کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

نازایی 24 نفر در یکی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد / آمار فرزندآوری در استان مطلوب نیست

2 آذر 1401 ساعت 17:41

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد آمار فرزندآوری در استان مطلوب نیست.


معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد آمار فرزندآوری در استان مطلوب نیست.
به گزارش کبنا، محمد ملک‌زاده در ششمین کمیته خانواده و جوانی جمعیت که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، آمار نگران کننده‌ای از زاد و ولد ارائه کرد و گفت: در یکی از روستاهای استان که یک هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت دارد ۲۴ نفر نازا هستند و نگران کننده‌تر از همه آمار تولد در این روستا بود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال تاکنون در این روستا فقط ۵ نوزاد به دنیا آمده است.
وی با بیان اینکه خانواده و جوانی جمعیت اولویت اول کشور است، گفت: علی‌رغم اینکه در زمینه خانواده و جوانی جمعیت جلسات متعددی گرفته شده اما آمار فرزندآوری مطلوب نیست و باید بررسی کنیم که سیاست‌های حمایت از جوانی جمعیت به خوبی اجرا شده یا خیر؟
این مسئول آمار نگران کننده دیگری هم ارائه کرد و گفت: تعداد کل زنان نابارور ثبت شده در سامانه سیب ۲۰ هزار و ۷۴۷ نفر است این در حالی است که آمار نازایی در مردان ارائه نشده و زنان نازای دیگری هم هستند که هنوز مراجعه نکردند.
ملک‌زاده با بیان اینکه از هر ۱۰۰ زوج ۲۰ نفر نابارور هستند، گفت: این آمار برای کهگیلویه و بویراحمد۷۱۳ هزار نفری آمار بالایی است که ۲۰ درصد جمعیت  نابارور باشند.
همچنین کیان دهراب‌پور مدیرکل بیمه سلامت از حمایت زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.


کد مطلب: 454775

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454775/نازایی-24-نفر-یکی-روستاهای-کهگیلویه-بویراحمد-آمار-فرزندآوری-استان-مطلوب-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1