کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا موضوع مرغ‌های منجمد برزیلی در بازار یاسوج را بررسی کرد

وجود مرغ‌های منجمد تاریخ مصرف گذشته در بازار یاسوج؟ / رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: چنین مرغی از طرف جهاد توزیع نشده / مدیرعامل شرکت پشتیبانی: هیچ مرغ تاریخ انقضا گذشته‌ای از طرف شرکت پشتیبانی امور دام در استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع نشده است / این مرغ از کجا آمده، آیا کسی می‌داند؟

15 بهمن 1401 ساعت 10:26

گزارش های مردمی از توزیع مرغ های منجمد تاریخ مصرف گذشته و گران قیمت در بازار خبر داده اند.


گزارشهای مردمی از توزیع مرغهای منجمد تاریخ مصرف گذشته و گران قیمت در بازار خبر دادهاند.
به گزارش کبنانیوز، یکی از شهروندان یاسوجی با ارسال تصاویری از تاریخ مصرف مرغ‌های منجمد گفت: از دیروز در بازار مرغ برزیلی به قیمت هر کیلو ۵۰ هزار تومان توزیع می‌شود که تاریخ مصرف آن 2 فوریه 2023 یعنی دو سه روز آینده است.
این شهروند یاسوجی اظهار داشت: تاریخ تولید این مرغ‌ها مربوط به یکسال پیش است، چرا این مرغ‌ها در طول این یک سال توزیع نشده‌اند و الان که فقط دو روز مانده به تاریخ انقضا توزیع شده است؟
وی افزود: اگر مسوولان به فکر مردم بودند که این مرغ باید در ماه‌های آبان و آذر توزیع می‌شد که قیمت به کیلویی 70 هزار تومان رسیده بود.
این شهروند ضمن انتقاد از مسوولان استانی گفت: این مرغ سال گذشته و ابتدای سال جاری با قیمت ۲۰ هزارتومان عرضه می‌شد، ولی امروز به قیمت ۵۰ هزارتومان عرضه می‌شود که جای سؤال دارد، چرا به قیمت دوبرابر ونیم به فروش می‌رسد؟!
توزیع مرغ در ارزانی؟
به گزارش کبنا، در بازار بویراحمد تا روز گذشته مرغ گرم کیلویی 54 هزار تومان به فروش رسیده و سیر نزولی داشته، و مرغ‌های منجمد کیلویی 50 هزار تومان به مردم فروخته می‌شود، این میزان تفاوت برای خریداران هیچ سود و فایده‌ای و ارزش قیمتی ندارد.
مرغهای منجد تاریخ انقضای چند روزه دارند! / رفتار دوگانه دولت با مردم
از طرفی تاریخ انقضای این مرغ‌ها گذشته و ارزش غذایی ندارند، چطور مسوولان تنظیم بازار این مرغ‌ها را تا این موقع در انبار نگهداشته‌اند، این در حالی است که وقتی تاریخ مصرف کالا‌ها در فروشگاه‌ها و صنوف مختلف گذشته باشد آن‌ها جریمه می‌شوند و آن کالاها را دورریزی می‌کند، حال چگونه است مرغ‌هایی توزیع می‌شود که تاریخ انقضای آن فقط چند روز است. این رفتار معنایی جز سودمحوری ندارد، و با وظایف ذاتی دستگاه‌ها در تضاد است.
بازدید میدانی خبرنگار کبنانیوز از وجود مرغ‌های منجمد در مرغ‌فروشی‌ها بود که تاریخ انقضای آنها 2 فوریه 2023 میلادی است.
سید علی معتمدی‌پور_ رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این خصوص گفت: پشتیبانی دام این اقلام را توزیع می‌کند، انبار‌های کل کشور به هم وصل هستند، سیستم و نرم‌افزاری از مرکز این توزیع را مدیریت می‌کند، مرغ‌هایی که نزدیک‌ترین تاریخ انقضا را دارند توزیع می‌شود، مثلاً ممکن است 3 ماه به تاریخ مصرف مرغ‌های کهگیلویه و بویراحمد مانده باشد و در اردبیل توزیع شود. بطورکلی مرغ‌های با تاریخ مصرف 3 ماه در کل کشور توزیع می‌شود.
