تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۴۵۶۹۳۲
معاون پیشین وزیر دفاع؛

(فیلم) لحظه دستگیری علی رضا اکبری، اَبر جاسوس + واکنش انگلیس

۲۱
۵۵
(فیلم) لحظه دستگیری علی رضا اکبری، اَبر جاسوس + واکنش انگلیس
کبنا ؛اعدام؛ خط پایان یک ابَرجاسوس، تصاویر لحظه دستگیری اکبری را در ادامه خواهید دید.
    
واکنش انگلیس به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری
وزارت خارجه انگلیس به بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی که از صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری خبر داده واکنش نشان داد. 
روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس نوشت: «ما از خانواده آقای اکبری حمایت می‌کنیم و بارها پرونده او را با مسئولان ایرانی مطرح کرده‌ایم. اولویت ما آزادی سریع او است و بر درخواست خودمان برای دسترسی فوری کنسولی تأکید کرده‌ایم.»
دقایقی بعد از این بیانیه، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس هم گفت: «ایران بایستی اعدام علیرضا اکبری، شهروند انگلیسی-ایرانی را متوقف کرده و فورا او را آزاد کند.»
وزارت اطلاعات امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای درباره صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری اعلام کرده بود وی اطلاعات مهم کشور را به صورت کاملا آگاهانه در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار می‌داده است.
 همچنین وزارت اطلاعات اعلام کرده است: اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بوده است. علیرضا اکبری به جرم  افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه هم گفته علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد.  برهمین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار گردید و براساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد.
در پی اعتراض متهم و فرجام‌خواهی وی، پرونده مجددا در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی، دادنامه اولیه را ابرام  و حکم اعدام اکبری را تأیید کرد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد علیرضا اکبری و جزئیات اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری وی به شرح ذیل است:
به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه‌های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.
جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را به صورت کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.
این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مأمورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد.
سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید. علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی‌هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ممکنه در ظاهر با دشمن همکاری کرده باشه و اطلاعات غلط داده یاشه به دشمن و نوعی همکاری کرده باشد وگرنه اگر خطا کرده باشد عوامل مافوق و تائید کننده هم خطا کردند و توام باید دستگیر میشدند که نشدند. احتمالا صوری اعدام بشه و با تغییر شکل برود خارج
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خود دستگاه های امنیتی هم مقصرند چون صلاحیت ایشون رو برای تصدی معاونت یکی از مهمترین وزارتخانه ها احراز کردند.
Iran, Islamic Republic of
یک پیشنهاد دارم :افراد جاسوسو ودزدو وقتی
میگیرن بر عکس سوار الاغ بکنن و توی چندتا خیابان شهر بگردونن تا مقداری مردمی ک از خیانتی ک بهشون شده و ضرر کردن ی حدی ناله ونفرینش بکننن وبعد در ملع عام با دار مجازات بزندگی کثیف وپست وملعون همچون افرادی خاتمه بدن و جامعه بشریتو از لوس وجود ملعونین روزگار پاک کنن .امین
