تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۴۵۵۱۵۶
کبنا گزارش می دهد؛

غیرانتفاعی‌های بی‌انتفاع در کهگیلویه و بویراحمد

۶
۰
غیرانتفاعی‌های بی‌انتفاع در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
آموزش و پرورش هر ساله با حجم زیادی از دانش آموزان روبرو است و بخش خصوصی اعم از مدارس غیرانتفاعی، هیئت امنایی و مدارسی که با پرداخت شهریه اداره ‌می‌شوند، با جذب دانش آموزان باری از دوش اموزش و پرورش برمی‌دارند و گاها برای کمبود بودجه این اداره، هزینه‌هایی نیز پرداخت ‌می‌کنند.
به گزارش کبنا، گاها خانواده‌ها فریب تبلیغات و هزینه‌های گزاف مدارس غیرانتفاعی را ‌می‌خورند و تصورشان این است که چون قرار است هزینه زیادی پرداخت کنند، خدماتی هم که به آنها داده ‌می‌شود خدمات خوب و باکیفیتی است، غافل از اینکه همیشه وضع به همین شکل نیست.
بر اساس گزارش‌های میدانی خبرنگار کبنا، کیفیت آموزشی در استان گهگیلویه و بویراحمد رضایت بخش نیست، وضع فاجعه بار اینجاست که برخی مدارس غیرانتفاعی با کمترین تعداد دانش آموز اداره ‌می‌شوند و گاها در برخی از دروس، دانش آموزان رشته تجربی و انسانی در درسی تخصصی سر یک کلاس ‌می‌نشینند.
یکی از دانش آموزان در این خصوص گفت: من در مدرسه ای درس ‌می‌خوانم که کمتر از 20 نفر دانش آموز دارد، متأسفانه گول تبلیغات را خوردم و ن‌می‌توانم پرونده ام را بگیرم، هزینه مدرسه غیرانتفاعی را داده ام ولی در درس تخصصی ام، به دلیل تعداد کم دانش آموز، مجبوریم سر کلاس با رشته‌های دیگر بنشینیم. این وضعیت کیفیت آموزشی درست نیست، من مجبورم با وجود اینکه مدرسه غیرانتفاعی رفته ام و هزینه داده ام، یکبار دیگر هزینه معلم بدهم و کلاس غیر از مدرسه شرکت کنم تا از درس‌هایم عقب نمانم.
یکی دیگر از دانش آموزان در یکی از مدارس نمونه شهر یاسوج گفت: ما چند ماه ابتدایی سال معلم یکی از درس‌ها را نداشتیم، به ما ‌می‌گفتند این درس برای رشته شما خیلی مهم نیست، برای همین هم اهمیتی ن‌می‌دهند، اینجا مثلا مدرسه نمونه است ولی چنین مسائلی وجود دارد.
وی گفت: در شهرهای دیگر هم به نظر شما این شکلی است؟ چرا در مدارس نمونه استان باید ما معلم نداشته باشیم.
به گزارش کبنا، بسیاری از دانش آموزان از کیفیت آموزشی در مدارس استان گلایه مند هستند، نبود معلم‌های تخصصی، عدم نظارت بر مدارس بخصوص مدارس غیرانتفاعی، از جمله دغدغه‌های مهم خانواده‌ها و دانش آموزان است. هر چند که برخی مدارس غیرانتفاعی وجود دارند که جاافتاده اند و کیفیت خوبی هم دارند، ولی گاها مدارسی غیرانتفاعی پیدا ‌می‌شوند که سرنوشت آموزشی دانش آموز را به گونه بدی رقم ‌می‌زنند که دلیل آن، کیفیت پایین آموزش و بی توجهی به درس‌های تخصصی دانش آموزان است.
اگر قرار است که در این استان دانش اموزانی بتوانند به رتبه‌های خوبی در سطح کشور دست پیدا کنند، با این سطح از کیفیت آموزشی دانش اموزان به نقطه‌های ایده آل رتبه ای نمی‌رسند. هر چند که آموزشگاه‌های غیردولتی کنکور و ... دانش آموزان را جذب خود ‌می‌کنند و بخشی از کم کاری‌ها را جبران ‌می‌کنند، ولی این آموزشگاه‌ها نیز با هدف سود ایجاد شده اند و غایتاً مدرسه جایگاه اول را در کیفیت آموزشی دارد.
نظارت بر مدارس غیرانتفاعی از جمله خواسته‌هایی است که مردم از آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد انتظار دارند.
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر شما ،
حقیقتا مدارس غیرانتفاعی فقط نوعی کار و کاسبی می باشد.
امیدوارم بر این مدارس نظارت بیشتری انجام شود.
پارس
Iran, Islamic Republic of
لطفا اگه میشه مدارس را معرفی نمایید
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
من خودم فرهنگیم باور کنید بچه هامو بدون شهریه و رایگان هم که باشه به مدارس غیر دولتی نمی برم به مردم شریف توصیه میکنم گول تبلیغات و نمره های بالا و بی کیفیت مدارس غیر دولتی را نخورید برا رضایت شما و دریافت شهریه نمرات بالایی به دانش اموزانتان می دهند که کیفیت ندارد تو شهر مدرسه دولتی گیرتان نیومد ببرین روستا و بیارن به نفع بچه هاتونه
علی
Iran, Islamic Republic of
بچه من سه سال هست مدرسه ابتدائی امام حسن مجتبی(ع) توی خیابان امامت ۶یاسوج از مدیر ومعلم ایشان راضی هستم وتقدیر تشکر میکنم از مدیر مدرسه آقای دکتر احساس خواه.
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش استان سر مدارس زیر نظر خودش هم نظارت درستی نداره توقع دارید حواسش به مدارس غیر انتفاعی باشه
United Kingdom
من بچم رو تو غیزانتفاعی که تو استان تک هست و یک شعبه هست ثبتنام کردم وبسیار راضی ام کیفیت آموزش عالیه.هزینشم نسبت به سایر استانها بسیار پایین.
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1