کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان؛

کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران تا پایان سال تکمیل می شود

18 دی 1401 ساعت 16:42

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز نخست کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران تکمیل و در این کارخانه تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: فاز نخست کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران تکمیل و در این کارخانه تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
به گزارش کبنا از یاسوج، شایان نادری امروز یکشنبه (18 دی ماه 1401) اظهار داشت: سوله و فضای بیرون کارخانه تا پایان سال تکمیل و امید است تا اواخر بهار سال آینده افتتاح شود.
وی افزود: طراحی جدیدی در خط تولید کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران (هربی فارمد) انجام و بازنگری جدیدی انجام می شود.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مبنای بکارگیری نیرو در کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران (هربی فارمد) و کارخانه قند با آزمون است و اولویت با بومی های همین منطقه است.
نادری تاکید کرد: ظرفیت سالیانه کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران ۱۶۰ تن است.
وی اظهار کرد: کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع با زیر بنای چهار هزار و ۵۰۰متر مربع در دست ساخت است.
وی تصریح کرد: در این واحد تولیدی فرآوری، بسته بندی محصولات تولیدی کشاورزان پیش بینی شده است.
نادری ادامه داد: با بهره برداری از کارخانه فراوری گیاهان دارویی گچساران ۵۵ نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.
وی گفت: مرحله نخست کارخانه گیاهان دارویی این شهرستان در قالب تولید عصاره، اسانس و بسته بندی بهره برداری می شود.
نادری تصریح کرد: این طرح مهم اقتصادی در منطقه سربیشه به منظور ترویج الگوی کشت در مهرماه سال ۹۶ به تصویب رسید و احداث در سال ۹۷ در دستور کار شرکت هربی فارمد قرار گرفت.
کارخانه فراوری گیاهان دارویی یکی از مهمترین طرح های اقتصادی در حال اجرای گچساران است که فراهم شدن زمینه فرصت های شغلی جدید،بهبود درآمد کشاورزان و ایجاد بازار فروش از حداقل مزایای بهره برداری از این طرح است.
این کارخانه که نخستین واحد فراوری گیاهان دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد است بستر بهره وری بهینه از منابع آب و خاک را فراهم می کند زیرا میزان درآمد بهره برداران گیاهان دارویی بسیار بیشتر از محصولات زراعی است.


کد مطلب: 456760

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/456760/کارخانه-فراوری-گیاهان-دارویی-گچساران-پایان-سال-تکمیل-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1