کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا خبر داد

۱۰ دستور رادان به فرماندهان انتظامی سراسر کشور

17 بهمن 1401 ساعت 14:21

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا از ابلاغ دستورات ۱۰گانه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهان انتظامی در سراسر کشور خبر داد.


معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا از ابلاغ دستورات ۱۰گانه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهان انتظامی در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش کبنا، سردار سعید منتظرالمهدی در این باره گفت: فرمانده کل انتظامی کشور در نشست فصلی و مشترک با فرماندهان، معاونین و رؤسای پلیس‌های تخصصی و فرماندهان استان‌ها و شهرستان‌ها در سراسر کشور بر اقدامات لازم جهت روز‌های پیش رو تا پایان سال و اشراف اجتماعی و اطلاعاتی و آمادگی کامل نیرو‌ها برای اقدامات پلیسی لازم و خدمت‌رسانی مضاعف به مردمان خوب کشور تأکید و بر موارد مهمی اشاره کرد که بخشی از آنان در این مرحله در قالب دستورات "۱۰"گانه اعلام می‌شود:
۱-مردم از آمار سرقت در کشور ناراحت هستند لذا ضمن مطالبه از دستگاه‌های مسئول، اقدامات عاجل برای برخورد با سارقان و مالخر‌ها به عنوان عاملان مخل امنیت صورت و نتیجه اقدامات به مردم اعلام شود.
۲-لزوم به هنگام بودن، به روز بودن و آشنایی با فناوری‌های نوین و استفاده به موقع از تجهیزات هوشمند برای سرعت بخشی وتسهیل در ارائه خدمات پلیسی.
۳-بازنگری در نحوه جذب کارکنان، داوطلبان و علاقه‌مندانی که شرایط لازم را دارند، می‌بایست با اشتیاق دو چندان و باسرعت بیشتر، فرآیند جذبشان صورت پذیرد.
۴- اقدامات پلیسی می‌باید به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن انجام و از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت آنان استفاده شود.
۵- افزایش حدود ۲۰۰ درصدی اضافه‌کار یگان‌های عملیاتی در کلانتری‌ها در سراسر کشور و تأکید بر تأمین مسکن ملکی و سازمانی بیشتر از آنچه در برنامه مصوب برای آن مشخص شده است و همچنین توجه ویژه به منزلت و منقبت کارکنان و رفع مشکلات آنان.
۶-اتخاذ تمهیدات قانونیِ فوری برای تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌ها و استرداد به صاحبان خودرو.
۷- ایجاد ساز و کار لازم به منظور رسیدگی جدی و رفع مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، متوفیان و همچنین توجه ویژه به امورات بازنشستگان و اعضای وابسته فراجا و استفاده از ظرفیت‌های آنان.
۸- تأکید بر اصلاح روش‌ها در حوزه ترافیک شهری و جاده‌ای و مطالبه از مبادی قانونی در حوزه راه و همچنین اطلاع رسانیِ به موقع از طریق پیامک به مالکانِ خودرو‌های متخلف قبل از انتقال به پارکینک توسط پلیس راهور.
۹-تمرکز بیشتر بر ماموریت‌ها و سرعت بخشی و کیفی‌سازی امورات محوله و بازنگری در اصلاح برخی اقدامات پلیسی و تأکید بر بررسی‌های می‌دانی و گزارش‌گیری صحیح و راستی آزمایی موارد توسط بازرسی کل فراجا.
۱۰-اهتمام بر اقدامات حوزه اجتماعی و استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و اقدامات ایجابی و همچنین تهیه پیوست رسانه‌ای برای تمامی ماموریت‌های پلیسی در ۳ مرحله «قبل؛ حین و بعد» از اتمام ماموریت.


کد مطلب: 458067

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458067/۱۰-دستور-رادان-فرماندهان-انتظامی-سراسر-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1