تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۴۵۸۱۲۵
کبنا گزارش می‌دهد:

اکبری:طبق برنامه ششم توسعه شهرداری حق افزایش عوارض را ندارد/ دانشی:افزایش عوارض اقدام کمرشکنی است/ احمدی‌کیش:با توجه به مسائل امنیتی و آسیب‌های اجتماعی در خصوص عوارض جمعه‌بازار تجدیدنظر کنیم/ آشنا: برخی می‌گویند شورای یاسوج ضعیف است و راست می‌گویند

۱۷
۱
اکبری:طبق برنامه ششم توسعه شهرداری حق افزایش عوارض را ندارد/ دانشی:افزایش عوارض اقدام کمرشکنی است/ احمدی‌کیش:با توجه به مسائل امنیتی و آسیب‌های اجتماعی در خصوص عوارض جمعه‌بازار تجدیدنظر کنیم/ آشنا: برخی می‌گویند شورای یاسوج ضعیف است و راست می‌گویند
کبنا ؛
جلسه شورا تحت عنوان پرسش از شهردار روز سه شنبه(۱۸ بهمن ۱۴۰۱) در سالن جلسات شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد. در این جلسه ابتدا دفترچه عوارض سال 1402مورد بررسی قرار گرفت و سپس درباره استیضاح و لغو یا ابقا نستهن مقدم_شهردار یاسوج_ صحبت شد و در انتهای جلسه نستهن مقدم با سه رأی موافق و چهار رأی مخالف در سمت شهردار یاسوج باقی ماند.
اکبری در ابتدای این جلسه گفت: در سال گذشته که رئیس شورا بودم مخالف افزایش هر نوع عوارض بودم و به‌عنوان مخالف امضا کردم؛ اما به رأی اعضای شورا گذاشتیم و رأی نیاورد.
اکبری در ادامه افزود:الان با توجه به سازمان برنامه کسانی که زیر ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرندزیر خط فقر هستند. ما الان قشر متوسط نداریم دو گروه فقیر و غنی داریم. که 90درصد فقیر و 10درصد غنی هستند.  که در استان ما 99درصد مردم فقیر هستند؛ بنابراین ما نمی‌توانیم عوارض را یک مرتبه چندین‌برابر افزایش دهیم. 
 اکبری در ادامه تصریح کرد: در حالی که انبوه‌ساز دنبال منافع خود است؛ یک شغل و تولید شغل است و باعث رونق اقتصادی می‌شود؛ اما وقتی عوارض افزایش یابد انبوه‌ساز هم قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و مردم عادی توان تحمل این افزایش‌ها را ندارند.
وی افزود: بعضی از اعضا می‌گویند چون شهردار آقای مقدم است ما عوارض را افزایش نمی‌دهیم؛ این جمله کاملاٌ مردود و اشتباه است. فرقی ندارد شهردار کیست ما باید مردم را ببینیم وقتی دست مردم خالی است چگونه عوارض را پرداخت کنند.
اکبری در ادامه گفت: کارمند بازنشسته‌ای که پاداش و سنواتش را می‌گیرد می‌خواهد آن پول را صرف ترمیم خانه‌اش کند یا یک ساختمان برای فرزندش بسازد. اگر قرار باشد پانصدمیلیون را به‌عنوان عوارض به شهرداری بپردازد چیزی برایش باقی نمی‌ماند که ساختمان بسازد. این فشار بر گرده مردم است.
اکبری افزود:  بازنشستگی در کشور ما آغاز مشکلات است. اگر قیمت آپارتمان در شهر یاسوج به دلیلی افزایش عوارض و دیگر موارد بالا رفته. در هر شرایظی هر نوع افزایشی فشار بر گرده افراد کم درآمد جامعه است؛ بنابراین ما باید به سوگندمان پایبند باشیم و از فشار اقتصادی بر گرده مردم بکاهیم و از حقوق مردم و شهرداری دفاع کنیم. طبق برنامه ششم توسعه شهرداری حق افزایش عوارض را ندارد بلکه شهرداری باید به جای افزایش عوارض دنبال درآمد پایدار باشد. 

