کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزئیاتی از نحوه شهادت بسیجی کهگیلویه و بویراحمدی در ارتفاعات شمال غرب

15 بهمن 1401 ساعت 22:53

جانشین تیپ ۴۸ فتح جزئیاتی از نحوه شهادت بسیجی «داوود جاودانیان» در ارتفاعات شمال غرب را بیان کرد.


جانشین تیپ ۴۸ فتح جزئیاتی از نحوه شهادت بسیجی «داوود جاودانیان» در ارتفاعات شمال غرب را بیان کرد.
سرهنگ پاسدار امین قلی پور جانشین تیپ ۴۸فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه هماهنگی تشییع شهید بسیجی داوود جاودانیان در شهرستان بهمئی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت بسیجی این شهرستان گفت: شب پنج شنبه در منطقه ماموریتی تیپ ۴۸ فتح در شمال غرب کشور، بسیجی سرافراز «داوود جاودانیان » از شهرستان بهمئی در آن منطقه و در مأموریت حضور داشت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد که شهادت این عزیز، برگ زرین دیگری برای ایران اسلامی به ویژه شهرستان بهمئی است.
وی در ادامه گفت: در منطقه ماموریتی شمال غرب بخشی از مرزبانها و نیروها پاسدار هستند و برخی دیگر بسیجیان عزیز که از مرز جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.
وی در ادامه بیان کرد: در فصل زمستان در برخی از این مناطق ارتفاع برف بالغ بر ۱۰ متر می‌رسد.  
سرهنگ قلی پور در خصوص حادثه ای که منجر به شهادت بسیجی اهل بهمئی در منطقه شمال غرب شد گفت: پنج شنبه شب و در هنگام تغییر شیفت، نیروهای مرزبان در ارتفاعات با شرایط بسیار سختی مواجه می شوند که باد شدید همراه با بوران و برف و مه شدید باعث شد که ۱۵ نفر از مرزبانان عزیز ما در این شرایط گرفتار شوند.
وی ادامه داد: با تماس و ارتباطی که این مرزبانان گرفتند یگان امداد و پشتیبانی به سمت این نیروها رفتند و با تشخیص مسیر و با سختی فراوان این نیروها را پیدا می کنند و پس از ۱۱ ساعت پیاده روی در این شرایط سخت با انتقال این نیروها ۱۴ نفر از این نیروها را احیاء می کنند و اما متاسفانه حال شهید جاودانیان مساعد نبود.
جانشین تیپ ۴۸ بیان کرد: شهید با سختی فراوان به آمبولانس رسانده شده و در حال انتقال به شهر «میرآباد» قرار گرفت اما به دلیل شرایط وخیم ایشان تقدیر بر این بود به درجه رفیع شهادت نائل گردد.
دعوت از مردم برای شرکت در مراسم تشییع شهید مدافع امنیت
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم غیور و شهید پرور استان برای شرکت باشکوه در مراسم تشییع بسیجی شهید داود جاودانیان دعوت کرد.
به گزارش کبنا، متن بیانیه به شرح ذیل است:
«بسم رب الشهداء و الصدیقین»
رهبر معظم انقلاب: «بخشی از امنیت‌مان مربوط به مرزبانان است؛ شما در خانه نشسته‌اید از مرز چه خبری دارید؟ چه خبر دارید که آن که در مرز‌ایستاده و جلوی دشمن را گرفته که وارد کشور نشود، او چه می‌کشد؟ شهدای مرزی ما مظلومند. »
انقلاب اسلامی ایران، امتداد خط سرخ قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است و به برکت خون مبارک شهدا تا ظهور حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، الهام بخش و‌امید آفرین به پیش خواهد رفت و قله‌های پیشرفت و افتخار را یکی پس از دیگری فتح خواهد نمود.
بار دیگر روح مطهر یکی از پیروان مکتب خمینی کبیر (ره) و عاشقان امام خامنه‌ای عزیز «مد ظله العالی» بسیجی شهید داود جاودانیان از گردان امام حسین علیه‌السلام تیپ سرافراز ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و از شهرستان دلاورخیز بهمئی، در حین انجام وظیفه در شمال غرب کشور و در سنگر حفظ آرمان‏‌های انقلاب اسلامی و دفاع از امنیت مرز‌های کشور، به قافله عظیم شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی پیوست تا ثابت کند رویش‌های عاشورایی این انقلاب تا ظهور صاحب اصلی‌اش ادامه خواهد داشت.
به استحضار می‌رساند مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مدافع امنیت، "داوود جاودانیان" یکشنبه ۱۶ بهمن ساعت ۸: ۳۰ دقیقه از مقابل کنگره سرداران و شهدای استان تا گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار می‌شود.
همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه، از ساعت ۹ صبح از شهر لیکک به سمت زادگاه شهید روستای کت شهرستان بهمئی برگزار می‌شود.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از عموم مردم غیور، قدرشناس و شهیدپرور استان دعوت می‌کند تا با حضور شورآفرین و شکوهمند خود در مراسم تشییع پیکر مطهر بسیجی جان بر کف، شهید عزیز داود جاودانیان رضوان الله تعالی علیه، ضمن قدرشناسی از ایثار و فداکاری شهدای امنیت مرزی و دفاع از حریم جمهوری اسلامی، بر تداوم حرکت انقلابی خویش و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای والامقام تأکید نمایند.


کد مطلب: 458004

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458004/جزئیاتی-نحوه-شهادت-بسیجی-کهگیلویه-بویراحمدی-ارتفاعات-شمال-غرب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1