تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۴۵۴۷۴۶
در نشست رسانه‌ها با نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

کارکرد رسانه هدایت افکار عمومی است / بسیاری از مدیران رسانه‌گریز هستند (+ تحلیل فوتبالیِ امام جمعه یاسوج)

۰
کارکرد رسانه هدایت افکار عمومی است / بسیاری از مدیران رسانه‌گریز هستند (+ تحلیل فوتبالیِ امام جمعه یاسوج)
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، گفت: یکی از کارکرد‌های مهم رسانه‌ها هدایت افکار عمومی است که اطلاع‌رسانی سدیع و صحیح آن‌ها مانع از نشر اکاذیب و توطئه دشمنان می‌شود.
به گزارش کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی روز سه شنبه (1 آذرماه 1401) در نشست فصلی اخلاق رسانه‌ای در یاسوج اظهار داشت: رسانه نقش بسیار مؤثری در ایجاد آرامش، تصمیم‌گیری، امنیت و نظم حاکم بر جامعه دارد.
وی افزود: رفتار اجتماعی و سیاسی مردم طبق آگاهی آن‌ها انجام می‌گیرد و هر چقدر آگاه‌تر باشند نقش خود را در پیشرفت و امنیت جامعه بهتر ایفا می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد دغدغه جدی نسبت به امنیت کشور دارند و در رابطه با آگاه‌سازی مردم نسبت به حوادث اخیر قدم‌های خوبی برداشته‌اند.
آیت الله حسینی ابراز داشت: دشمن تمام توان خود را به میدان آورده تا امنیت کشور را به هم بریزد زیرا سال‌هاست به اشکال مختلف در مواجهه با ایران اسلامی با شکست مواجه شده است.
وی بیان کرد: جنگ ترکیبی راه انداخته‌اند که یکی از ابعاد آن رسانه است و باید رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با احساس مسئولیت بیشتر پای کار بیایند و مردم را نسبت به نیات دشمن اگاه کنند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: امروز خبرنگاران در جنگ رسانه‌ای افسران میدان هستند و باید توانمند در صحنه حاضر شوند.
رئیس هیأت‌اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: صیانت از حقوق افکار عمومی، ‌امید آفرینی و ایجاد امنیت در جامعه از کارکرد‌های رسانه است.
سید ولی موسوی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، اعتماد کردن به رسانه‌های داخلی در بحران‌های مانع از شایعه پراکنی می‌شود.
موسوی افزود: چنانچه مطبوعات و رسانه‌ها، اخبار مربوط به برخی واقعه را پوشش ندهند یا بازتاب خبر با کندی صورت گیرد امکان شکل‌گیری شایعات بیش از پیش فراهم می‌شود.
وی بیان کرد: پس از انتشار شایعه، حتی اگر رسانه‌ها به بهترین نحو هم شفاف‌سازی کنند، باز هم ابهام ایجاد شده به سهولت بی‌اثر نخواهد شد.
موسوی ابراز داشت: رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مهمی هستند که باید به نحو مطلوب از آن‌ها استفاده شود، آن‌ها صدای انقلاب و مردم هستند و می‌طلبد حمایت شوند تا مشکلات مردم را به بهترین صورت انعکاس دهند.


رئیس هیأت‌اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: جای اعتبارات فرهنگی برای رسانه‌ها خالی است و ان‌ها از حمایت بیشتر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی محرومند حتی دستگاه‌هایی که خود متولی عرصه فرهنگ هستند.
موسوی تأکید کرد: بسیاری از مدیران رسانه گریز هستند و پاسخگوی رسانه‌ها نیستند و به سختی می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد در حالی که یکی از ویژگی‌های اصلی مدیر امروز رسانه‌ای بودن باشد.
وی ادامه داد: چندین کمیته برای رسانه‌های استان شامل آموزش، تولید محتوا، خدماتی و رفاهی، جهادی و موارد دیگر در راستای حمایت و اثر پدیری انان به زودی تشکیل خواهد شد.
رئیس بسیج رسانه سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن بیان عملکرد رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری در راستای بیان اقدامات نظام جمهوری اسلامی خواستار اعتماد بیشتر مسوولان به رسانه‌ها شد.
فخرالدین رضایی همچنین به نقش تولید محتوای مناسب در بی‌اثر کردن شایعات دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: برخی رسانه‌ها و سایت اطلاع‌رسانی استان روز گذشته فیلم‌ها و مطالبی را انتشار دادند که پاسخی مستدل به شایعه پراکنی دشمنان نسبت به کشته‌سازی در این استان بود.
وی از متولیان امور فرهنگی استان خواست تا رسانه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر حمایت کنند و نسبت به شبهات آنان پاسخگوتر باشند.
به گزارش کبنا، آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان صحبت‌هایش تحلیلی از بازی ایران و انگلیس کرد و گفت: در بازی ایران و انگلیس فرزندان ما موقعیت‌های بسیار خوبی داشتند و می‌توانستند مساوی بشوند اما در شوت‌هایشان دقت نمی‌کردند.
وی افزود: چند شوت آن‌ها پنج متر بالای دروازه می‌رفت اما طرف مقابل انگار تفنگ گذاشته بود و مستقیم به هدف شلیک می‌کرد.
فوتبالیست‌های ما به اصطلاح لری «پاپلیچه» می‌کردند اما آن‌ها بین پنج نفر دریپ و لایی می‌زدند و توپ را به سمت دروازه می‌بردند.
آن‌ها کار کردند و موفق هم شدند اما تیم ما هم چند موقعیت خوب داشت که می‌توانست آن‌ها را تبدیل به گل کند.
اگر چه تیم ایران در میدان خوب بازی نکرد منتهی موقعیت‌هایی که رفت به سمت دروازه تیم مقابل راحت می‌توانستند، گل بزند. ولی خُب خراب کرد.
آیت الله حسینی در ادامه به حاشیه‌سازی‌ها اطراف تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: حریف از این حاشیه‌ها خوب استفاده کرد و خلاصه 6 گل ناب زد و 2 تا هم گل خوب زدیم. تیم ملی ما ظرفیت خوبی دارد، نباید در میدان آدم به هم بریزد.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1