عطاالله دانشی در ادامه این نشست گفت: استان و شهر ما کم‌برخوردار است و در بسیاری از شاخص‌ها زیر خط فقر هستیم. با توجه به تورم افزایش عوارض اقدام کمرشکنی است. تقاصا داریم برای این مسئله فکری اساسی بکنیم. تأسف می‌خورم از برخی دوستان که با دخالت و حرف‌های شخصی را مطرح می‌کنند در حالی‌که باید مردم در رأس باشند. عده‌ای از دوستان می‌گویند دانشی مخالف جمعه بازار است؛ من می‌گویم باید همه چیز را باهم در نظر داشت، مردم، نرخ تورم، مصالح شهرداری و... .
فرشید احمدی‌کیش گفت: عوارض جمعه بازار در سال ۱۴۰۱ در دفترچه عوارض افزایش زیادی داشت که به جز بنده بقیه اعضای شورای شهر رای به افزایش داشتند؛ اما من با افزایش بی رویه مخالف بودم و پیشنهاد می‌کنم با توجه به مسائل امنیتی و آسیب‌های اجتماعی در خصوص عوارض جمعه‌بازار تجدیدنظر کنیم و به آنها کمک کنیم.
احمدی‌کیش افزود:  پیشنهاد می‌کنم درخصوص بقیه عوارض برای سال ۱۴۰۲  برای کمک به مردم عزیز دفترچه عوارض ۱۴۰۱ مصوب گردد تا بتوانیم از این طریق بخشی از هزینه‌های مردم را کمتر نماییم.

آشنا در ادامه این جلسه گفت: موظفیم  برای دفترچه عوارض بهای خدمات به مردم وقت بگذاریم و دقیق مطالعه کنیم؛ اما دوستان در این زمینه کوتاهی کردند. بارها  در ایم جلسات در حضور همه درباره دفترچه تاکید کردم؛ لطفاٌ به وجدانمان مراجعه کنیم. 
اکبری در پاسخ به آشنا گفت: دفترچه دیر به شورا رسید.
 _آشنا: می توانستیم جلسه فوق‌العاده تشکیل دهیم. صبح دفترچه بررسی شود و عصر سوال از شهردار. آشنا در ادامه افزود: طبق دستورالعمل کشور تا پارسال چنانچه دفترچه توسط شهرداری و شورا تعیین می‌شد و ارائه نمی‌شد دفترچه سال قبل اعمال می‌شد؛ اما امسال طبق قانون و طبق مصوبه مجلس باید دفترچه همین سال جاری تایید و تصویب شود.
وی ادامه داد: سال 1401توانستیم ارزش مالیاتی سال ۹۴ را اعمال کنیم؛ اما حالا نه و ما موظفیم ارزش مالیاتی سال 1401 را در این دفترچه را لحاظ کنیم. استنکاف در این امر موجب برخورد می‌شود.
آشنا تصریح کرد: قانون تصویب دفترچه مطابق با سال ۱۴۰۱ را خلاف می‌داند چون مواردی در دفتر دفترچه جدید حذف و اضافه شده که با دفترچه قبلی  مطابقت ندارد و به دلیل  این مغایرت‌ها مطمئنم طبق قانون برگشت داده خواهد شد.
آشنا افزود: شفاف حرف بزنید؛ نه دیپلمات مآبانه! من نوشتم به دلیل مغایرت با دستورالعمل وزارت کشور مخالفم اگر برگشت آیتم به آیتم بررسی خواهد شد.
اکبری گفت: این دفترچه باید تا ۱۵ بهمن تصویب و به اطلاع عموم می‌رسید امروز هجدهم است.
_ آشنا: برخی می‌گویند شورای ضعیف است راست می‌گویند؛ ما طبق قانون عمل نمی‌کنیم.
