تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۱۴
کد مطلب : ۴۵۷۸۰۸
با حضور مسوولان بخش کبگیان؛

مشکلات مدرسه روستای دورافتاده کبگیان مرتفع شد

۴
مشکلات مدرسه روستای دورافتاده کبگیان مرتفع شد
کبنا ؛پیرو بازدید‌های اخیر، امام جمعه کبگیان از روستا‌های دلی بجَک، ساران و مطرح کردن مشکلاتشان در خطبه‌های نماز جمعه سرانجام طی قولی که به مردم دلی بجک داده بودند، به اتفاق بخشدار، مسؤل نمایندگی آموزش و پرورش بخش و هیئت همراه جهت حل مشکلات مدرسه روستای مذکور راهی آن منطقه شدند.
به گزارش کبنا از چیتاب، سید فرج پَژمان در این سفر ضمن خرید هدایائی برای دانش‌آموزان، و معلم مدرسه، و تهیه وسایل گرمایشی برای رفع مشکلات کلاس درس، نیز کمک‌های مؤمنانه‌ای به عشایر آن منطقه ارجاع داشتند.
امام جمعه کبگیان با اذعان به اینکه وفای به عهد باعث رضای خدا و خوشنودی خلق خدا می‌شود، افزود: هر مسئولی در تراز جمهوری اسلامی باید ضمن ارزیابی منابع و امکانات حیطه مسئولیتی در نهایت توان به مردم خاصه قشر محروم خدمت و کمک کند. حجت الاسلام پژمان ضمن تشکر از همراهی و همکاری بخشدار کبگیان و مدیر آموزش و پرورش در این مسیر گفت: جناب محسنی فر که همیشه یک بخشدار جهادی ــ انقلابی ــ پایکار و خط مقدم برنامه‌های فرهنگی هستند فلذا خانم وثوقی علیرغم اینکه یک زن هستند اما الحق والانصاف اندازه چند مرد کاری خارج از توان خود دلسوزانه پایکار هستند.  
ابوطالب محسنی فر_ بخشدار کبگیان_ هم در این دیدار ضمن تشکر از پیگیری‌های دلسوزانه امام جمعه در قبال خواسته‌های مردم گفت: تریبون و مقام معنوی امام جمعه در هر منطقه بال کمکی عظیم دولت جهت پیگیری و براورده کردن مطالبات آن دیار است.
نماینده ارشد دولت در کبگیان افزود: پیرو تبیین خطبه‌های هفته قبل امام جمعه محترم مبنی بر بروز مشکلات راه و آب شرب آن روستا‌ها بصورت مکتوب و تلفنی با مسئولان بالادست، پیگیر قضایا بوده‌ایم که انشالله در حد توان امکانات حل و فصل شود.
بخشدار کبگیان تصریح کرد: توسعه محلات محروم بخش‌ها نیازمند تغییر رویکرد متولیان نهاد‌های اجرایی در نحوه خدمت‌رسانی است.
محسنی فر خاطرنشان کرد: اگر بشود که مَسئولان بطور خودجوش و بر اساس اولویت بندیِ نیاز‌ها خدمات قابل ارائه را پیش مردم این روستا‌ها ببرند و منتظر نمانند آن‌ها برای مشکلات خود مراجعه کنند گام بلندی در توسعه ارائه خدمات برابر برداشته می‌شود. وی ادامه داد: فلسفه آغاز این طرح از سوی گروه‌های جهادی در سرکشی به مناطق محروم با رویکرد جمع‌آوری دیدگاه‌ها و ارجاع به مدیران کل مربوطه در نهاد‌های خدمترسان ممکن می‌شود.
بخشدار کبگیان ادامه داد: ماهم به نوبه خود از امام جمعه محترم در این حرکت جهادی و ماندگار تشکر کرده و انشالله اهدائی ما هم در قالب کمک مادی، و پک آموزشی به دانش‌آموزان مدرسه مذکور به مقام والای معلم و دانش‌آموز آن منطقه تقدیم مدیر زحمتکش آموزش و پرورش کبگیان خواهد شد.
حکیمه وثوقی_ مدیر مسئول آموزش و پرورش کبگیان_ هم ضمن تشکر از پیگیری‌های امام جمعه و بخشدار در همکاری و همراهی با آموزش و پرورش گفت: گاهی در راستای مرتفع‌سازی برخی مشکلات نمی‌شود به تنهایی حرکت کرد.
وثوقی همراهی مسئولین در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و حل مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش بخش را لازم و ضروری دانست و افزود: به فرض مثال ستاد نماز جمعه در زمینه جذب حضور جوانان و نوجوانان در نمازجمعه و همچنین همکاری با آموزش و پرورش ارتباط خوب و مستمری داشته و‌امیدواریم که این کار نیز تداوم داشته باشد.
وی حل مشکل گرمایشی مدرسه روستایِ شهید دلی بجک ساران را مرهون تلاش‌ها و پیگیری امام جمعه بخش برشمرد و گفت: وقتی یک امام جمعه که پدر معنوی بخش هست در خطبه‌ها برسر مسئولان امر فریاد می‌یزند و خود با تمام وجود جهت حل مشکلات سرمایشی مدرسه‌ای در یک روستای دور افتاده دلسوزانه گام برمیدارد و درنهایت داشته‌ها از همه مسیر و روزنه‌های مساعدتی درکنار بخشدار که بالاترین مقام اجرائی دولت در یک منطقه است بصورت جهادی وارد عمل می‌شوند قطعاََ دلگرمی به خدمت در تعامل بسیار بالای مسئولان در قالب مدیران جهادی انقلابی حاصل می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش کبگیان در پایان خاطرنشان کرد: این یک نعمت بسیار بزرگ است که شخص امام جمعه، بخشدار، روابط عمومی بخشداری، و... جارو بدست بگیرند، و همراه با همکاران ما جهت پاکسازی و رفع مشکل سرمایشی مدرسه تا اتمام کار دست از تلاش برنداشته و جالب‌تر از همه به شکرانه نعمت خدمت در همان محل نماز ظهر وعصرشان را به جماعت اقتداء کنند و انسان دلش می‌خواهد با تمام وجود اشکبارانه در نهایت وجدانی آرام خدای خود را شکر کند.

----------------------------------------
خـبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه ...
1