معتمدی‌پور اظهار داشت: یک ماه پیش به درخواست استان فارس مرغ‌هایی از ما گرفته و توزیع شد که یک ماه تا دو ماه تاریخ مصرف داشت، ولی الان در استان ما مرغی نداریم که تاریخ مصرف آن گذشته باشد و از طرف جهاد کشاورزی توزیع شده باشد.
سید بزرگ جهان‌آرا_ مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد_ نیز گفت: با توجه به ذخایر سردخانه‌های سراسر کشور مجوز توزیع به گوشت و مرغ تاریخ انقضای زیر سه ماه داده می‌شود.
جهان‌آرا با اظهار اینکه «ما در هفته‌های اخیر هیچ توزیعی نداشته‌ایم» گفت: در حال حاضر مرغ داخلی خرید کرده‌ایم و مجوز فروش نداریم.
وی با بیان اینکه «توزیع مرغ تنظیم بازار در زمان گرانی انجام می‌شود» افزود: تا زمانی که افزایش قیمت مرغ داشتیم بالغ بر 100 تن مرغ در استان توزیع کردیم.
جهان آرا اظهار داشت: این مرغ برزیلی که می‌گویید، مشخص نیست که از کجا آمده، با توجه به اینکه ممکن است عاملان توزیع از استان‌های همجوار خرید کرده باشند، شاید این مرغ در سردخانه‌هایشان بوده و الان وارد بازار کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه «مرغ برزیلی کیفیت بالاتری نسبت به مرغ داخلی دارد» گفت: مردم استقبال بیشتری به این مرغ دارند و شرکت پشتیبانی دام با توجه به کیفیت مرغ و مجوز دامپزشکی کشور، می‌تواند تاریخ این مرغ را تا سه ماه بعد تمدید کند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قطعاً این مرغ هیچ مشکلی نداشته است. چون با توجه به کیفیت مرغ وارداتی هیچ مشکلی از بابت تمدید انقضای مرغ نداریم.
وی گفت: هیچ مرغی با تاریخ چند روز مانده به انقضا از طرف پشتیبانی امور دام در استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع نشده است.
جهان آرا در خصوص «گران شدن قیمت مرغ منجمد» بیان کرد: قیمت مرغ کشوری نرخ‌گذاری می‌شود، زمانی که قیمت 20 هزار تومان بود، ما هم مجوز توزیع و فروش 20 هزار تومان داشتیم، الان مجوز فروش مرغ ستاد تنظیم بازار 50 هزار تومان است، و این مرغ در زمان گرانی توزیع می‌شود.
جهان آرا تأکید کرد: از اوایل بهمن ماه 1400 تا مدتی پیش بالغ بر 2 هزار و 100 تن مرغ توزیع کردیم که بی سابقه بوده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه «در زمان کاهش قیمت مرغ مازاد مرغداری‌ها را خریداری می‌کنیم» افزود: با توجه به کاهش قیمت مرغ در این دو هفته، برای حمایت از مرغدار‌ها مجوز توزیع مرغ نداشتیم و مرغ توزیع نشده است.
جهان آرا گفت: همکاران ما در بخش پشتیبانی در تأمین و توزیع گوشت هیچگونه کاهلی نداشته‌اند و همانطوری که گفته شد در استان کهگیلویه و بویراحمد در یکسال گذشته به دلیل نیاز مردم و بازار 2 هزار و 100 تن گوشت و مرغ توزیع شده است.




کد مطلب: 457971

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457971/وجود-مرغ-های-منجمد-تاریخ-مصرف-گذشته-بازار-یاسوج-رئیس-جهاد-کشاورزی-کهگیلویه-بویراحمد-چنین-مرغی-طرف-توزیع-نشده-مدیرعامل-شرکت-پشتیبانی-هیچ-مرغ-انقضا-گذشته-ای-امور-دام-استان-این-کجا-آمده-آیا-کسی-می-داند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1