فرشید احمدی کیش دیگر عضو شورای شهر یاسوج در پاسخ به آشنا گفت: چه کسی مطابق قانون عمل نمی کند؟! هیچ‌کدام  از اعضای شورا نگفته مطابق قانون عمل نشود.

در ادامه هدایت امیری گفت: چیزی که قانون است شورای شهر نمی تواند در آن دخل و تصرف کند. وقتی دفترچه در دستور کار قرار می‌گیرد؛ یعنی در حیطه و چارچوب شورا است و ما هم در این دفترچه قانون را لحاظ می‌کنیم و دخل و تصرفی نداریم. ما می‌خواهیم دفترچه را بر اساس وضع موجود بومی‌سازی کنیم. کارشناسی شده، اصولی و منطقی. کمیسیون انطباق برای همین است که اگر ما خلاف قانون گفتیم رد کند اگر قانون تعیین تکلیف کرده خوب ما چرا در این جلسه نشستیم.
آشنا در ادامه این جلسه گفت: کسانی که از پاسخ‌های شهردار چه به صورت حضوری و چه مکتوب قانع نشدند به استیضاح شهردار رأی دهند.
آشنا افزود: امروز استیضاح در دستور کار قرار می‌گیرد.
عطاالله دانشی، هدایت اکبری، هدایت امیری و بهنام عباس‌نژاد به استیضاح شهردار رأی دادند و کیوان آشنا، فرشید احمدی‌کیش و ایمان جاوادنه مخالف استیضاح شهردار بودند.
هدایت امیری در ادامه این جلسه گفت: از رسانه‌ها گلایه دارم به علت بی دقتی در انتقال مطالب.
یکی از خبرنگاران در پاسخ به امیری گفت: جلسات واقعاٌ بی‌نظم است و گاهی همهمه آنقدر زیاد می‌شود که ما متوجه اصل صحبت نمی‌شویم. ما هم از شما گله‌مندیم که منظم صحبت نمی‌کنید.

امیری در ادامه خطاب به اعضای شورا گفت: می‌خواهم یادآوری کنیم خدمت تک تک عزیزان به عنوان یک عضو و تلنگری به خودمان بزنم و بگویم ما معتمد مردم هستیم. ابتدای کار با یک سوگند آغاز کردیم هر کدام از گفت در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خود که فرداها تصمیمی گرفته نشود که خدشه‌ای به مردم و منافع مردم وارد شود و در همه زمینه‌ها عدالت و انصاف را رعایت کنیم.
وی در ادامه افزود: ما می‌خواهیم بدون از تعصب و موضع‌گیری انتخاب کنیم. ما توسط شخص وظایف و طایفه خاصی انتخاب نشدیم. مردم به ما اعتماد کردند؛ اما این اعتماد توسط مسائل قومیتی و پشت پرده خراب شده است.
در این لحظه رئیس شورا به یک ارباب رجوع اجازه ورود داد و امیری صحبت خود را قطع کرد . در ادامه گفت: چرا رئیس شورا به صحبت‌های ما بی توجهی می‌کند و فایده ندارد صحبت کنم.
آشنا: بفرمایید.
امیری در ادامه گفت: ما به شهر ما با شهردار مخالفتی نداریم اما با بی قانونی ها مخالفیم و اتفاقاً دوست داریم که منافع و سود هم به شهردار برسد. با شخص کار نداریم ما با ملک کار داریم با اینکه زمین متری ۱۵ میلیون را هشت میلیون و سیصد فروختند ما اینجا با شخصی مشکل نداریم.
وی افزود: طرح‌های عمرانی طرح واگذار می‌شود بدون تشریفات قانونی بدون مناقصه بعد در جلسه شورای تأیید می‌شود که مجوز بگیرد؛ این کلاه شرعی گذاشتن بر سر مسائل است.