Iran, Islamic Republic of
دقیقا من هم چند بار به دوستان همین نظر شما رو داده بودم حرف من رو زدید باید دزد و جاسوس رو سوار الاغ کنن و بچرخونن
سید اکبری
Iran, Islamic Republic of
طرف در یک دستگاه فوق امنیتی کشور به مدت بسیار زیاد کار میکند ، حال که بازنشسته شد میگویند ابر جاسوس بوده ، پس به سیستم کنترلی باید شک داشت .
او 30 سال هرکاری میخواست میکرد.
محمد
United States
از مملکت داری. بلدن و لاغیر.
Iran, Islamic Republic of
تابناک جان پدرت تکلیف ما را روشن کن
آقای اکبری سه سال پیش دستگیر شده اند
پس بعد از دستگیری گذرنامه انگلیسی نگرفته
‌قطعا زمانی که ایشان سمت معاونت وزیر دفاع را دشته تبعه انگلیس هم بوده !!!!!!!!
چهر سازمان اطلاعات رسمی و احتمالا دهها سازمان غیررسمی اطلاعاتی کشور بوده و
وهستند که یک فر تبعه کشور انگلیس که مهد جاسوسی در نیا است
چگونه و چرا. در یکی از بالاترین دسته‌ای سازمانی کشور حضور داشته ؟
مسئولیت انتخاب ایشان چه کسی بوده
برای یک باره‌م شده واقعیت و پاسخ سئوالات بالا را بدهید
Iran, Islamic Republic of
این که جای مهر مخصوص حاکم بزرگ میتی کامون توی پیشونیشه پس چرا گرفتنش به خاطر همین جای مهر هم که شده بود باید مثل خاوری اسکورتش میکردند بره کانادا
اسماعیل بهبودی
Iran, Islamic Republic of
حتما اعدام گردد
United States
آقای اکبری اشتباه بزرگ کردی فریب دادن بیگانگان انهمه زحمات خدمت کردی نابود کردی خانواده محترم اکبر ی برو جلو بیت رهبری چادر بزن شاید لااقل حضرت آقا حکم را تاخیر بیندازد
Iran, Islamic Republic of
چراسفارت انگلیس کثیف تحت نظارت نیست؟ چراشنودنمی گذارند
Iran, Islamic Republic of
چراازاول اطلاعات را درجریان قرار نداد؟ چون فریب خورده بود
سعید
Iran, Islamic Republic of
چقدر متاسفم وناراحت شدم خدا ببخشه وبیامرزه یاد گریه مولا علی به خاطر سربریده طلحه افتادم
سعید
Iran, Islamic Republic of
آدمی که دو تابیعتی هست چرا باید تو راس کار باشه،،
هادی
Iran, Islamic Republic of
احتمالا سر دار سلیمانی هم این لو داده
هادی
Iran, Islamic Republic of
احتنالا این سروار سلیمانی لو داده
Iran, Islamic Republic of
نباید پست های حساس در کشور به دست هر کس داده شود باید مسئولین کشور عملکردهای مقامات رو زیر نظر بگیرند مخصوصا وزارت اطلاعات باید مراقبت کند اقدامات نیروهای اطلاعاتی و قوه ی قضائیه کاملا شایسته بود
م .ق.تهران
Europe
به‌ طور کلی در ایران قطع الرجال وجود دارد !!!....اونا که چیزی بلدن جاسوس خود فروخته میشن....اونا هم که چیزی بلد نیستن ...
Farid
United Kingdom
اولا اعدام پرسروصدا یک جاسوس و گنده کردن او با اطلاق ((ابر جاسوس)) هیچکدام اتفاقی نیست . معمولا این خبرها برای تحت شعاع قراردادن اتفاق که افتاده و یا قرار است بیفتد .‌‌امادومین حالت که ظن قوی هم هست، زدن شمعخانی و برچسب زدن به او کنار گذاشتن از مدعیان است که مدتهاست اغاز شده . کنار کذاشته شده ناگهان با چند تن دستمال راه چاپلوسی را حتی به قیمت اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است .
Iran, Islamic Republic of
ازتلاش سربازان گمنام امام زمان صمیمانه تقدیروتشکر،درسطوح بالا مسئولین افرادزیادی هستن خواهشنا اونها رو شناسایی کنید ومثل همین خائن وخبیث اعدام کنید ناراحت از این موضوع شدم که چرا مرحله اول از او تعهدگرفتین!!؟همان موقع باید اعدامش میکردین
کامیار
Iran, Islamic Republic of
زالوی کثافت سالوس صفت داری مردمو نصیحت میکنی؟ چرا همیشه بعد دستگیری یاد این جور اخوند بازیا میفتین؟ منم برات نصیحت دارم: منتشنهبهمادرتم
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
فایل های مرتبط
1