کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد:

حرف‌های صریح و بی‌پرده دانشجویان با استاندار کهگیلویه و بویراحمد / دانشجو: ما منتظریم که نماینده از دانشجوها عذرخواهی کند / احمدزاده: سخت نگیرید

13 بهمن 1401 ساعت 11:58

 جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه‌های یاسوج (دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه دولتی یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور و علمی کاربردی) با حضور سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. قرار بود نمایندگان استان در  مجلس نیز در این جلسه حضور پیدا کنند که هیچ‌کدام نبودند. استاندار به همراه مرادعلی پیوند_معاون توسعه مدیریت و منابع_ و احسان عسکری_ معاون اقتصادی_ در این جلسه حضور پیدا کرد.


 جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه‌های یاسوج (دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه دولتی یاسوج، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور و علمی کاربردی) با حضور سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. قرار بود نمایندگان استان در  مجلس نیز در این جلسه حضور پیدا کنند که هیچ‌کدام نبودند. استاندار به همراه مرادعلی پیوند_معاون توسعه مدیریت و منابع_ و احسان عسکری_ معاون اقتصادی_ در این جلسه حضور پیدا کرد.


حجت‌الاسلام غفاری_ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج_ ابتدا از دانشجویان خواست تا نوبت بگیرند و به هر دانشجو زمانی مشخصی داده شد تا بتوانند مطالباتشان را مطرح کنند. 
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به دانشجویان گفت: فقط انتقاد از دولت نکنید و مخاطب همه انتقاداتتان من نباشم اگر مطالبه‌ و انتقادی از دانشگاه دارید آنها را نیز بیان کنید.
خانم راوند از دانشگاه علوم پزشکی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد اینگونه پرسید: دبیر کانون تئاتر علوم پزشکی یاسوج هستم اگر به فرموده‌های مقام معظم رهبری توجه کنید؛ جهاد تبیین یکی از سفارشات ایشان است. هنر یکی از مهم‌ترین ابزاری است که می‌توان با آن جهاد تبیین را به بهترین شکل انجام داد. از دانشگاه یک سالن خواستیم که با ما همکاری نکرد و گفت؛ به اداره فرهنگ و ارشاد مراجعه کنید. آنجا هم گفتند: نه. چون من، نه آشنا داشتم و نه کسی سفارشم را کرده بود. هر جا می‌روی حتماً باید پارتی داشته باشی. چرا من مذهبی وقتی می‌خواهم وارد عرصه تئاتر شوم، می‌گویند؛ توی مذهبی و تئاتر؟! چرا؟ چون فقط به یک عده خاص مجوز می‌دهند.
من یک لیسانس گرفتم از دانشگاه صنعتی اصفهان. بیکار بودم و دوباره برگشتم پرستاری می‌خوانم. خواهش می‌کنم از پارتی و قوم و قبیله‌گرایی دوری کنید و همکاری کنیم تا تئاتری اجرا کنیم که در زمینه جهاد تبیین بتوانیم رسالت خودمان را کم و بیش انجام دهیم.
در ادامه خانم مرزبان از کانون مطالعات اندیشه‌های امام و رهبری دانشگاه آزاد یاسوج صحبت‌هایش را اینگونه ارائه داد و گفت: استاندار محترم شما نماینده عالی دولتید؛ چرا می‌گویید مخاطبتان فقط من نباشم؟ مخاطب ما چه کسی باشد جز شخص شما؟! این طور که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. شما مسوول انقلابی هستید و دانشجو را در دانشگاه به رسمیت نمی‌شناسند وقتی دانشجو با آرامی صحبت می‌کند و همراهان جناب روشنفکر دانشجو را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. می‌گویند هوا بارانی است ما که کلوخ نیستیم برای ما هم بارانی است.
