کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کسبه جمعه بازار یاسوج خواستار کاهش قیمت اجاره بها از شهرداری شدند

نظر شهردار یاسوج در باره تجمع امروز کسبه جمعه بازار

8 بهمن 1401 ساعت 18:41

جمع زیادی از کسبه جمعه بازار یاسوج امروز(شنبه) با حضور در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت این بازارچه و کاهش قیمت اجاره بهای آن شدند.


جمع زیادی از کسبه جمعه بازار یاسوج امروز(شنبه) با حضور در محل استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت این بازارچه و کاهش قیمت اجاره بهای آن شدند.
به گزارش کبنا، حدود ۹۸۰ کسبه در این بازار مشغول به فعالیت هستند که به صورت ماهیانه به شهرداری یاسوج عوارض پرداخت می‌کنند.
جمعه بازار یاسوج در تمام روز‌های هفته فعالیت دارد و این مکان همیشه جزء یکی از پرترافیک‌ترین نقاط شهر است.
به گفته کسبه، جمعه بازار یاسوج ناایمن و غیر استاندارد است و هر لحظه امکان بروز فاجعه انسانی وجود دارد و تاکنون اقدام اساسی در این خصوص صورت نگرفته است.
روز سه شنبه ۱۱ مهر ماه سال ۹۷، جمعه بازار یاسوج دچار آتش سوزی شد که خسارت‌های مالی برجای گذاشت و همواره از مکان‌های در معرض خطر بوده است.
اما صبح امروز هشتم بهمن ماه، مستأجران جمعه بازار یاسوج نسبت به افزایش اجاره بها توسط شهرداری گلایه داشتند و از مسئولان استان خواستار رسیدگی به شکایشتان شدند.
یک کسبه جمعه بازار گفت: سال‌های قبل ۱۰۰ هزار تومان اجاره پرداخت می‌کرده و به یکباره در سال ۱۴۰۱ افزایش چشمگیر یافته است.
اسماعیل نجفی تأکید کرد: غرفه‌های این بازار حلبی و ناایمن هستند با این وجود شهرداری اکنون یک میلیون تومان کرایه از کسبه دریافت می‌کند.
همچنین در متن نامه‌ای که این بازاریان خطاب به فرماندار بویراحمد نوشته‌اند آمده است: ۱۵ سال است که در حوزه بنسنجان در حال کار هستیم و این مجموعه شناسنامه دار شهرداری است.
طی آخرین جلسه نمایندگان بازاریان در استانداری استان، رای نهایی برای ساماندهی به این مکان تصویب شده و مورد تأیید شهردار قرار گرفته است.
کسبه در پایان این نامه خواستار بازسازی و برطرف کردن مشکلات فعلی (اجاره) شده‌اند.
بحث جمعه بازار یاسوج جنبه حمایتی دارد
شهردار یاسوج در این رابطه به ایرنا گفت: بحث اخیر جمعه بازار یاسوج اجاره و عوارض نیست بلکه موضوع ساماندهی مطرح است.
نستهن مقدم افزود: به خاطر نا ایمن بودن این سازه با توافق شورای شهر مقرر شده جمعه بازار یاسوج در قالب تعاونی ساماندهی شود.
وی تأکید کرد: غرفه‌های این بازار ایمن نیستند و هر لحظه امکان اتصال برق در این ساز‌های فلزی خطرناک وجود دارد.
شهردار یاسوج بیان کرد: در سال‌های گذشته قرارداد محکمه پسندی بین شهرداری و کسبه این بازار نبوده و عرصه‌ها به طور خودسرانه تقسیم شده‌اند بدون اینکه با شهرداری هماهنگ شود.
مقدم ابراز کرد: شورا و شهرداری یاسوج با نگاه حمایتی برای تعیین تکلیف اساسی و ساماندهی وارد میدان شدند و در عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغی تعیین شد و با این رویکرد رابطه قانونی بین کسبه و شهرداری به وجود می‌آید که هم شغل فرد پایدار می‌شود و تضمینی برای ملک خودشان است.
وی ادامه داد: در گذشته هزینه‌ای (حدود ۱۰۰ هزار تومان) پرداخت می‌شده که هیچ گونه مبنایی نداشته و کسبه مطمئن باشند ما از آنان حمایت خواهیم کرد.
شهردار یاسوج تصریح کرد: این شهرداری به دنبال تکمیل بحث تعاونی جمعه بازار یاسوج است تا شغل ایمنی برای کسبه جمعه بازار فراهم شود.
مقدم اضافه کرد: بدون تردید نگاه به این تعاونی با توجه به فعالیت چندین ساله این کسبه از خود همین افراد در قالب سرمایه‌گذار و مشارکت استفاده خواهد شد.


کد مطلب: 457675

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457675/نظر-شهردار-یاسوج-باره-تجمع-امروز-کسبه-جمعه-بازار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1