تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۴۵۷۳۱۳
معتمدی‌پور در نشست با سرمایه‌گذار ترکیه‌ای:

کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در کشاورزی است / صحبت‌های جالب سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در باره کهگیلویه و بویراحمد

۱۰
۰
کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در کشاورزی است / صحبت‌های جالب سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در باره کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دیدارش با سرمایه‌گذار ترکیه‌ای با تشریح مزیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری در این استان، آن را بهشت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی خواند و گفت: انتقال دانش و افزایش تولید در واحد سطح اولویت ما خواهد بود.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور از «ایلهان سورجو، مدیر عامل و آقای كدیر بویورگان مدیر صادرات شركت گونى‌اگریپارك» برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی این استان دعوت و در نشستی پیشنهادات و اولویت‌های سرمایه‌گذاری متناسب با حیطه کاری این شرکت بزرگ را تشریح کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار که با حضور مترجم و در یک روز تعطیل انجام شد، خطاب به آقای «ایلهان» اظهار داشت: اینجا همه چیز هست اما هنوز استانی توسعه نیافته هستیم و این یعنی اینکه شما به یک گنج دست پیدا کردید که ریسک سرمایه‌گذاری‌اتان رادر بخش کشاورزی به حداقل می‌رساند و در کنار مهیا بودن همه شرایط اقلیمی، این توسعه‌نیافتگی هم فرصت طلایی برای هر سرمایه‌گذاری است.
معتمدی‌پور گفت: ما بهترین خاک کشاورزی و با کیفیت‌ترین و بیشترین آب را داریم به طوری که همه آب‌های این استان شیرین هستند و خاکی با شوری غیرمتعارف نداریم، اقلیم مناسب و متنوع داریم به طوری که در برخی مناطق دمای هوا تا ۵۰ درجه و در برخی مناطق تا منفی ۲۰ درجه می‌رسد و این یعنی اینکه اینجا میدان مانور برای سرمایه‌گذاری وسیع است.
وی افزود: برخلاف بسیاری از مناطق دنیا که اختلاف از سطح دریا در آن‌ها یکسان است، در کهگیلویه و بویراحمد اختلاف از سطح دریا در مناطق مختلف بسیار متفاوت و از ۱۰۰۰ متر تا بیش از چهار هزار متر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش در حیطه تخصصی سرمایه‌گذار، پیشنهاداتی مطرح کرد و گفت: این استان در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام داده و اکنون آماده است این زیرساخت‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.
وی به ۱۳۷ هکتار زیرساخت گلخانه‌ای اشاره کرد و توضیح داد: با افتخار هر حمایتی را از سرمایه‌گذار خواهیم داشت اما آنچه برای بخش کشاورزی این استان مهم است، انتقال دانش و علم کشاورزی، ایجاد ارزش افزوده و اقتصادی شدن کشت محصولات است که شرکت گونی‌اگریپارک در تولید نهال صاحب دانش است و رکورد بیشترین تولید در واحد سطح را در چند محصول دارد و این برای ما ارزشمند است.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: آنچه یک محصول را اقتصادی می‌کند میزان عملکرد در هکتار است که این موضوع به انتخاب نهال و واریته مناسب ارتباط مستقیمی دارد و به جرات به شما اطمینان می‌دهم چنانچه در این زمینه به کشاورزی این استان کمک کنید، هر حمایتی را از شما خواهیم داشت و اینجا را به بهشت سرمایه‌گذاری‌اتان تبدیل می‌کنیم.