این دانشجو در ادامه گفت: ما منتظریم که روشنفکر از دانشجوها عذرخواهی کند. ساحت مقدس دانشجو را به رسمیت بشناسد و می‌گوید من انقلابی‌ام. چه انقلابی؟! بعضی از مردم  اگر از انقلاب گلایه و اعتراضی دارند، اثر عملکرد شماست. شما صدای ما هستید و صدای ما را به گوش مسوولین کشوری و لشکری برسانید. شهردار و استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید از این وضعیت یاسوج( ترافیک و...) خجالت بکشند. امیدوارم بعد از جلسه به خاطر صحبت‌هایم مورد سوال و ضرب و شتم شدید قرار نگیرم.
میرزایی _دبیر کانون‌های فرهنگی دانشجویی دانشگاه یاسوج_ اظهارات تندی داشت و گفت: مردم به هیچ وجه از انقلاب متنفر نیستند، بلکه اتفاقاً همین مردم بودند که با رشادت‌ها و ایثارگری‌ها این انقلاب عزیز را بوجود آوردند. اما مردم از مسوولان غیر انقلابی و رفتارهای غیرقانونی و نادرست که مطابق به آرمان‌های انقلاب اسلامی نیست،  متنفرند.
وی تاکید کرد: مخاطب من شخص استاندار است. در بحث انتصابات؛ نمایندگان درخواست دارند اما استاندار چرا قبول می‌کند؟!
این قدر کلمات انقلابی را به کار بردند که کلیشه شده است. هر کاری را انقلابی می‌نامند. معیار انقلابی را از سخنان رهبری استخراج کنید که بیان داشتند یکی از معیارهای انقلاب پایبندی به استقلال کشور است، پایبندی دینی و سیاسی است پس ما خط کش داریم، معیار داریم، می‌توانیم طبق معیارها، گفتار و عمل فلان و بهمان مسوول را اندازه‌گیری کنیم و اگر انقلابی نبودند، نگویم انقلابی!
این دانشجوی دانشگاه یاسوج در ادامه گفت: در بحث فرهنگی؛ یک سینما درست و حسابی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد. مسوولین شما هستید. استان کهگیلویه و بویراحمد از استان‌هایی است که کمترین استفاده را از منابع ورزشی دارد چون وضعیت مناسبی ندارد لطفاً کوتاه نیایید. برای این خواسته‌های اندک و حداقلی.

حجت‌الاسلام غفاری_ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد یاسوج رشته کلام را در ادامه به دست گرفت و اظهار داشت: ما سه رویکرد تقابلی، تعاملی و معامله‌ای داریم. پیام جلسه این است از مسوولین استان در این جلسه همدلانه و مهربانانه مطالبه‌گری و انتقاد کنید، اما تقابل و معامله را کنار بگذارید و تعاملی صحبت کنید.
یکی دیگر از دانشجویان شروع به سخنرانی کرد او گفت: قید این قضیه را بزنید که نمایندگان را در تشکل‌ها و جلسات ببینید، چند ماه دیگر در مراسمات عزاداری و فاتحه خوانی به راحتی به آنها دسترسی خواهیم داشت. از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواهش می‌کنم برنامه توسعه، پیشرفت و آبادانی استان کهگیلویه و بویراحمد را شفاف در اختیار مردم بگذارد و بیان کند و بهتر است این دعوت را از تشکل‌ها بپذیرید نه روسای دانشگاه‌ها.
وی افزود: به طور جد درخواست داریم اعزام دانشجویان به راهیان نور یک بحث فرهنگی  است در این شرایط جنگ نرم که باید این امکان فراهم باشد که هزار دانشجوی که ثبت نام می‌کنند هر هزار تا به اردو معرفی شوند نه این که قرعه کشی شود و از بین آنها انتخاب شود.
این دانشجو ادامه داد: اگر از من بپرسند هفت خان چیست؛ می‌گویم: هفت خان مراحلی است که زوج‌های جوان باید بگذرانند تا وام ازدواج‌شان را بگیرند. در بحث مسکن مشکلاتی وجود دارد. نمی‌دانم استاندار مشاور در حوزه دانشگاهی دارد یا نه ولی خوب است داشته باشد و اگر قرار است پیشرفت داشته باشید، ارتباط مرتب باید با پایتخت داشته باشید.
