کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جلوی شورای شهر یاسوج انجام گرفت

تجمع کارگران شهرداری یاسوج به علت پرداخت نشدن حقوق

3 بهمن 1401 ساعت 0:52

صبح امروز یکشنبه، (2بهمن ماه ۱۴۰۱ ) کارگران خدماتی شهرداری یاسوج جلوی شورای این شهر به علت پرداخت نشدن حقوق و بیمه خود تجمع کردند.


صبح امروز یکشنبه، (2بهمن ماه ۱۴۰۱ ) کارگران خدماتی شهرداری یاسوج جلوی شورای این شهر به علت پرداخت نشدن حقوق و بیمه خود تجمع کردند.
به گزارش کبنا، یکی از این کارگران گفت: پاکبانان از شهریورماه امسال تاکنون حقوق نگرفته‌ایم و بیمه برای ما واریز نشد.
وی با بیان اینکه بیمه ما نیز مرتب پرداخت نمی‌شود، افزود: به همین دلیل ما بامشکلاتی زیادی مواجه هستیم.
یکی دیگر از کارگران شهرداری حاضر در این تجمع بیان کرد: ما گرسنه‌ایم و تجمع ما تنها برای مطالبه حقوق‌مان است.
وی تصریح کرد: مسئولان و متولیان از جمله اعضای شورا و شهردار خودشان اگر پنج ماه حقوق نگیرند چکار می‌کند؟ چطور زندگی خود را می‌چرخانند.
یکی دیگر از این کارگران به ایسنا گفت: خدا خوش میاد ما زندگی خود را با قرض بگذرانیم آیا مسئولان می‌توانند بدون حقوق و بیمه همچون ما زندگی کنند. از مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر تقاضا داریم به مشکلات ما بصورت جدی رسیدگی کنند و مطالبات ما را پرداخت نمایند.
وی تصریح کرد: آیا کسی نیست به داد ما برسد؟ چند مرتبه است که ما تجمع کرده و خواستار حقوق و مطالبات‌مان هستیم، مسئولان به قول و وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند.
یک کارگر دیگر عنوان کرد: کسی ما را تحریک نمی‌کند، بحث ما سیاسی نیست فقط و فقط حقوق و مزایای خود را مطالبه می‌کنیم ما نان برای زن و بچه‌مان نداریم.
وی با بیان اینکه کارگران فضای سبز نزدیک به ۱۳ ماه است که حقوق نگرفتیم، بیان کرد: اختلافات و بحث‌های شورا سر نان و حقوق ما کارگران نیست.

نستهن مقدم، شهردار یاسوج با حضور در جمع این کارگردان گفت: قول می‌دهم که تا دوشنبه هفته آینده یک ماه حقوق کارگران و پاکبان را پرداخت کنیم.
وی افزود: با توجه به درآمد و مطالباتی که داریم دنبال و پیگیر هستیم که مشکل کارگران شهرداری را حل کنیم.
مقدم اظهار کرد: کارگران پاکبان حدود ۵ ماه، نیرو‌های قرارادی، پیمانی و رسمی شهرداری دو ماه با یک ماه اضافه کار و کارگران حوزه فضای سبز نیز حقوق نگرفته‌اند و مطالباتی دارند.
شهردار یاسوج تصریح کرد: آرای قضایی وجود دارد که از رئیس کل دادگستری درخواست کرده‌ایم که طی این دوماه مهلتی به ما بدهند تا حقوق کارگران خود را پرداخت کنیم چون هم درآمد داریم و هم مطالباتی از دستگاه‌ها داریم که با وصول این مطالبات بیشتر مشکلات ما حل خواهد شد.
مقدم بیان کرد: حساب‌های برخی ادارت و دستگاه‌ها را توقیف و مسدود کرده‌ایم و بر این باورم که در زمینه حقوق کارگران و کارکنان شهرداری بهتر از سال‌های گذشته امسال را پشت سر خواهیم گذاشت.


کد مطلب: 457416

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457416/تجمع-کارگران-شهرداری-یاسوج-علت-پرداخت-نشدن-حقوق

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1