معتمدی‌پور تولید سه محصول موز، توت‌فرنگی و بلوبری را دارای ارزش افزوده بالا دانست و تصریح کرد: با توجه به حوزه کاری سرمایه‌گذار، تولید این سه محصول اولویت است و زیرساخت‌های گلخانه‌ای و هر حمایتی لازم باشد را در اختیار سرمایه‌گذار قرار خواهیم داد.
وی گفت: قیمت تمام شده محصول و هزینه کاشت هر هکتار، آیتم مهمی در اقتصادی کردن کشاورزی است که در این زمینه هر هکتار موز با کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان کاشت می‌شود و تا چند سال هم بازدهی دارد، قیمت نهایی آن نیز به نسبت قیمت تمام شده دارای صرفه اقتصادی است و همچنین مصرف آب در این محصول نیز بسیار کمتر از خانواده سبزی و صیفی‌جات از جمله گوجه‌فرنگی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، توت‌فرنگی و بلوبری را اولویت‌های بعدی خواند و گفت: دانش و تکنولوژی تولید محصول بلوبری در اختیار استان ماست و در یک اقدام جدید و یک تجربه موفق در یکسال گذشته این محصول را با دانش روز دنیا تولید کردیم که هم دروازه ورود به کشاورزی دانش‌بنیان بود و هم موجب اشتغال‌زایی و توانمندی کشاورزی این استان به ویژه در تولید نهال و افزایش عملکرد این محصول در هکتار خواهد شد؛ در محصول موز و توت‌فرنگی نیز به کمک سرمایه‌گذار ترکیه‌ای این تجربه را تکرار خواهیم کرد.
معتمدی‌پور گفت: سهم استان ما از تولید برخی محصولات از جمله توت‌فرنگی که یک کشت پربازده هست، نزدیک به صفر است که به هیچ عنوان با ظرفیت‌های این استان همخوانی ندارد و برنامه ما جذب سرمایه‌گذار و انتقال دانش روز کشاورزی برای تغییر این وضعیت است.
وی با اشاره به نگاه مدیریتی بخش کشاورزی به کشت محصولات جدید با ارزش‌افزوده بالا، ادامه داد: رویکرد دیگر بخش کشاورزی این استان تولید محصولات در شرایط گلخانه‌ای به منظور مدیریت مصرف آب، کنترل سموم، افزایش تولید در واحد سطح، نگاه صادراتی، رعایت الگوی کشت، تولید خارج از فصل و چندباره در طول سال خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، ایلهان سورجو نیز در این دیدار با بیان اینکه برای من ارزشمند است که یک مدیر بخش دولتی در یک روز تعطیل برای کارش اهمیت قائل شود و اینچنین یک سرمایه‌گذار را دلگرم و حمایت کند، تأکید کرد: سفر به استان شما تجربه متفاوتی برایم بود و‌ امیدوارم در پایان بتوانیم برای کشاورزی این منطقه منشأ تغییر و تحول باشیم.
او گفت: صادقانه می‌گویم که باورم نمی‌شود چنین شرایطی در استان کهگیلویه و بویراحمد یکجا مهیا باشد که اگر در ترکیه ما چنین استانی بود قطعاً اعلام استقلال می‌کرد؛ این فرصت برای تولید و سرمایه‌گذاری ما را مشتاق و باانگیزه کرده است. ( این صحبت‌ها بعد از تشریح سهم این استان در تولید نفت، آب، جنگل و مرتع، معادن، موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به بنادر و... مطرح شد).

ایلهان افزود: اگر ما در ترکیه با آن همه موانع، رکورد تولید موز در هکتار را داریم در این استان با مساعد بودن شرایط محیطی بدون شک رکورد تولید موز را در واحد سطح خواهیم شکست و من با این استقبال و اعلام حمایتی که از سوی جهاد کشاورزی شده و همچنین پایین بودن ریسک تولید در اینجا، قول می‌دهم که دانش تولید موز در واحد سطح را به استان شما بیاورم و شما را در تولید موز خودکفا کنم.
این سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در پاسخ به تعارف رئیس سازمان جهاد کشاورزی که به زبان انگلیسی از او خواست تا از خودش پذیرایی کند، گفت: من امروز موز نمی‌خورم اما قول می‌دهم در دیدار بعدی از موز تولیدی همین استان بخورم و این بهترین حمایت از تولید داخلی استان و هر کشوری است؛ واقعاً برای من عجیب است چطور شما و کشورتان هنوز در تولید محصولاتی چون موز، خودکفا نیستید؟!
در پایان این دیدار، نماینده فارسی‌زبان این سرمایه‌گذار، معرفی شد تا مقدمات انجام این سرمایه‌گذاری در تولید موز، توت‌فرنگی و بلوبری و انتقال بهترین نهال و واریته‌های دنیا و همچنین دانش تولید بالا در برخی محصولات با سرعت بیشتری انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیری
Iran, Islamic Republic of
اگه سرمایه گذاری هم بیاد از ترس مدیران بی کفایت فرار میکنه
Iran, Islamic Republic of
تازه اولشه تابیا
Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگن چطور هر وقت یه بومی میخواد کار کنه هز ارسنگ پیش پاش میندازین فقط برا غریبه ها سنگ تموم میزارین
Iran, Islamic Republic of
تنت گرمه بیا بین سرمایه گذار لبنانی را نمایندگان چکار کردن بعد می فهمی اینجا چه خبر است فقط هم را بگویم خدا نجات دهد از شر نمایندگان
باران بانو
Iran, Islamic Republic of
به امید اتفاقات خوب ،
اعلام استقلال 😉 بگید از این حرفا نزنه وگرنه نمیذارنش شروع کنه
بعضیا از بیرون باید بیان و به ما خودباوری بدن
Iran, Islamic Republic of
سابقه سرمایه گذار های گذشته جهاد خیلی خوب نیست. خدا رحم کنه
Ahmad
Iran, Islamic Republic of
هنوز نیومده تا بیاد سهم خواهی ها شروع میشه
آرش
بنده خدا شرکت ترکیه ای نمیدونه تو چه جماعتی داره سرمایه گذاری می کنه
کهگیلویه استان منه تا الان زیاد اومدن از این جماعت که سر سال نشده کور و پشیمان در رفتن.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من بچه شیرازم ، مگه چه جماعتی هستن کاکا مردم خونگرم و مهمون نواز همه جای ایران سرای من است
حسینی
Iran, Islamic Republic of
هنوز نیفتاده توی چاله چوله های خیابانهای گچساران😂😂😂😂
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1