کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان تشریح کرد؛

۵ مسجد ویژه اعتکاف دانش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

13 بهمن 1401 ساعت 14:06

از سیزده رجب ۵ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان دانش آموزان معتکف است.


از سیزده رجب ۵ مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان دانش آموزان معتکف است.
به گزارش کبنا، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه مسجد ابوالفضل(ع) واقع در گلستان ۵ ویژه اعتکاف پسران و مسجد امام حسن عسگری(ع) واقع در ترمینال یاسوج ویژه نوجوانان دختر است تاکید کرد: باید زمینه اعتکاف دلنشین و معنوی را برای قشر جوان و نوجوان فراهم کنیم.
حجت الاسلام موسوی نیا گفت: هرچه ارتباط این گروه‌های سنی با معنویات و اهل بیت (ع) بیشتر شود، بازدارندگی و اثر آن در زمینه معضلات اجتماعی بالا می‌رود و ملموس‌تر می‌شود.
هاشم موسوی نیا با بیان اینکه اجرای برنامه اعتکاف برای دانش آموزان معتکف با رویکرد جهاد تبیین خواهد بود، افزود: دانش آموزان معتکف با برنامه‌هایی مانند اخلاق در نظام تعلیم و تربیت، راه‌های بهره‌گیری از اخلاق نیکو با توجه به قرآن کریم، شرح اعتکاف و رسم بندگی، مراسم جزء خوانی و محفل انس با قرآن، تفسیر، بیان احکام و مسائل شرعی، آشنا می‌شوند.
موسوی نیا با اشاره به اینکه تاکنون چهار هزار و ۵٠٠ نفر معتکف برای شرکت در این آیین معنوی نام نویسی کرده اند که ۷۰ درصد آنان جوانان هستند ادامه داد: ایام اعتکاف امسال از سحرگاه پانزدهم بهمن‌ماه تا غروب هفدهم بهمن است.
وی در خصوص دیگر شهرها و بخش ها هم اضافه کرد: در بخش‌های دیشموک، چاروسا و سوق هر کدام در دو مسجد میزبان متکفین خواهد بود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه این استان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در روستای‌های شهرستان کهگیلویه گفت: این برنامه در پنج روستای تل کوچک، راک، دوریزگان ،فیلگاه و چنگوا که اعلام آمادگی کردند، برگزار خواهد شد.
وی افزود: برنامه اعتکاف ویژه خواهران در شهر دهدشت در مساجد امام رضا(ع) و نبی اکرم (ص) برگزار می شود و برادران در مسجد صاحب الزمان (ع) این شهر برنامه اعتکاف را برگزار خواهند کرد.
موسوی نیا با اشاره به برگزاری آیین اعتکاف ویژه دانشجویان در دانشگاه یاسوج نیز خبر داد و اضافه کرد: مساجد شهر یاسوج ویژه معتکفان هم به این شرح است:
مسجد صاحب‌الزمان (عج) -عمومی برادران-خیابان، ولی‌عصر
-مسجد حضرت ابوالفضل (ع) -نوجوانان پسر-گلستان ۵
-مسجد امام حسین (ع) -عمومی برادران-معلم ۴
-مسجد سیدالشهدا (ع) -عمومی خواهران-بلوار شهید سلیمانی روبه روی شاهد ۲
-مسجد قبا دولت آباد-عمومی خواهران-بلوار قرنی
-مسجد امام صادق (ع) -نوجوانان پسر-بلوار قرنی
-مسجد امام حسن عسکری (ع) -نوجوانان دختر-ترمینال قدیم
-مسجد دانشگاه یاسوج-عمومی دانشجویان-زیرتل
-مسجد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج-دختران نوجوان-بعد از انتقال خون
ایام‌البیض از سحرگاه سیزدهم ماه رجب‌ آغاز می شود و به مدت سه روز ادامه داد.


کد مطلب: 457920

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457920/۵-مسجد-ویژه-اعتکاف-دانش-آموزی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1