کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

زیرساخت‌های صادرات در کهگیلویه و بویراحمد مهیا نیست

1 بهمن 1401 ساعت 20:16

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: زیرساخت‌های صادرات در استان از جمله جاده‌های چهار خطه، ناوگان حمل و نقل، فرودگاه، خط آهن، تسهیلات بانکی، نمایشگاه بین‌المللی و موارد دیگر فراهم نیست که ایجاد آن‌ها به کار جمعی مدون و با برنامه نیاز دارد.


رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به ایرنا گفت: زیرساخت‌های صادرات در استان از جمله جاده‌های چهار خطه، ناوگان حمل و نقل، فرودگاه، خط آهن، تسهیلات بانکی، نمایشگاه بین‌المللی و موارد دیگر فراهم نیست که ایجاد آن‌ها به کار جمعی مدون و با برنامه نیاز دارد.
جبار کیانی اظهار داشت: استان منابع و محصولات باکیفیت بسیاری دارد اما این محصولات به دلیل ضعف زیرساخت‌ها امکان صادرات ندارند برای نمونه میوه‌ای که از استان باید صادر شود در چندین مرحله باید کار سورت‌بندی، بسته‌بندی و غیره توسط صنایع تبدیلی انجام شود اما استان محروم است.
وی افزود: در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌های استان تنها ۱۷ هزار تن است که با تولیدات محصولات باغی و زراعی استان همخوانی ندارد و کمبود جدی برای این مقوله در استان احساس می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: استان باید سند توسعه‌ای داشته باشد تا بر اساس آن برای هزینه کرد اعتبارات تصمیم‌گیری شود.
کیانی ابراز کرد: ارتباط مؤثر سیستماتیک و مدون میان اجزا و عناصر تعیین‌کننده اقتصادی این استان وجود ندارد و باعث فرار سرمایه‌گذار می‌شود.
وی عنوان کرد: باید حوزه اقتصادی استانداری از مدیران برنامه بخواهد و باید مدیران مکلف به ارائه برنامه دقیق باشند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: کهگیلویه و بویراحمد غنی از منابع شامل آب، نفت، گاز و غیره است اما صنعت خیلی برجسته‌ای ندارد و بیکاری نیز مشکل ساز شده است.
کیانی ادامه داد: این استان جاده‌های چهارخطه، خط آهن، سالن همایش، نمایشگاه بین‌المللی و دیگر نیاز‌های توسعه را ندارد و باید برای دستیابی به آن‌ها تلاش کرد.


کد مطلب: 457357

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457357/زیرساخت-های-صادرات-کهگیلویه-بویراحمد-مهیا-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1