کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نادر منتظریان در گفت‌وگو با کبنانیوز وقایع اخیر کشور را بررسی کرد

مشکلات امروز جامعه محصول کم توجهی‌های دیروز مسوولان است / مسئولیت‌ها به شایستگان سپرده شود / مطالبه‌گری از مسئولان حق مردم است / ایران و ایرانی در صف واحد در راه عزت و شرف مملکت از جان خود می‌گذرد

30 آبان 1401 ساعت 22:11

منتظریان گفت: جوانان عزیز به یقین بدانند مسوولان صدای مردم را شنیده‌اند و قطعاً در فضای آرام به رفع مشکلات خواهند پرداخت. مسوولان هم باید توجه کنند که مردم صاحبان اصلی این کشور هستند، باید مسئولیت‌ها به شایستگان سپرده شود. فرصت‌های اقتصادی، اجتماعی، مناصب، استخدام‌ها به شکل برابر در دسترس همه جوانان قرار گیرد و از منافع فردی، جناحی، باندی، قومی، قبیله‌ای و سپردن مسئولیت‌ها به افراد ناتوان و نالایق به شدت اجتناب شود.


فعال سیاسی اصولگرای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  انتصاب افراد نالایق، فساد برخی مسوولان و بی‌توجهی به هشدار‌های نخبگان و کارشناسان دلسوز بخشی از دلایل مشکلات امروز است.
نادر منتظریان در گفت‌وگو با کبنانیوز، در پاسخ به این سووال که به نظر شما مهم‌ترین مشکل امروز جامعه ما که لازم است به صورت جدی به آن توجه شود، چیست؟ اظهار داشت: اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه این مملکت است که متأسفانه به واسطه برخی منفعت طلبی‌ها، باندبازی‌ها و کم توجهی بعضی از مسوولان به مردم و مطالبات به حق آن‌ها که صاحبان اصلی این انقلاب هستند دچار خدشه و آسیب شده است.
وی افزود: بنابراین لازم است مسئولان این موضوع بسیار مهم را آسیب‌شناسی کرده و با جدیت و با تمام توان در جهت بازسازی اعتماد تلاش نمایند، زیرا اعتماد مردم به مسئولان باعث عبور کشور از همه بحران‌ها خواهد بود همانطور که به پشتوانه این سرمایه بزرگ در دهه اول انقلاب، بحران‌های بزرگی را پشت سر گذاشتیم.
منتظریان با بیان اینکه باید بپذیریم که طی سال‌های گذشته به مطالبات به حق مردم، بویژه در حوزه اقتصاد، معیشت، اشتغال و… کم توجهی شده است، گفت: یکی از دلایل مشکلات امروز جامعه، کم توجهی‌های دیروز مسوولان بوده است. انتصاب افراد نالایق، فساد برخی مسوولان، بی‌توجهی به هشدار‌های نخبگان و کارشناسان دلسوز بخشی از دلایل مشکلات امروز هست که لازم است همه کسانی که در فرایند تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و اجرای امور نقش دارند این موارد را به صورت جدی مد نظر قرار دهند.
منتظریان در پاسخ به سووال که در ناآرامی‌های اخیر مطالبات به حق مردم به سمت دیگری هدایت شد، نظر شما در این خصوص چیست؟ اظهار داشت: دشمنان ملت ایران باید بدانند، مردم تا حدی صبر دارند. مردم ما برای حفظ استقلال و عزت ایران با دادن صد‌ها هزار شهید گلگون کفن و ایثارگری جانبازان و آزادگان سرمایه‌گذاری‌های بزرگی کرده‌اند اگر وقت آن برسد همه سیاسیون و جریانات و جوانان و نوجوانان و دانشگاهیان و نخبگان از زن و مرد و کوچک و بزرگ در صف واحد علیه کسانی که دنبال بهره‌برداری‌های مخل امنیت ملی و منافع عمومی هستند خواهند‌ ایستاد و درسی تاریخی به آن‌ها می‌دهند. دشمنان قسم خورده ملت انقلابی ایران فراموشکار