امیری در ادامه گفت: گرفتن ۲ درصد عوارض زمین زیر ۵۰۰ متر غیر قانونی است. ما این را مصوب می‌کنیم؛ اما آیا تاکنون به مصوبه ما ارزش داده شده است؟! این دست بالا و دست پایین(رأی دادن) آیا مهم است و آیا شهردار برای رأی ما ارزش قائل است؟
 امیری در ادامه به اشاره به وضعیت میدان تره‌بار گفت: با میدان میوه و تره بار مخالف نیستیم ما با سرمایه‌گذاری در این استان مخالف نیستیم. سرمایه‌گذار میدان میوه‌و تره‌بار باید به تعداد سال‌های تحت قرارداد ضمانت‌نامه ارائه دهد. برای ۱۵ سال باید میلیاردها تومان ضملنت بدهد؛ اما یک سال رایگان از میدان استفاده کرده است و حالا می‌گوید برایم نمی‌صرفد ادامه دهم. شهردار می‌گوید شما از سرمایه‌گذاری خمایت نمی‌کنید.
وی افزود: با این شکل ماندن در شورای شهر توهین به خودمان است وقتی برای مصوبه و رأی من ارزش قائل نیستند و شهردار ارزشی برای شورا قائل نمی‌شود ماندن در شورا چه اهمیتی دارد؟!!
آیا برای واگذاری 39قطعه زمین به تعاونی سپاه  هماهنگی با شوراصورت گرفته؟ چرا می‌خواهیم خودمان را گول بزنیم. 
سید هدایت اکبری گفت: پیمانکار در حوزه خدمات شهری شهرداری داریم که یا ضمانت‌نامه از او گرفته نشده و یا اگر گرفته شده کافی نبوده و هم اکنون که رفته حقوق کارگران را پرداخت نکرده است.
وی افزود: سوالات ما از شهردار درست پاسخ داده نشد که اعتقاد دارم شورا از سوالات حمایت کند؛ اما متاسفانه شهر، شورا، مردم و تصمیم امروز ما برای شهردار اهمیت ندارد. ادامه این روند فعلی شهرداری را به ضرر شهر، شهروندان و مردم می دانم. کارگرانی که زحمت می کشند و در مواقع بحران کار می کنند چرا پولی داده نشد، انگار در شهرداری دارند تقسیم غنایم می کنند. اعضای شورای شهر به خودشان بیایند و وجدان خود را قاضی قرار دهند. درست نیست ۱۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ستاد بحران پرداخت شده، آن هم در ماه‌های که نیاز به ستاد بحران نبود.
امیری تاکید کرد: شهردار در حضور همه اعضای شورا اعلام کرده که سه نفر از نیروهایی که وارد شهرداری شدند را خودم آوردم، طبق کدام قانون این کار را انجام داده است. برخی جاها بخاطر استفاده شخصی از تلفن بیت المال و دولت رئیس جمهور استعفا می‌دهد اما در شهردار هیچ خبری نیست اعضای شورا در برابر کلام‌الله که سوگند یاد کردیم بر اساس وجدان رای برای صلاحیت شهردار دهند.
"بهنام عباس نژاد"، دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در ادامه گفت: اجرایی نکردن مصوبات شورا و خودسرانه عمل کردن شهردار تخلف است در زمینه مسایل مطرح شده در نشست شورا کار با هیچ شخصی خارج از مجموعه شهرداری نداریم بلکه فعل یا ترک فعل شهردار است.
کیوان آشنا گفت: چون به نتیجه رسیده ام که آقای مقدم(شهردار فعلی) کارش درست بود نظرم برای ماندنش مثبت است.
همچنین "هدایت اکبری"، عضو شورای شهر  یاسوج پس از نشست رای اعتماد دوباره شورا به شهردار یاسوج گفت: تا دو یا سه ماه پیش یکی از طرفداران شهردار بودم و کمک می‌کردیم تا حرکت کند و کار عمرانی انجام شود و مردم راضی شوند. اما هر چه تلاش کردیم تغییر و اصلاحی انجام نشد. مثلاً برای گرفتن پیمانکار چنان کم توجهی می‌شد تا که به فصل زمستان رسیدیم و از این دست کارها که موجب مخالفت ما نیز شد.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد مردم و مسئولان مخالف حضور شهردار فعلی و ۹۹.۵ درصد از کارمندان بازنشسته و شاغل شهرداری در حال حاضر مخالف ادامه کار آقای مقدم شهردار فعلی هستند، افزود: نوک پیکان هم در این خصوص به طرف ما بود بنابراین از او محترمانه خواستم که بر اساس این مخالفت‌ها خودش استعفا دهد و محترمانه برود.
