرح کردن عناوین واهی و ارائۀ چهرهای غیرمنطقی از مطالبات اجتماعی و نیازهای کشور در قالب مفاهیم و تعابیری نظیر:

در اکثر این موارد چشم دوختن به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و سوء تدبیر اجرایی و مدیریتی، در پی عدم برنامه ریزی، و در برخی از موارد انگیزۀ انتفاع از فرایند واردات و حتی طمع ویژه‌خواری به اشکال مختلف آن، مبنای موضع‌گیری و سپس اتّخاذ تصمیم می‌شود. در این میان، تولیدکنندگان باتجربه داخلی که بخصوص در ایام تحریمها علی‌رغم موانع و کمبودها، همواره تکیهگاه اصلی دولت و پناه ملت شریف ایران بوده‌اند و نیز کلیۀ آگاهان در حوزۀ صنایع و مطلع از توانمندیهای ایران اسلامی، با بهت و افسوس نظارهگر این قبیل تضییع فرصت‌ها براثر اقدامات توجیه‌گرایانه یا سطحی و شتابزده در بدنۀ دولت و نهادهای خصوصی زیر نظر دولت‌اند.
ازاین‌رو، ضمن هشدار به کسانی که برخلاف مصالح ملی و تدابیر ابلاغی مقام معظم رهبری در امر تولید و تأکیدات جناب‌عالی در این زمینه در ابتدای سال جاری، سعی می کنند با اصرار بر واردات و نه تکیه بر قابلیت‌های اثبات‌شدۀ کشور، بر تنور واردات بدمند، از جناب‌عالی تقاضا می کنم که در سفر پیشرو تمهیدی بکارگیرید تا از توافقات و تفاهماتی که برخلاف تدابیر و سیاستهای یادشده ‌باشد، جلوگیری شود.
البته برای این‌جانب و مطلعان از اوضاع کشور عزیزمان بسیار شگفتآور و تاسف‌انگیز است که شاهد تشویق و حتی مسابقهای خطرناک در نهادهای دولتی و غیردولتی در زمینۀ واردات انواع تجهیزات و محصولات و تبلیغات اغواگرانه رسانه‌ای به پشتیبانی از واردات باشیم! اینگونه حرکات، جفا به توانایی‌های میهن عزیزمان و قابلیت‌های تولیدکنندگان داخلی است.
متذکر میشوم که هرگونه تعهد شرکتهای دولتی و غیردولتی، در مسیری برخلاف مصالح ملی و سیاستهای کلی ناظر بر امر تولید، علاوه بر خسارات جبرانناپذیر به صنعت، کاهش درآمد ناخالص ملی، افزایش تورم، کاهش ارزش پول ملی و کاهش اشتغال و تبعات خطیر آن، امری نابخشودنی و حقیقتاً به معنای پشت کردن به اهداف مهم اقتصادی جمهوری اسلامی است؛ امیدوارم با اشراف جناب‌عالی برمصالح کشور از بروز چنان خساراتی جلوگیری قطعی صورت گیرد.


کد مطلب: 458189

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458189/نامه-هشدار-توصیه-میرسلیم-خطاب-رییسی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1