کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی اتحادیه اروپا:

بورل به تعامل با ایران و آمریکا در زمینه مذاکرات برجام ادامه می دهد

1 بهمن 1401 ساعت 15:07

سخنگوی اتحادیه اروپا می‌گوید که جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه همچنان به تعامل خود با مشارکت‌کنندگان در مذاکرات برجامی از جمله ایران و آمریکا ادامه می‌دهد.  


سخنگوی اتحادیه اروپا می‌گوید که جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه همچنان به تعامل خود با مشارکت‌کنندگان در مذاکرات برجامی از جمله ایران و آمریکا ادامه می‌دهد.  
پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا در گفتگو با ایرنا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا بحث درباره احتمال اعمال تحریم علیه ایران به معنای تغییر رویه اروپا در خصوص مذاکرات برجامی است یا نه، گفت: موضوع برجام، فرآیندی مجزاست که نماینده عالی اتحادیه اروپا در آن به عنوان هماهنگ‌کننده عمل می‌کند و بین مشارکت‌کنندگان هماهنگی‌ها را انجام می‌دهد.
وی افزود: رویه مربوط به برجام توسط طرف‌ها و مشارکت‌کنندگان تعیین می‌شود، نه توسط هماهنگ‌کننده که نقش هماهنگی و تسهیل را برعهده دارد. از این نظر، نماینده عالی به تعامل خود با هر یک از مشارکت‌کنندگان از جمله ایران و آمریکا ادامه می‌دهد.
سخنگوی اتحادیه اروپا در خصوص برخی گزارش‌های رسانه‌ای که گفته‌اند اتحادیه اروپا در جلسه روز دوشنبه - سوم بهمن - خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تروریستی قرار نخواهد داد، گفت: ما هیچگاه درباره گمانه زنی‌های رسانه‌ای در خصوص مباحث محرمانه بین کشور‌های عضو اظهار نظر نمی‌کنیم. تصمیمات در زمینه تحریم‌ها به صورت محرمانه مورد بحث قرار می‌گیرند و صرفاً پس از تصویب اطلاع‌رسانی می‌شوند.
خبرگزاری رؤیترز روز پنجشنبه به نقل از دو منبع اروپایی نوشته بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه روز دوشنبه نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا تحریم نخواهد شد.


کد مطلب: 457346

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457346/بورل-تعامل-ایران-آمریکا-زمینه-مذاکرات-برجام-ادامه-می-دهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1