تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب : ۴۵۴۹۸۰
کبنا گزارش می دهد؛

پردیس تحقیقات کشاورزی گچساران یکی از مراکز مهم تولید بذر کشور است

۰
پردیس تحقیقات کشاورزی گچساران یکی از مراکز مهم تولید بذر کشور است
کبنا ؛پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران سایت ملی دیم مناطق گروسیری و نیمه گرمسیری کشور است و در حال حاضر این مرکز پشتیبانی کننده مزارع دیم بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از مزارع دیم ۱۶ استان کشور است.
به گزارش کبنا، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت محققان پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران تاکنون ۴۰ رقم بذر جدید تولید و به کشاورزان سراسر کشور معرفی شده است.
این ارقام تولیدی را در زمینه گندم، جو، حبوبات، کلزا و علوفه عنوان کرد و افزود: پردیس تحقیقات و اموزش کشاورزی گچساران یکی از مراکز مهم تولید بذر در کشور است .
حیدرپور با اشاره به اینکه این پردیس سایت ملی دیم مناطق گروسیری و نیمه گرمسیری کشور است، بیان کرد: در حال حاضر این مرکز پشتیبانی کننده مزارع دیم بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از مزارع دیم ۱۶ استان کشور است.
پردیس تحقیقات کشاورزی گچساران یکی از مراکز مهم تولید بذر در کشور است
رئیس پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی گچساران هم گفت: تا کنون به همت محققان این مرکز ۲۴ رقم گندم، ۸ رقم جو، ۲ رقم علوفه، ۲ رقم حبوبات و یک رقم کلزا تولید کرده است.
عبدی پور با بیان اینکه این مرکز در زمینه تولید بذر مناسب برای مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور فعالیت می کند و بذر دیم متناسب با اقلیم این مناطق تولید می کند، افزود: بذر‌های جو شامل ایذه، ماهور، فردان، فراز، راشین، خرم، بهران و ماهنشان به همت محققان این مرکز نولید شده که الان در سراسر کشور کشت می شود.
وی با اشاره به اینکه ارقام عدس سپهر، ماشک طلوع و خلر نیز نتیجه زحمات چندین ساله محققان این مرکز است، ادامه داد: بذر‌های گندم دیم آفتاب، دهدشت، ساورز، کبیر و پایا از دیگر بذر‌های تولیدی این مرکز است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1