تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۴۵۷۴۸۴
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان؛

دانش‌آموزان سوم ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد آموزش شنا می‌بینند

۲
دانش‌آموزان سوم ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد آموزش شنا می‌بینند
کبنا ؛
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به خصوص شهرستان کهگیلویه با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش آغازگر طرح ملی «شنا» ویژه دانش آموزان سوم ابتدایی شد.
به گزارش کبنا، فرشید کرمی گفت: وزارت آموزش و پرورش امسال اجرای طرح آموزش شنا (پس از ۱۲ سال وقفه)را به همه استان ها ابلاغ کرده و به دلیل سرما و اُفت فشار گاز، تاکنون استانی به غیر از کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح یادشده، اعلام آمادگی نکرده است.
کرمی افزود: آموزش شنا، دانش آموزان پایه سوم دختر و پسر در شهر "دهدشت" در منطقه گرمسیری استان کهگیلویه وبویراحمد که شرایط مناسب برای اجرای این طرح دارد،از ابتدای دی ماه آغاز و تا پایان سال تحصیلی امسال ادامه دارد.
معاون تربیت بدنی و سلامت استان برای اجرای کامل طرح از تفاهمنامه با اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: در یک تفاهمنامه با اداره ورزش مقرر گردید استخرهای شنا به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان پایه سوم ابتدایی استان قرار گیرد و در عوض اداره آموزش و پرورش نیز مکلف است سالن های ورزشی خود را برای برگزاری مسابقات ورزشی در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار دهد.
کرمی تصریح کرد: اگرچه اداره آموزش و پرورش برای کل دانش آموزان پایه سوم ابتدایی استان تفاهمنامه لازم را منعقد کرده است و رضایت نامه اولیا هم انجام شده است، ولی در حال حاضر به دلیل شرایط مساعد هوا، شهر "دهدشت" آغازگر این طرح در استان است و با برطرف شدن مشکل گاز، اجرای طرح را در بقیه استان دنبال می کنیم.
کرمی یادآور شد:هر دانش آموز به مدت ۱۰ جلسه در این طرح، آموزش های شنا را با حضور مربیان مجرب فرا می گیرد و در پایان، پس از موفقیت، گواهینامه پایان دوره به آنها ارائه می شود.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر کسب تحصیل، تهذیب و ورزش خاطرنشان کرد: علاوه بر تقویت و افزایش آمادگی دانش آموزان با اجرای طرح سَباح(شناگر)، ورزش شنا یک ورزش نشاط آور و مفرح و شاداب برای جوانان و نوجوانان نیز محسوب می شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.
از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1