کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط سپاه صورت گرفت؛

اهدای ۳۱۳ جهیزیه به نوعروسان عشایری کهگیلویه و بویراحمد

8 آذر 1401 ساعت 13:09

مراسم جشن ازدواج به سبک اسلامی و اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج های جوان عشایری و روستایی استان از سوی سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.


مراسم جشن ازدواج به سبک اسلامی و اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج های جوان عشایری و روستایی استان از سوی سپاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه در حاشیه این آئین اظهار داشت: ۱۱ قلم جهیزیه با اعتبار بیش از ۵۰ میلیون تومان به ۵۰ نفر از نوعروسان روستایی و عشایری اهدا شد.
سرهنگ حسن رضایی افزود: با توجه به سیاست های دولت در خصوص اهمیت موضوع ازدواج جوانان تلاش شده تا تسهیل‌گری در امور مربوط به ازدواج آسان انجام گیرد و برنامه اهدای جهیزیه به زوج های نیازمند دیگر، تا پایان سال ادامه دارد.
وی ابراز داشت: هدف از این مراسم ترویج فرهنگ‌ ازدواج به ویژه ازدواج آسان است که در بحث جهیزیه به نوعروسان عشایری و روستایی کمک شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کمک به تشکیل زندگی زوج های جوان از بهترین کارهاست و در پی آن با افزایش حس مسئولیت برای تشکیل خانواده، اشتغال هم برای جوانان ایجاد می شود.
سرهنگ رضایی بر ضرورت برگزاری ازدواج های آسان توسط خانواده ها و زوج های جوان به عنوان یک اقدام خداپسندانه تاکید کرد و افزود: عده ای امروز دچار آداب و رسوم اشتباهی در امر ازدواج هستند که رغبت جوانان به ازدواج را کم کرده است.
وی ادامه داد: در اهدای این جهیزیه ها تلاش شد تا زوج های نیازمند در مناطق محروم استان از دیشموک تا زیلایی و دیگر مناطق به بهترین نحو شناسایی شوند.
عشایری به عنوان یک سبک سنتی حیات اجتماعی با وجود تمام سختی هایش هنوز هم جذابیت های خودش را دارد به طوری که در زمان حاضر ۱۲درصد از جمعیت استان زاگرس نشین کهگیلویه و بویراحمد همچنان به این شیوه روزگار می گذرانند.
۷۰ هزار نفر در قالب بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) تشکیل شده است.


کد مطلب: 455015

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/455015/اهدای-۳۱۳-جهیزیه-نوعروسان-عشایری-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1