تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۵۵۲۶۵
در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان مطرح شد:

مردم از نمایشگاه پژوهش و فناوری یاسوج بازدید کنند / اختصاص بیش از 1 میلیاردتومان به طرح های پژوهشی استان / دانشگاه ها باید از بودجه دولتی مستقل شوند

۰
مردم از نمایشگاه پژوهش و فناوری یاسوج بازدید کنند / اختصاص بیش از 1 میلیاردتومان به طرح های پژوهشی استان /  دانشگاه ها باید از بودجه دولتی مستقل شوند
کبنا ؛
نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری به مناسبت هفته پژوهش در مصلی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان استانی آغاز به کار کرد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (دوشنبه 14 آذرماه 1401) نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری با حضور سید جواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، محسن فرزین رئیس پارک علم و فناوری، رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع دیگری از مسوولان استانی و شهرستانی در مصلی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز به کار کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان در آیین افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری استان گفت: این نمایشگاه یکی از مهمترین برنامه ها طی هفته پژوهش است، که پس از وقفه و عدم برگزاری دوساله نمایشگاه به دلیل شرایط کرونایی امسال توانستیم این نمایشگاه را برگزار کنیم.
فرزین اظهار کرد: از ظهر امروز مردم می توانند برای بازدید از دستاوردهای پژوهشی دستگاه های اجرایی، مراکز دانشگاهی و غرفه های شرکت های فناور، خلاق و دانش بنیان استان در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.
فرزین افزود: این نمایشگاه در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه 14 تا 16 آذرماه برای بازدید عموم برپا است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گفت: پیشران توسعه در هر کشوری علم و پژوهش و فناوری است. با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به قوانین بالادستی، بحث پژوهش و فناوری در قانون ششم توسعه بطور ویژه دیده شده که در این راستا باید تلاش کنیم.
شهابی نسب اظهار کرد: در برنامه توسعه ای کشور چشم اندازی که برای جایگاه ایران درنظر گرفته شد رتبه اول در منطقه خاورمیانه است، و حال باید ببینیم که کجای کار قرار داریم. 
شهابی نسب بیان کرد: در سال جاری قریب به 58 طرح پژوهشی به سازمان برنامه ریزی استان به عنوان دبیر کارگروه آموزش و پژوهش ارسال شد و با پالایش این طرح ها ۱۱ طرح به عنوان اولویت پژوهشی استان مصوب شد.
مردم از نمایشگاه پژوهش استان بازدید کنند / شهابی نسب: اختصاص بیش از 1 میلیاردتومان به طرح های پژوهشی استان / رئیس دانشگاه یاسوج: دانشگاه ها باید از بودجه دولتی مستقل شوند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: امسال از اعتبارات هزینه ای استان ۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به طرح های پژوهشی اختصاص داده ایم. اولویت های پژوهشی استان در حوزه های آب و کشاورزی و آسیب های اجتماعی و ... است، توصیه ما به دستگاه های اجرایی این است که هزینه مشخص شده را به مراکز عالی و دانشگاهی استان اختصاص دهند و با دانشگاه های خارج از استان قرارداد نبندند.
رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: در آینده دانشگاه های استان در صورتی می توانند پیشرفت کنند که از بودجه دولتی مستقل شوند، در صورتی که به تولید دانش بنیان روی بیاورند می توانند مستقل شوند.
وی با تأکید بر اینکه باید دانشگاه ها بتوانند درآمدزایی کنند، گفت: درآمد اختصاصی دانشگاه صنعتی شریف ۸۰۰ میلیارد دلار است، یک و نیم برابر بودجه ای که برای این دانشگاه درنظر گرفته شده بود، همه دانشگاه های کشور باید به همین شکل به تولیدات دانش بنیان روی بیاورند.
کرمی گفت: یک نمونه از تولیدات دانش بنیان تولید واکسن است که توانستیم با استفاده از آن کرونا را از بین ببریم، و این جمع نمایشگاه ایجاد شود.
مردم از نمایشگاه پژوهش استان بازدید کنند / شهابی نسب: اختصاص بیش از 1 میلیاردتومان به طرح های پژوهشی استان / رئیس دانشگاه یاسوج: دانشگاه ها باید از بودجه دولتی مستقل شوند
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1