کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

چرا حق آلایندگی نفت گچساران را نمی دهند؟ / دریافت 100 میلیارد تومان حق آلایندگی گچساران در گرو قاطعیت مسوولان

27 آذر 1401 ساعت 17:06

نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها گفت: از 11 هزار میلیارد تومان حق آلایندگی خوزستان حدودا 5 هزار میلیارد تومان اعتبار به این استان تزریق شده، اما حاضر به پرداخت 100 میلیارد تومان حق آلایندگی به شهرستان گچساران نیستند.


در سالهای اخیر اتفاقات سیاسی در سطح کشور نشان داده که کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان کم برخوردار و رو به توسعه بیشتر از قبل باید روی حق خود پافشاری کند و مسوولان باید بتوانند حق و حقوق مردم استان را مطالبه و اخذ کنند، یکی از این موارد در خصوص آب های استان است که در قالب سدسازی ها به استان های دیگر داده می شود، یکی دیگر از موارد نفت استان و شهرستان گچساران است که حق آلایندگی آن نصیب مردم گچساران نمی شود، زمانی مسوولان می توانند مدیر موفقی باشند که از حق مردم مظلوم گچساران دفاع کنند و حق و حقوق مردم را بتوانند اخذ کنند.
به گزارش کبنا، نماینده کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها گفت: از 11 هزار میلیارد تومان حق آلایندگی خوزستان حدودا 5 هزار میلیارد تومان  اعتبار به این استان تزریق شده، اما حاضر به پرداخت 100 میلیارد تومان حق آلایندگی به شهرستان گچساران نیستند.
به گزارش کبنا، حبیب عاملی مقدم در این باره گفت: چاه‌های نفت اطراف شهرستان گچساران نه تنها تولید آلایندگی می‌کنند که دورتا دور این شهرستان را احاطه کرده‌اند و ارمغان‌شان برای مردم منطقه تهدید سلامتی آنان است.
وی با بیان اینکه مسئولان مربوط هم  حاضر به پرداخت حق آلایندگی ناچیز این شهرستان  نمی‌شوند، اضافه کرد : در صورتی که برای استان خوزستان در همسایگی ما 11 هزار میلیارد حق آلایندگی برآورد شده و این در حالی است که ما بعد از خوزستان دومین شهر نفت خیز ایران هستیم. از 11 هزار میلیارد تومان حق آلایندگی خوزستان حدودا 5 هزار میلیارد تومان  اعتبار به این استان تزریق شده است. اما حاضر به پرداخت 100 میلیارد تومان حق آلایندگی به شهرستان گچساران نیستند.
به نقل از ایلنا، عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: استان خوزستان افرادی را به عنوان مسئول در بدنه دولت دارند و از حق استان شان دفاع می کنند اما استانی مانند کهگیلویه و بویر احمد از چنین موقعیت و شرایطی برخوردار نیست.


کد مطلب: 455840

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455840/چرا-حق-آلایندگی-نفت-گچساران-نمی-دهند-دریافت-100-میلیارد-تومان-گرو-قاطعیت-مسوولان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1