تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۵۴۶۷۸
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد از شهرداری‌ها گلایه کرد

بی تفاوتی شهرداری‌ها نسبت به حوزه فرهنگ

۱
۰
بی تفاوتی شهرداری‌ها نسبت به حوزه فرهنگ
کبنا ؛مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از وظایف شهرداری‌ها را فعالیت‌های مؤثر فرهنگی و هنری عنوان کرد و افزود: شهرداری‌ها به بهانه واگذاری این فعالیت‌ها به بخش خصوصی و نبود اعتبار، ‌شانه خالی می‌کنند و واقعیت امر عملکرد‌ها در این حوزه رضایت بخش نیست.
اخلاقی از نبود هرگونه خدمات لازم برای فرهنگ‌سازی به خصوص هویت بخشی بصری برای کودکان توسط شهرداری‌ها انتقاد کرد و ادامه داد: شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به ارائه خدمات لازم به کودکان کار، برخی زنان، متکدیان و معتادان بی‌تفاوت هستند.
وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز فرهنگی و هنری شامل ۱۱ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۷ کتابخانه سیار روستایی و ۲ کتابخانه پستی زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: ۶۰ فعالیت در پنج محور کتاب، فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی توسط کانون انجام می‌شود.
با کمبود مربی در شهرستان‌ها مواجه هستیم
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: واقعیت امر با کمبود مربی در شهرستان‌ها و مناطق روبه رو هستیم و خدمات فرهنگی در شهرستان‌ها بسته به دسترسی مربیان ارئه می‌شود و فعالیت ۶۶‌گانه کانون در همه مناطق به صورت یکسان نیست.
وی مهمترین دلیل نبود مربی در بسیاری از مراکز در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را نبود دانشکده هنر دانست و بیان کرد: بدون شک تقویت فعالیت‌های ادبی و هنری کودکان یکی از مهمترین راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، زیرا اگر کودکان ما هنرمند و کتابخوان باشند مدل تخریب و آسیب زایی آن‌ها نیز متفاوت است.
اخلاقی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۹ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد این تعداد از انتشارات خود کانون تهیه می‌شود و در زمینه کتاب از لحاظ کیفیت و کمیت مشکلی نداریم.
وی با تأکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه برخورداری از سالن و فضا مشکلی ندارد گفت: سالن‌های کانون در شهرستان‌های مختلف استان فاقد تجهیزات لازم برای پخش فیلم هستند.
بودجه کانون پایین است
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از مشکلات این نهاد را کمبود بودجه عنوان کرد و افزود: خط پایه بودجه برای کانون بسیار پایین بوده و از همان ابتدا این بودجه بسیار کم در نظر گرفته شده است و برای اینکه کانون بتواند به فعالیت‌های خود به طور کامل عمل کند باید این پایه بودجه‌ای افزایش یابد.
وی با بیان اینکه بودجه امسال نیز بسیار پایین بوده است، گفت: مبلغ بودجه تنها ۱۳۰ میلیون تومان بوده که باید با آن همه فعالیت‌‎‌های لازم در کانون را انجام داد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ما بیش از آن که با فراغ بال در پی طرح برنامه باشیم، باید درگیر جزئیاتی باشیم که به خاطر کمبود بودجه با آن درگیر شده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما

کانونی
Iran, Islamic Republic of
خودت فقط چسبیدی به صندلی عسلی کانون!
عملکردت چه بوده؟
تشریح کن
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1