کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استان در مسیر تحول؛

عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

8 بهمن 1401 ساعت 19:35

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری در استان خبر داد.


معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در استان خبر داد.
به گزارش کبنا، در استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد که فاقد صنعت قوی است و کشاورزی نیز به تنهایی پاسخگوی توسعه اقتصادی نیست، تنها راه، بهره گرفتن از بخش خدمات است. مهمترین ظرفیت این استان در بخش خدمات نیز، گردشگری است.
احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین راستا از یک طرح مجمتع بزرگ فرهنگی گردشگری در تنگ مهریان یاسوج خبر داد. گفتنی است این مجتمع گردشگری و تفریحی که قرار است با اعتباری بالغ بر 400 تا 500 راه‌اندازی شود، در حال حاضر در مرحله تنظیم مستندات و اخذ استعلامات قرار دارد.
این مجتمع دارای یک پل شیشه‌ای معلق با طول 375 متر، سورتمه ریلی، پارکینگ اختصاصی و انواع مختلفی از رستوران‌ها و فست‌فودهاست.
عسکری درباره آن گفت: با احداث این مجتمع، می‌توان تمهیداتی اندیشید که گردشگر چند روز در استان بماند و از ظرفیت‌های گردشگریِ موجود استفاده کند.
معاون اقتصادی استاندار همچنین از مقدمات انعقاد قرارداد با یک شرکت ملی در چین برای راه آهن اقلید-یاسوج خبر داد و گفت: برای این مسیر در حال انعقاد قرارداد با یک شرکت چینی هستیم.
وی همچنین گفت: در حال ساخت 130 هکتار گلخانه در کهگیلویه و بویراحمد هستیم که می‌تواند تحولی اساسی در استان ایجاد کند.
گفتنی است مسیر توسعه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند چنین طرح‌ها و ایده‌های بزرگی است. اما واضح است که عملیاتی‌سازی چنین طرح‌هایی همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌ها و ادارات متولی را می‌طلبد.


کد مطلب: 457677

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457677/عسکری-طرح-مجتمع-بزرگ-فرهنگی-گردشگری-کهگیلویه-بویراحمد-خبر-تحول-استان-نیازمند-همت-گام-های-بلند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1