تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۴۵۵۳۵۸
عباس سلیمی نمین؛

برخی مطالبات جنبش دانشجویی را تنزل می‌دهد

۱
برخی مطالبات جنبش دانشجویی را تنزل می‌دهد
کبنا ؛جشن روز دانشجو با حضور دکتر عباس سلیمی نمین_ مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران_، حجت‌الاسلام عمرانی رئیس دانشگاه آزاد دهدشت، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه و مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا، عباس سلیمی نمین_ مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران_ در این آئین ضمن گرامیداشت روز دانشجو به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت اظهار داشت: شما با حضور پر شور خود زمینه تأمل در حرکت های دانشجویی را فراهم می‌کنید.
 سلیمی یکی از دلایلی که روز دانشجو گرامی داشته شد را خواسته ای دانست که مطالبه همه جامعه بود و افزود: براساس قدرت ملی شکل گرفت و عمل کرد، و آنچه که اکثر جامعه از آن دفاع می‌کرد در این مسیر قرار گرفت، و این موجب شد که اکنون پشتیبانی جدی ملت ایران  از دانشجویان هستیم.
سلیمی نمین با بیان اینکه خواسته برخی از دانشجویان این است که می‌خواهیم در سلف حضور آقایان و بانوان باهم باشد افزود: این خواسته در شان محیط و سطح علمی دانشگاه نیست. برخی از دانشجویان با این مطالبه موافق نبودند، در صورتی که در شرایط کنونی دانشجو حق مطالبه دارد، اما چیزی مطرح می‌شود طبیعتا امری طبیعی و سنجیده نیست.
این تحلیلگر تصریح کرد: چنین مسائلی آنقدر میتواند جنبش دانشجویی را تنزل دهد که در جامعه با هیچ چیز پیوند نخورد.
سلیمی با بیان اینکه برخی از مسائلی که بعد از آن رخ داد جنبش دانشجویی را در آن دخیل نمیدانم افزود: حرکت دانشجویی خودش می‌تواند مستقلاً یک بحثی را دنبال کند تا بر اساس آن  اهدافی را ترسیم کند. 
وی با اشاره به حوادث اخیر و آن چه که به ویژه در دو دانشگاه مهم کشور شاهد بودیم گفت: یک سرمایه گذاری صورت گرفت که اعتبار دانشگاه تهران  بشکند و بعد هم دانشگاه شریف که دانشگاه بسیار مهمی است به لحاظ اعتبار علمی زیر سوال برود.
سلیمی نمین با بیان اینکه وقتی به برخی از مسائل دیگر نگاه میکنی بسیار تلخ تره است افزود: به ویژه وقتی که فحاشی های رکیک در تاریخ دانشگاه ما سابقه نداشته است، فحاشی که میخواهد احساسات طرف مقابل را تحریک کند و عقلانیت را از او بگیرد این گام  برداشتن در مسیر منافع جامعه نیست، برخی ها می‌گویند شاید دانشجو مطلبی را مطالبه کند و پاسخی دریافت نکند و عصبانی شود و حرفی بزند چنین استدلالی پذیرفته نیست،  انسان اگر فرهیخته باشد حتی در شرایط سخت در این وادی قرار نمی‌گیرد. 
وی با اشاره به اینکه هیجانات و احساسات باید تربیت شود در مسیر عقلانیت و تبدیل به تعقل شود نه توجیه شود افزود: اگر  هیجانات در مسیر صیانت از منافع ملت باشد ایرادی ندارد، اما اگر دیدید که دارد منافع دیگران رو تامین میکند ایراد دارد.
سلیمی تصریح کرد: وقتی میخواهیم احساسات و هیجانات خود را در مسیر اشتراکات جامعه قرار دهیم آنچه که ما را دارد تجزیه می‌کند و در برابر هم دیگر قرار می‌دهد خواستگاه ملت ایران و دانشجویان نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1