کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با امام جمعه دهدشت مطرح شد؛

ضرورت تقویت جایگاه آموزش و پرورش و ارتقاء سطح علمی فرهنگیان

30 آبان 1401 ساعت 18:31

امام جمعه دهدشت تقویت جایگاه آموزش و پرورش و ارتقاء سطح علمی فرهنگیان را یک ضرورت جدی دانست و افزود: رشد و پیشرفت جامعه در اختیار این نهاد است، همان نهادی که در تمام صحنه های برونی و درونی نقش آفرینی می‌کند و لذا این نقش تربیتی آموزش و پرورش مهم است.


امام جمعه دهدشت تقویت جایگاه آموزش و پرورش و ارتقاء سطح علمی فرهنگیان را یک ضرورت جدی دانست و افزود: رشد و پیشرفت جامعه در اختیار این نهاد است، همان نهادی که در تمام صحنه های برونی و درونی نقش آفرینی می‌کند و لذا این نقش تربیتی آموزش و پرورش مهم است.
به گزارش کبنا از دهدشت، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در این دیدار آموزش و پرورش را گسترده ترین نهاد تعلیم و تربیت کشور دانست و افزود: نهادی است که میان همه خانواده نفوذ دارد و همه جامعه به آن وابسته است.

وحدانی فر با اشاره به وظیفه سنگین آموزش و پرورش گفت: تربیت نسل های آینده کشور برعهده این نهاد است و نیاز به تلاش مضاعف دارد.
امام جمعه دهدشت با توجه به عصر امروزِ که شاهد رشد روزافزون استفاده از  تکنولوژی‌ها و رسانه در تمامی جوامع انسانی بوده‌ایم گفت: بروز بودن، آمادگی کافی و توانمندی مجموعه آموزش و پرورش در این مسئله ضروری و مهم است.
امام جمعه دهدشت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه دانست و افزود: تربیت جامعه و نسل نوجوان ما بر عهده مجموعه آموزش و پرورش است.
وی افزود: منظور از تربیت صرفا نماز خواندن نیست بلکه(محیط زیست، آداب معاشرت و فرهنگ های گفتاری و رفتاری) هم هست.
وحدانی فر تقویت جایگاه آموزش و پرورش و ارتقاء سطح علمی فرهنگیان را یک ضرورت جدی دانست و افزود:  رشد و پیشرفت جامعه در اختیار این نهاد است، همان نهادی که در تمام صحنه های برونی و درونی نقش آفرینی می‌کند و لذا این نقش تربیتی آموزش و پرورش مهم است. 
وحدانی فر قانون گرایی را یک ضرورت دیگر برای آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: اولا آموزش و پرورش باید قانون را به فرزندان ما آموزش دهد ثانیا خود قانون رعایت شود ثالثا استفاده از ظرفیت جوانان مهم است.
وی افزود: اگر در آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مادر قانون آموزش داده شود در همه جوامع تأثیر قانون را خواهیم دید.و همه ما مکلف بر قانون هستیم.
وحدانی فر شعار میدان دادن و استفاده از ظرفیت جوانان را شعاری زیبا خواند که در کشور سر داده می‌شود ولی عملی نمی‌شود گفت: جوان کی باید آموزش ببیند؟ کی باید تجربه اندوزی کند؟ چرا ما گاهی به بن بست می‌خوریم؟ چون فرصت را به دیگران ندادیم.
امام جمعه دهدشت از مجموعه آموزش و پرورش کهگیلویه خواستار میدان دادن و استفاده از ظرفیت جوانان خلاق، متدین، متعهد و کار بلد در این نهاد شد.
وی گفت: جوان خلاق و آموزش دیده در بن بست ها می تواند راهگشا باشد.
فریدون فاطمی زاده رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در این دیدار آموزش و پرورش را یک مجموعه عظیم دانست و افزود: وظایف گسترده ای هست و دستگاه تعلیم و تربیت نیروی زیاد و توانمندی دارد اما در کنارش مشکلاتی هم وجود دارد.
فاطمی زاده گفت: بخشی از نیروی انسانی از کانال درست و مناسبی وارد نشده اند و باعث بروز برخی از مشکلات هستند.
وی با بیان اینکه برای بخشی از مسائل اجرایی آموزش و پرورش نقد داریم افزود: من از نگاه فردی که دغدغه ارزش های انقلاب اسلامی را دارد نقد میکنم.
فاطمی زاده آموزش و پرورش را یک فرصت بزرگ دانست و گفت: در این مجموعه با مرز بندی و طبقه بندی دانش آموزان مخالف و نقد داریم.
وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات آموزش و پرورش مشکلات کلان هستند که از دست ما کاری ساخته نیست و تلاش میکنیم که مسیر درست را طی کنیم.
وی با بیان داشت: خیلی از دستگاه ها وظایفی که دارند دنبال می‌کنند که اگر در آموزش و پرورش درست پیگیری شود( آسیب های اجتماعی، توانمند سازی نیروهای انسانی، تربیت آدم خلاق و کار آفرین، و..) دیگر نیازی به آنجا نیست.
جدا کردن تعلیم از تربیت کاری بدون مبنا است چرا که اینها یک پکیج‌ هستند، وقتی فردی دوران تحصیل آن تمام می‌شود باید حائز این پکیج باشد.


​​​​​​


کد مطلب: 454701

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454701/ضرورت-تقویت-جایگاه-آموزش-پرورش-ارتقاء-سطح-علمی-فرهنگیان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1