خشایی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد دانشجوی بعدی بود که نظراتش را صریح و شفاف مطرح کرد و گفت: آقای استاندار مخاطب من شمایید. میانگین سنی مدیران در دوره احمدی‌نژاد ۴۱ سال، در دوره روحانی ۴۶ سال تا ۴۹ سال و در دوره رئیسی بالای ۵۰ تا ۶۰ سال است. تفاوت روحانی و رئیسی در چیست؟ که الان استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهد شصت و یکمین سالگرد تولدش را جشن بگیرد و حالا استاندار شده؟! آقای استاندار این همه سال کجا بودید که در ۶۱ سالگی استاندار می‌شوید؟! و شعرتان هم جوانی است.
او اضافه کرد: دولت انقلابی باید صداقت داشته باشد در همین استانداری بی‌صداقتی موج می‌زند. پیشنهاد می‌کنم سنت‌شکنی کنید و خودتان را باز نشسته کنید و در کنار باغ‌های لیموی باشت استراحت کنید. البته من خیلی شما را دوست دارم و این توصیه دوستانه است.
این دانشجو در ادامه گفت: شنیدم قرار است استانداری ۱۰۰ نیروی انقلابی جذب کند. آقای استاندار آیا من را لایق استانداری نمی‌دانید؟ آیا من نمی‌خواهم استاندار شوم؛ آیا من نمی‌توانم یکی از آن ۱۰۰ نفر باشم. من که فوق لیسانس مدیریت بودجه دارم.
در ادامه قاسمی از کانون نقد و گفت‌وگوی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج میکرفون جلسه را به دست گرفت تا او هم همانند سایر دوستانش حرف‌های تند و تیزش را بیان کند. او گفت: من آرین قاسمی هستم ۲۱ سال سن دارم و تشکر می‌کنم از آقای استاندار که گفتند؛ مسائل و مشکلاتتان در دانشگاه را بیان کنید. آقای استاندار؛ در دانشگاه خواستیم دوره‌های «فن بیان» برگزار کنیم اما مسوولین دانشگاه گفتند سالن‌ها مخصوص جلسات خاص است. چه جلسه‌ای بهتر از آزمون و آموزش «فن بیان» اینکه یک فرد نمی‌تواند خودش را معرفی کند و با این دوره می‌تواند یک سخنور باشد و حرف‌ها‌یش را بزند، مهم نیست. گفتند صندلی‌ها کهنه می‌شود. صندلی‌ها مهم‌تر است یا علم و سواد و پیشرفت در دانشگاه؟! چرا مسوولین دانشگاه به مسائل علمی توجه ندارند.
خانم کرامت پور از بسیج دانشگاه پیام‌نور یاسوج نفر بعدی بود که حرف زد و گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دانشگاه محل جوشش و جریان حیاتی آرمان‌خواهی است. متاسفانه اینها را در دانشگاه نمی‌بینم. چرا دانشگاه پیام نور یاسوج از بُعد مسافت به شیراز نزدیک‌تر است تا به یاسوج؟ این دانشگاه بودجه ندارد! یعنی برای کوچک‌ترین مسائل فرهنگی مشکل بودجه‌ای دارد. یک سفر زیارتی راهیان نور که بیشتر این درخواست از دانشگاه پیام‌نور بود، متأسفانه کمترین اعزامی از دانشگاه پیام نور است.

وی ادامه داد: اما مسائل امکاناتی و رفاهی؛ نبود سلف، نبود ساختمان‌های آموزشی در سطح شهر، نبود سالن ورزشی، چرا دانشگاه پیام‌نور با این تعداد دانشجو از کمترین امکانات برخوردار است؟
این دانشجو افزود: دو سالن در سال ۹۴ به دانشگاه اضافه شد ولی ظاهراً آنها را از دانشگاه پس گرفتند! ما نمی‌توانیم برای یک امتحان از این سر شهر به سمت شیراز برویم. لطفاً ما را دریابید.
یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این نشست گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین توجه به بانوان می‌شود. با اینکه بانوان از لحاظ تحصیلی از آقایان جلوترند، اما درصد بیکاری بانوان بیشتر است و در پست‌های مدیریتی جایگاهی ندارند. هیچ فضای تفریحی و... متناسب با شأن بانوان در این استان نیست و یک پارک بانوان در یاسوج هست که هیچ پتانسیلی ندارد. بفرمایید بانوان چه جایگاهی در برنامه‌های شما دارند؟
یکی دیگر از حاضرین در جلسه، گفت: جناب استاندار من فارغ التحصیل هستم سال‌ها پیش فارغ التحصیل شدم ولی خیلی دنبال این جلسات بودم و پیش نیامد تا الان. لازم است تقدیر کنم از رئیس دانشگاه که چنین جلسه‌ای را برگزار کرد. شما می‌خواهید صد نفر استخدام کنید. آزمون اجرا کنید این جفا به من است. من در تمام آزمون‌ها قبول شدم از فیلتر سلیقه رد شدم. از سازمان سنجش استفاده کنید نه دیگر آزمون‌ها. اگر این کار را نکنید در پیشگاه خدا مسئول هستید. 
یک سوال دیگر معاون عمرانی استاندار کجاست؟ چرا انتصاب نمی‌کنید؟ نماینده عالی دولت هستید، چرا تحت تاثیر نمایندگان قرار دارید؟ حتی شنیده شده همسران نمایندگان هم در سفارشات دخیل‌اند.
یکی دیگر از دانشجویان شروع به سخنرانی کرد، او سینه‌اش را صاف کرد و گفت: من دانشجوی دکتری گیاه‌پزشکی هستم. مطالعه از رسالت‌های اصلی دانشگاه و دانشجو است. من یک سوال از دانشجویان دارم، چرا  بحث علمی را وسط نکشیدید؟ ندیدم هیچ کدام از انجمن‌های علمی درخواست علمی داشته باشید. اصل موضوع را رها کردید و چسبیده‌اید به فرع؟! اگر قرار است کارآفرینی نکنیم اگر قرار است مسائل مهم و علمی را رها کنیم که دانشجو نیستیم. من اقامت کشور سوئیس را دارم اما نرفتم چون می‌خواهم به کشورم خدمت کنم.
این دانشجو گفت: اگر ما این استان را خودمان درست نکنیم که درست بشو نیست. نمی‌توانیم از مریخ آدم بیاوریم.
وی در ادامه گفت: رویکرد دانشگاه به سمت کارآفرینی و تولید ثروت و علم رفته است. شرکت ما شرکت دانش بنیان است که در پردیس دانشگاه مستقر است و به کمک‌ها و حمایت شما مسوولین نیازمندیم. امروز که ۱۲ بهمن است خط تولید ما با مشکلاتی روبه‌رو است که از شما می‌خواهیم به ما در پیشبرد این مسائل کمک کنید. این ساختمان در دانشگاه پردیس قرار دارد و مشکلات گاز داریم اگر آقای عسگری مساعدت کنند و گاز وصل شود در بیست و دوم بهمن ماه افتتاح می‌شود. متاسفانه ساختمان پردیس دانشگاه برای بحث آموزشی طراحی شده نه تولید و به تعمیرات جزئی نیاز دارد.
یکی از حضارین در جلسه با لحن شوخی اینگونه حرف زد که «یه بنده خدایی موز خورد و گفت؛ ما که خوردیم ولی هسته‌اش خیلی بزرگ بود. حالا ما که آمدیم. ولی چرا از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کسی صحبت نکرد؟ علت این بی‌مهری چیست؟ آیا شما از دانشگاه فرهنگیان دعوت نکردید، جریان چیه؟
حجت‌الاسلام غفاری_ معاون دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در جواب او گفت: ما نامه رسمی زدیم به هیئت رئیسه و از همه تشکل‌های دانشجویی دعوت کردیم.
