تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۴۵۷۹۶۴
در خطبه های نماز جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ چیتاب مطرح شد.

حجت الاسلام پژمان: مردم ولی نعمتان انقلابند، خدمت خالصانه به مردم بزرگترین ضربه به دشمنان نظام است.

۲
حجت الاسلام پژمان: مردم ولی نعمتان انقلابند، خدمت خالصانه به مردم بزرگترین ضربه به دشمنان نظام است.
کبنا ؛به گزارش"کِبنا " از چیتاب حجت الاسلام سید فرج الله پژمان امام جمعه کبگیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ چیتاب با اشاره به اِعمالِ عبادت خداوند، عبادتِ با نیت قربته الی الله (رضای خداوند)، را عبادی، و اعمالی مانند خدمت به خانواده کارکردن و ... را غیر عبادی برشمرد و گفت: ملاک قبولی عبادت صرفاََ با قصد قربت پذیرفته است.
حجت الاسلام پژمان افزود: عبادت از رویِ آگاهی، خلوص نیت، خضوع و خشوع با عشق به معبود با شروط صحت، قبولی، و کمال در عبودیت از مهمترین عوامل رسیدن به تقوا و عبادت خالصانه می باشد.
امام جمعه کبگیان در فراز دوم خطبه های نمازجمعه چیتاب ضمن تبریک فراسیدن۱۳ رجب، ولادت با سعادت امام علی علیه السلام و روز مرد و همچنین آغاز ایام البیض ٭ اعتکاف ٭ گفت: بیائید در این روز به احترام مقامِ پِـدر پویش بوسه بر دستان پدر را در فضای مجازی راه اندازی کنیم تا برای نسل فعلی آینده ساز که عجین با نسل ارتباطاتند نهادینه بشود.
وی خطاب به نمازگزاران افزود: هرکسی پدر خود را احترام کرد فرزندانش نیز او را به شرط حیات در پیری احترام می کنند پس مراقب باشیم.
امام جمعه کبگیان با اشاره به برگزاری جشن بزرگ ولادت امام علی "ع" در کانون پرورش فکری شهر چیتاب از عموم مردمان کبگیان جهت حضور در این همایش تکریم روز پدر دعوت کرد و گفت: هر عزیزی بتواند با حضور خود والدین یا خانواده اش، در این جشن هدیه روز پدر و یا مردش را اهدا کند میتواند با این اقدام یک فرهنگ خوبی به یادگار بگزارد. 
سید فرج الله پژمان با اشاره به مسئله مراسم اعتکافِ ماه رجب هم خطاب به عقب ماندگان از قافله ضیافت رجبیه خاطرنشان کرد: اولا خوش به سعادت آنانکه این روزها میهمان خداوند هستند، دوماََ عَقب ماندگان در این ضیافت میتوانند با خدمت به معتکفین از فیوضات پر بار این چند روز بهره ببرند.
این خطیب جمعه در بخشی دیگر از فرازهای خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به خصیصه برتر انقلاب اسلامی در جهان عنوان کرد: شاخصه برتر " مردمی بودن " در کنار استبداد و استکبار ستیزی انقلاب اسلامی را در دنیا متمایز کرده و چون شاکله وجودیش در بطن خواستگاه یک ملت بود با دوام بالا استحکام یافته است.
امام جمعه کبگیان رکن اصلی هر دولت و حکومتی را در کانون حمایت اتحاد مردمی برشمرد و اَفزود: هرگاه مردم بخواهند حکومت و انقلابی را که خودشان بوجود اوردند حمایت کنند سخت ترین هجمه ها در سناریوهای متعدد نمی تواند آن را تکان بدهد.
 وی خطاب به مسئولان کشور، رسیدگی به امورات، برآوردن مطالبات، در کنار عدالت محوری مردمی از طرف یک دولت را منتج به استحکام پایه های آن حکومت برشمرد و تصریح کرد: مسئولان در راس دولت بدانند، اولاََ خدمت به مردم بزرگترین ضربه به دشمنان یک حکومت است، ثانیاََ به  فرموده مقام معظم رهبری در شرایط فعلی، پویش اقتصاد داخلی در مسیر ارتقاء کیفیت، با ارجاعِ قیمت پائین مهمتربن و معقولانه ترین راه دور زدن تحاریم و برون رفت از وضعیت فعلی است.
وی با انتقاد از رشد بی رویه قیمت در بازارهای متعدد خرید مردم نیز گفت: وقتی بطور مثال همین شرکت ایران خودرو بی کیفیت ترین محصول را باگرانترین قیمت اجبارا به گرده مردم تحمیل می کند و با این کار علاوه بر چپاول دارائی ملت آنها را به کام مرگ می کشاند، یک ظلم آشکار است و کجا به فرمایش مقام معظم رهبری عمل کرده است فلذا این  ظلم باید کَی، کجا و چگونه جلویش گرفته بشود.
سید فرج الله پژمان بااذعان به اینکه مردم ولی نعمتان انقلابند خاطرنشان کرد: وقتی مسئولان می بینند همین مردمی که انقلاب کردند الان هم با دست خالی، گرانی، وضعیت نا مناسب معیشتی، علی الخصوص ناتوانی در برابر رشد لحظه ای قیمت های سر به فلک کشیده بازار خرید، پای انقلابشان ایستاده اند باید با ایجاد راهکارهای مناسب از تشنج فشار فعلی بر گرده ملت جلوگیری کنند. امام جمعه کبگیان در ادامه عزم راسخ یک ملت در وفاداری به انقلابشان را سپر نفوذ ناپذیر و مقاوم در برابر هجمه های متعدد دشمنان نظام برشمرد و افزود:
 مردم مدیریت خواستار مدیریت صحیح اقتصادی در کانون مبارزه شدید با کم فروشی و احتکار و گرانی بی رویه هستند و دولت هم باید در این زمینه پرتلاش عمل کند.


٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭
خبرنگار: اسماعیل رسامـ
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1