هستند، در دهه اول انقلاب با اینکه نظام نهال نوپایی بود و ثبیت نشده بود و کمترین ابزار دفاعی را داشت، دشمنان همه شیوه‌ها را امتحان کردند نه تنها جواب مثبتی نگرفتند بلکه پذیرفتند و تمکین کردند که ایران و ایرانی در صف واحد در راه عزت و شرف مملکت از جان خود می‌گذرد اما از عزت، آزادی و استقلال خود نمی‌گذرد. جوانان غیور ایران عزیز در هیچ دوره‌ای برای حفظ امنیت و آبرو و شرف این مملکت کم نگذاشته‌اند و به طور قطع نسل امروز همانند نسل دیروز غیور، مردمی و معتقد‌تر به هویت دینی، فرهنگی و استقلال این مملکت است. دشمن هم اشتباه نکند زیرا اگر امروز جمعی از جوانان و مردم ما مطالبات به حقی را از مسئولان مطالبه می‌کنند از خطوط قرمز عبور نمی‌کنند و اگر لازم شد همین مطالبه‌گر امروز در قامت بسیج در مقابل شما خواهد‌ایستاد.
این فعال سیاسی در پاسخ به این سووال که در شرایط فعلی چه توصیه‌ای به مردم و به خصوص جوانان دارید؟ گفت: باید توجه داشته باشیم که مطالبه‌گری از مسوولان حق مردم است چون انقلاب متعلق به این مردم است، جوانان عزیز و مردم شریف هوشیار باشند که امروز دشمنان قسم خورده نظام، وارد عمل شده‌اند، نباید خدای ناکرده حرکتی صورت گیرد که دشمنان ملت و این آب و خاک، بتواند سوء استفاده و موج سواری کند. ما ملت ایران همه عضو یک خانواده هستیم و نباید اجازه دهیم دشمن از مسائل درون خانواده سوء استفاده نموده و هر روز شاهد به خاک و خون کشیدن و به شهادت رساندن جمعی از هموطنان باشیم. نیرو‌های انتظامی، نظامی، امنیتی و بسیجی فرزندان این ملت هستند و کاملاً مشهود است که همه تلاش آن‌ها برای مدیریت صحیح و حمایت از امنیت عمومی است و علیرغم اینکه به بدترین و فجیع‌ترین وضع ممکن جمعی از آن‌ها را تاکنون به شهادت رسانده‌اند اما حاضر نشده‌اند دست به ماشه ببرند که در این میان خون بی‌گناهی به زمین ریخته شود.
وی خاطرنشان کرد: همه ملت عزیز ایران زیر یک سقف زندگی می‌کنیم، دشمن به هیچ کدام از ما ترحم نمی‌کند اگر فرصت پیدا کند کوچک، بزرگ، زن و مرد نمی‌شناسد. آن‌ها با ایران و ایرانی و ایران قدرتمند دشمن هستند و ما متأسفانه این روز‌ها در بعضی از شهر‌ها شاهد حرکت‌های مسلحانه تروریست‌ها با حمایت این دشمنان بودیم که به طور بی‌رحمانه کودکان و نوجوانان و افراد بی‌گناه را به خاک خون کشیدند و همه ملت ایران و بویژه خانواده‌های این عزیزان را داغدار کردند.
منتظریان گفت: جوانان عزیز به یقین بدانند مسوولان صدای مردم را شنیده‌اند و قطعاً در فضای آرام به رفع مشکلات خواهند پرداخت. مسوولان هم باید توجه کنند که مردم صاحبان اصلی این کشور هستند، باید مسئولیت‌ها به شایستگان سپرده شود. فرصت‌های اقتصادی، اجتماعی، مناصب، استخدام‌ها به شکل برابر در دسترس همه جوانان قرار گیرد و از منافع فردی، جناحی، باندی، قومی، قبیله‌ای و سپردن مسئولیت‌ها به افراد ناتوان و نالایق به شدت اجتناب شود.


کد مطلب: 454689

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454689/مشکلات-امروز-جامعه-محصول-کم-توجهی-های-دیروز-مسوولان-مسئولیت-ها-شایستگان-سپرده-شود-مطالبه-گری-مسئولان-حق-مردم-ایران-ایرانی-صف-واحد-راه-عزت-شرف-مملکت-جان-خود-می-گذرد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1