اکرامی_ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج_ گفت: هفته گذشته  مصوبه به همه روسای دانشگاه ارسال کردیم که دانشگاه آزاد میزبان همه دانشجو و دانشگاه‌های یاسوج باشد.
حسینی از دانشگاه فرهنگیان گفت: نامه‌ای به دستمان نرسید.
غفاری: اگر نرسید من عذرخواهی می کنم.
وی در ادامه گفت: من به عنوان کسی که سه دهه از عمرش را در محیط دانشگاهی گذرنده می‌گویم: این جلسه به ما نشان می‌دهد تشکل‌های دانشجویی حال خوبی ندارند و باید تشکل‌ها تقویت شود.
بعد از گپ‌وگفت حجت‌الاسلام غفاری و نماینده دانشگاه فرهنگیان، یکی دیگر از دانشجویان میکروفن را به دست گرفت و نگاهی به استاندار کرد و بعد خیلی سریع رفت روی حرف‌هایش و گفت: آقای استاندار آیا به آمار خودکشی نگاه کردید؟ گورستان‌ها تحمل به خاک کردن آرزوهای جوانان را ندارد. آیا از والدینی که جوان‌شان را  با خون دل بزرگ کردن و یک لحظه از دست می‌دهند، فکر کرده‌اید؟  آیا در شهر یاسوج قدم زدید که ببینید ساعت ۱۲ ظهر همه جوانان و نوجوانان سیگاری در دست دارند و مواد مصرف می‌کنند؟ آیا در این دولت یکی مثل شهید باهنر پیدا نمی‌شود؟ آیا به عدم شایسته‌سالاری و بعضاً مهاجرت نخبگان دقت کرده‌اید؟ آیا در مسائل فرهنگی و اجتماعی دقت کرده‌اید این مسائل بودجه نمی‌خواهد فرهنگ بالا می‌خواهد. بیمارستان باشت، بهمئی و چرام هر سه باهم کلنگ‌زنی شدند. باشت و بهمئی تکمیل شده چرام در همان مرحله مانده است، چرا؟



بعد از صحبت‌های صریح و بی‌پرده دانشجویان با نماینده عالی دولت، سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در طول صحبت‌های دانشجویان با دقت به حرف‌ها گوش می‌داد و یادداشت‌ می‌کرد، شروع به سخنرانی کرد و پاسخ دانشجویان را داد.
احمدزاده گفت: آنچه که در عمل، انقلاب اسلامی با آن درگیر شد و مورد هجمه‌های مختلف قرار گرفت ناشی از این بود که جلوی تغییر بینش جامعه را بگیرد. لیبرال‌ها و شیطان‌پرست‌ها علیه شریعت دینی ما گام برداشتند. ما انقلاب کردیم تا به سمت تعالی و رشد برویم تا انسان به کمال برسد و جلوی انحرافات علیه بشر گرفته شود و انسان‌ها به سعادت و کمال برسند.
وی افزود: هجمه‌های علیه انقلاب به همین دلیل است که می‌خواهند در مسیر رشد، تعالی، بالندگی و کمال ما مانع ایجاد کنند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه محل تفکرات است و از طریق دانشگاه و حوزه علمیه می‌تواند جامعه را از لحاظ فرهنگی و تربیتی تقویت کرد. تربیتی که ما را در مسیر رشد قرار دهد تا از مسیر رشد فاصله نگیریم و همانطوری که بیان شد منشأ تحول در دانشگاه‌ها است.
وی با بیان اینکه این جلسات سازنده است البته زمانی که بحث علمی و مطالبات به حق باشد، گفت: هیچ جلسه‌ای تا الان شرکت نکردم که جریانات سیاسی پیرامون انتصابات مطالبه‌گری نکرده باشند.
