تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۴۵۷۳۸۰
مدیرکل امور عشایر استان گفت:

تامین برق عشایر کهگیلویه و بویراحمد از طریق پنل های خورشیدی

۰
تامین برق عشایر کهگیلویه و بویراحمد از طریق پنل های خورشیدی
کبنا ؛مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان امسال هزار صفحه خورشیدی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد نصب می شود.
به گزارش کبنا، فضل الله آذرفرد افزود: برای تامین برق عشایر در مناطق سخت گذر که امکان برق رسانی برای آنها وجود نداشته باشد با نصب صفحه‌های خورشیدی برق مورد نیاز مردم در این مناطق تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه پنل خورشیدی خریداری و در مناطق عشایری دور دست کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شده است افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال هزار پنل خورشیدی قابل حمل به هزار خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده می‌شود.
وی اضافه کرد: بر اساس طرح تامین از طرق نصب پنل‌های خورشیدی عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند با نصب این پنل‌ها سبک و قابل حمل تامین می‌شود.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این صفحه‌های خورشیدی قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا است ادامه داد: این صفحه‌ها، برق مورد نیاز پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی تلفن همراه را تأمین می‌کند.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مناقصات و انعقاد قرارداد خرید پنل‌های خورشیدی خبر داد و گفت: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده این صفحه‌های خورشیدی توسط عشایر پرداخت خواهد شد و مابقی آن توسط دولت تأمین اعتبار می‌شود.
آذرفرد با اشاره به آثار زیست محیطی اجرای این طرح اضافه کرد: هدف از اجرای طرح نصب پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1