اکبری اظهار کرد: به دلیل تعهدی که به مردم دارم در این جلسه به او رای مخالف دادم و مخالف ماندن ایشان هستم چرا که بودن او در این مسند دیگر به نفع خود او نخواهد بود و معتقدم اگر خودش استعفا بدهد و برود بهترین کار را کرده است او بیش از ۶ سال شهردار یاسوج بوده بنابراین همچنان دوست او هستم اما در رابطه با مسائل کاری به دلیل عملکرد ضعیف از این پس مخالف او خواهم بود.
در پایان این جلسه نستهن مقدم با سه رأی موافق( فرشیداحمدی‌کیش، کیوان آشنا و ایمان جاودانه) و چهار رأی مخالف(هدایت امیری، هدایت اکبری، بهنام‌عباس‌نژاد و عطااله دانشی) در سمت خود باقی ماند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای جدم وتون نخواد
Iran, Islamic Republic of
تقسیم غنایم
مردم کیلویی چنده
شرمت
Iran, Islamic Republic of
به حرف اشنا دقت کنید حرفش تا عملش کاملا متفاوت است و بایست بداند که این شهر متعلق به این فرد نیست متعلق به کشور و استان و شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج است کسیکه حرفش با عملش یکی نیست برای چه در شورا مانده
Iran, Islamic Republic of
بیچاره به یاسوج طایفه گرایی باعث عقب ماندگی مقدم یاسوج را ویرانه کرد
ر
United States
شهردار ضعیف و شورای ضعیف بدرد این شهر نمیخورد
Iran, Islamic Republic of
خاک که رای بر ابقاء شهردار دادید دم از مردم ومنافع مردم نزنید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت یاسوج .شهردار یاسوج تا دوسال دیگه یاسوج را به ده کهنه تبدیل میکنه درود بر اعضای شورایی که خودشان نیز تعطیلند با انتخابشان = محصول انتخاب شورای طایفه ای ضعیف = شهردار ضعیف تر از دهدار حیف مرکز استانی که این طور نابود شد
Iran, Islamic Republic of
تور را بخدا به شهردار و اعضاء شورا شهر یاسوج اطلاع بدید یه بخشی از خیابان 60 متری سالمه بسا خرابش کردی در ضمن درختان و فضای بلوار معلم نیز یکم سبزه جان خودتان اینها را هم خشک کنید تا راحت باشید دیگه
Iran, Islamic Republic of
اعضای شورای شهر -
. زمین و مسکن یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خیانت به آرای مردم بخشودنی نیست
مقدم
Romania
فقط نادر منتظریان
یاسوج
Romania
طنز تلخ این روزها. دارن برام هم جک تعریف می کنند . بابا دست بردارین از این مسخره بازی ها .
Romania
خدایی موندم سرنوشت اون کبوترها چی شد؟
م
Romania
این روزها برای. فرار از پاره ای مشکلات اخبار شورا را دنبال کنید.بالخره سرگرمی خوبیه
اصلاح طلب
Romania
یادی کنیم از چهره مردمی حاج نادر منتظریان
سید
Iran, Islamic Republic of
شهرداری را ولش کنید نظام مهندسی شهروندان را نقره داغ میکند.پول بی حساب وکتاب میگیرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
برخی ها نمی گویند همه می گویند شورای شهر ضعیفند ، آقایان نگاه به عملکرد ضعیفتان کنید ، چه شهری ساخته اید ، چه شهرداری انتخاب کرده اید ، یاسوج را تبدیل به ضعیف ترین شهر در بین تمام مراکز استان ها کرده اید ، جای بسی تآسف و تآمل است .
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1