وی افزود: دخالت نمایندگان و نفوذی ذی نفوذان در همه استان‌ها هست که در استان ما خیلی به آن پرداخته می‌شود یکی از استانداران قسم خورد؛ یک نماینده انتظار دارد جایگاه آبدارچی را تغییر دهم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه در پاسخ به سووالات دانشجویان توضیح داد: دکتر «عسگری» و دکتر «پیوند» را من خودم انتخاب کردم هر دو دانش‌آموخته دکتری هستند و استاد دانشگاه هستند و دو چهره سیاسی شناخته شده‌اند. معاون عمرانی ماهم این هفته رفته و من هم ایشان را انتخاب نکرده بودم از قبل بود و اتفاقاً همان اول کار می‌خواستم تغییر دهم؛ اما گزینه مناسب‌تری را برای این جایگاه ندیدم و دلیلی به تغییر نبود. ۲۰ نفر معرفی شد و بهترین گزینه همین آقای حاجی‌زاده بود. درست است که شبکه بهداشت و درمان بود اما دکتری آب داشت و حالا که رفته گزینه‌های شایسته در حال بررسی است.
احمدزاده ادامه داد: انتخاب معاون عمرانی شاخصه‌های متفاوتی دارد و سخت است. هر چه زودتر برخی گزینه‌ها را برای استعلام های قانونی می‌فرستیم و ان‌شالله هرچه زودتر اعلام می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای انتخاب مدیران‌کل از فوق لیسانس به بالا انتخاب کردیم. شما به علم اعتقاد دارید، دکتری مقدم بر کارشناسی ارشد است و کسی که به کار آشنا باشد و از همان دستگاه و یا سزمان باشد. بعد از بررسی متوجه شدیم که خیلی امکان مانور نبود. همه، بچه‌های هم این استانند از همین خاک انتخاب شدند. محدودیت داریم من در شیراز و تبریز نیستم. استان کوچک توان محدودیت سنی دارد و برای مدیرکل شدن شاخص‌هایی لازم است هر کسی را نمی‌توان به عنوان مدیرکل انتخاب کرد. یک دفعه کسی را از خیابان برنداشتیم و مدیرکل کنیم.
احمدزاده در خصوص دخالت نمایندگان گفت: من سه معاون انتخاب کردم و قسم جلاله می‌خورم که هیچ نماینده‌ای دخالت نکرد. معاون اقتصادی را خودم انتخاب کردم. خدا می‌داند، آقای موحد روحش هم خبر نداشت که معاون سیاسی را انتخاب کردم. نماینده بویراحمد در انتخاب دکتر پیوند دخالت نداشته، خودم انتخاب کردم. یک معیارهایی وجود دارد. مذهب، تحصیلات مرتبط، کارمند همان اداره و... . یکی از مدیران جوان است و دارای تحصیلات دکتری و نخبه است. سی و خورده‌ای سن دارد. بعضی‌ جاها جوانی که واجد شرایط باشد، نتوانستیم پیدا کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در رابطه با بحث استخدام، اجازه جذب صد نفر به هر استان داده شود. ۸۰ نفر از طریق آزمون انتخاب می‌شوند. باید دستگاه‌های دولتی بررسی و از طریق آگهی آزمون برگزار شود و افراد پس از طی تشریفات اداری استخدام شوند. اجازه دادن ۱۰ نفر از نخبگان استان انتخاب شود. البته باید حتماً رشته‌اش مورد نیاز باشد و سعی داریم بومی استان باشند. این اختیار را وزیر کشور به هر استاندار می‌دهد که خودش مثلاً یک فرماندار انتخاب کند اگر آدمی شرایط فرماندار شدن را داشته باشد بدون اینکه رزومه کاری داشته باشد مستقیم بیاید فرماندار شود و خوب ما نمی‌خواهیم فعلاً فرماندارمان را تغییر دهیم؛ نمی‌توانیم نیروی کارآمد را بعد از 5 ماه تغییر دهیم. در انتخاب این ده نفر فعلاٌ هیچ ذهنیتی روی هیچکس وجود ندارد.
