کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بلومبرگ گزارش داد؛

چین و عربستان 50 میلیارد دلار توافق نامه امضا کردند

22 آذر 1401 ساعت 14:15

 بر اساس ادعای رسانه‌های سعودی و چینی این دو کشور بیش از 30 قرارداد را در زمینه انرژی سبز، لجستیک، مسکن و پردازش ابری امضا کردند.


 بر اساس ادعای رسانه‌های سعودی و چینی این دو کشور بیش از 30 قرارداد را در زمینه انرژی سبز، لجستیک، مسکن و پردازش ابری امضا کردند.
وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی گفت در حاشیه سفر شی جین پینگ رییس جمهوری چین به عربستان 50 میلیارد  دلار  توافق‌نامه سرمایه گذاری میان عربستان و اژدهای زرد امضا شد. خالد الفالح در حاشیه کنفرانسی در ریاض به  بلومبرگ اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ها در هر دو بخش خصوصی و دولتی است و  فقط میان عربستان سعودی و چین منعقد شده و سایر کشورها را شامل نمی‌شود.
به گزارش بلومبرگ، رییس جمهور چین در هفته گذشته با استقبال گرم پادشاهی  سعودی وارد عربستان شد و نحوه مواجهه سران دو کشور روابط عمیق عربستان با پکن را به نمایش گذاشت. در حالی که در این دیدار سخنان گرمی در مورد وحدت چین و خاورمیانه زده شد ولی اکثر توافق‌ها، تفاهم نامه‌های غیر رسمی فاقد زمان بندی و اصول محکم بوده است.
بر اساس ادعای رسانه‌های سعودی و چینی این دو کشور بیش از 30 قرارداد را در زمینه انرژی سبز، لجستیک، مسکن و پردازش ابری  امضا کردند.
چین به عنوان بزرگترین واردکننده انرژی به دنبال تقویت هماهنگی خود با عربستان و همسایگانش در زمینه انرژی و اکتشاف است. عربستان سعودی در کنار روسیه رهبران واقعی اوپک پلاس هستند و این کارتل تقریباً نیمی از نفت جهان را تولید می‌کند.


کد مطلب: 455618

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455618/چین-عربستان-50-میلیارد-دلار-توافق-نامه-امضا-کردند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1