احمدزاده گفت: دستگاه‌های نظارتی وجود دارد، دیوان محاسبات، سهمیه ایثارگران فرزندان شهدا و جانبازان، خیلی نگران نباشید به فضل الهی این کار حتماً قانونی انجام خواهد شد.
 وی ادامه داد: درباره راهیان نور من نمی‌دانم، متولی سپاه است یا دانشگاه؛ اما من حمایت می‌کنم. نیمه سال ۶۹ زمانی که معاون دانشجویی دانشگاه بودم  اولین اردوی معنوی را خودم تشکیل دادم.  اثر معنوی این اردو به حدی بود که دیگر دانشگاه‌ها تصمیم گرفتند دانشجویان را با فرهنگ جهاد آشنا کنند. این قدم بسیار مثبتی است و من هم کمک می‌کنم.
یکی از دانشجویان گفت: آمار و رقم را نیز بفرمایید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت من الان آمار دقیق ندارم اما تا جایی که بتوانم کمک می‌کنم و دریغ نمی‌کنم.
احمدزاده در مورد بودجه کم دانشگاه‌ها گفت: بودجه‌های دانشگاه ملی است و از تهران تامین می‌شود. دانشگاه آزاد درآمدزا است. ۸۰ میلیارد تومان به دانشگاه یاسوج برای ارتقاء دانشکده‌ها کمک شد و جاهایی که بتوان کمک کرد من تمام تلاشم را می‌کنم.
وی افزود: برای هرکدام  از جاده‌های اصلی استان، ۱۰۰ میلیارد بودجه برای بازسازی و احیا تخصیص داده شده و برای برطرف کردن پیچ‌های خطرناک نیز بودجه در نظر گرفته شده و این بودجه‌ها البته در سه سال متوالی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ پرداخت می‌شوند در سه سال تخصیص داده می‌شود. 
استاندار گفت: برای ریل‌ آهن-یاسوج قرار است قراردادی با کشور چین منعقدکنیم. سرمایه‌گذاری با شرکت چین که از اقلید یا آباده این راه‌آهن را افتتاح کنیم و بعد به گچساران از گچساران به خوزستان و دیلم گناوه و بنادر جنوب بوشهر ادامه داشته باشد.
وی در ادامه به طرح‌های گاز و نفتی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سومین پتروشیمی کشور در گچساران در ایام پایانی سال و در سفر دوم رئیس جمهور افتتاح می‌شود. پالایشگاه ۱۰۵ هزار بشکه خوراک روزانه از دیگری پروژه‌های مهم استان است که در حال اقدامات اولیه است. گاز مختار یک مخزن گازی بزرگ به‌طول حدود ۲۴۰ کیلومتر تا لردگان بعد از بارندگی‌ها و بعد از عید ان‌شاالله شروع می‌شود. پتروشیمی را هم می‌توانیم به تبع آن در یاسوج ایجاد کنیم.
احمدزاده در ادامه گفت: من استانداری بودم که در جلسه هیئت دولت، ۱۰۰ درصد رای آوردم. در سوابق شغلی خود، فرماندار بودم، معاون استاندار بودم، کار قضایی انجام دادم. اینکه بخواهم تا کی بمانم به خودم و دولت بستگی دارد. همه می‌دانند من پیشتازم. آرزو بر جوانان عیب نیست. شما هم تلاش کن تا به آرزویت برسی. کاش مستقیماً شما بیایید جای من. ماهم ماندگار نیستیم و داریم وظایفمان را انجام می‌دهیم. به ما سخت نگیرید، جوانان! ما تمام تلاشمان را می‌کنیم.

به گزارش کبنا، متن کامل صحبت‌های استاندار را می‌توانید، اینجا بخوانید.


کد مطلب: 457890

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457890/حرف-های-صریح-بی-پرده-دانشجویان-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-دانشجو-منتظریم-نماینده-دانشجوها-عذرخواهی-کند-احمدزاده-سخت-نگیرید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1