تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۲
کد مطلب : ۴۵۴۶۱۲
در آئین تودیع و معارفه رؤسای اداره آموزش و پرورش کهگیلویه مطرح شد؛

فاطمی زاده؛ مسئولیت گرفتن به هر قیمتی را نه درست می‌دانم نه به آن اعتقادی دارم/ جمالی آرند؛ شهرستان کهگیلویه معلمان برجسته ای دارد/ گنجی پور؛ آموزش و پرورش را از ریل سیاسی خارج کردم

۱
۱
فاطمی زاده؛ مسئولیت گرفتن به هر قیمتی را نه درست می‌دانم نه به آن اعتقادی دارم/ گنجی پور؛ آموزش و پرورش را از ریل سیاسی خارج کردم
کبنا ؛آئین تودیع و معارفه رؤسای اداره آموزش و پرورش کهگیلویه با حضور معاون آموزش متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فرهنگیان شهرستان در سالن شهید مطهری این شهرستان برگزار شد.
به گزارش کبنا،  فریدون فاطمی زاده_ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه_ در این آیین با بیان اینکه مخالف بازگشت دوباره به مدیریت آموزش و پرورش بودم گفت: هشت سال پیش در همین سالن از مدیریت آموزش و پرورش خداحافظی کردم و در سخنرانی خود گفتم بنایی که دیگر در شهرستان کهگیلویه مسئولیتی را بپذیرم ندارم.
فاطمی‌زاده افزود: یک بار مدیریت کفایت می‌کند، دیگرانی باید بیایند و نیرو‌سازی شود.
فاطمی‌زاده با بیان اینکه یکی از معضلات جامعه این است که نیرو‌سازی نمی‌شود، مخصوصاً در استان ما افزود: ما دائم حول محور‌های محدودی می‌چرخیم.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر چه علاقمند بودم در جای دیگری فعالیت داشته باشم، دولت آمد و ما همراه دولت بودیم و برای دولت زحمت کشیدیم، نمی‌خواهم ظاهر‌سازی کنم که بگوییم از مسئولیت گرفتن بدم می‌آید افزود: اما گرفتن مسئولیت به هر قیمتی را نه درست می‌دانم و نه به آن اعتقاد دارم.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با اشاره به اینکه آموزش پرورش تا زمان اجرای سند تحول بنیادین به عنوان تولید‌کننده علم تلقی حساب نمی‌شد افزود: بعد نوشتن سند تحول بنیادین گفتند آموزش و پرورش هم تولید‌کننده علم است و باید دیده شود.
فاطمی‌زاده با بیان اینکه کدام نهاد گستردگی وظایف آن به اندازه آموزش و پرورش است گفت: تربیت مدیر، کار آفرین، آدم اشتغال آفرین، آدم عالم و.. همه در دل آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد.  
وی تصریح کرد: می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش شود، آموزش و پرورش فرصت ارزشمندی است.
وی با بیان اینکه به متن اصلی آموزش و پرورش نپرداختیم و دنبال حاشیه‌ها بودیم گفت: این متن کم رنگ شده چرا که ما دائماً به حاشیه‌ها می‌پرداخته‌ایم.  
فاطمی‌زاده تصریح کرد: تعلیم و تربیت یک فرایند است و رکن این فرایند معلم است، فقط کافیست آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به معلم داشته باشد.
وی با بیان اینکه مافیای کنکور مسیر آموزش و پرورش را تغییر داده است گفت: قرار بود آموزش و پرورش فخری‌زاده، چمران و.. تربیت کند نه ادم‌هایی با محفوظاتی که در دل کتب درسی هستند. کنکور یعنی مردن روح، فرهنگ، هنر، موسیقی، ادبیات.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با اشاره به اینکه طبقه‌بندی مدارس ما تناقض دارد با چیزی که نظام جمهوری اسلامی می‌خواهد گفت: سطح‌بندی مدارس کار اشتباهی است مدرسه باید هویت داشته باشد.
فاطمی‌زاده عدالت را محور و آرمان اصلی انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید در آموزش و پرورش ارزیابی شود، یک نگاه سرمایه سالارانه بر برنامه‌های ما حاکم است و خود متوجه آن نیستیم، ما در جمهوری اسلامی کار می‌کنیم ولی سیاست‌های غیر اسلامی را انجام می‌دهیم.
وی با اشاره ساماندهی نیرو‌هایی که تخصصی در رشته انتخابی خود ندارند گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه تخصصی است باید هر کسی در رسته شغلی خودش کار کند.  
فاطمی‌زاده اظهار داشت: اتفاقی که در آموزش و پرورش ما افتاده است اگر بخواهیم آن را اصلاح کنیم هزینه اجتماعی سنگینی برای همه دارد.
وی افزود: توقع زیادی از من نداشته باشید چرا که از سال تحصیلی دو ماه گذشته و نمی‌شود جایگزینی انجام داد اما کار را شروع می‌کنیم.
فاطمی‌زاده گفت: کارگروه‌های تخصصی تشکیل خواهیم داد و افراد صاحب‌نظر را به کمک فرا خواهیم خواند و باید برای آینده بهتر فرزندانمان تلاش کنیم.
محمد جمالی آرند_ معاون آموزش متوسطه استان کهگیلویه و بویراحمد_ در این آیین به نقش و جایگاه معلم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در این سند معلم به عنوان مربی معرفی شده و در مباحث نظری این سند جایگاه معلم را به عنوان فرد الگو دهنده معرفی شده است.
جمالی آرند با بیان اینکه اگر امروز در جامعه ما نقدی بر جامعه معلمان وجود دارد گفت: جایگاه الگو دهی ما را بازیگران سینما و فوتبالیست‌ها گرفته‌اند.  
وی گفت: نقش الگو دهی معلمان جایی اشکال دارد که ما به عنوان یک معلم باید باز بینی کنیم.
جمالی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه از معلمان برجسته‌ای برخوردار است افزود: اما چرا وضعیت میانگین نمرات این شهرستان باید در سطح استان رتبه هفتم استانی باشد؟ قطعاً مشکلی وجود دارد، که‌امیدواریم با شروع مدیریت جدید این مشکل حل شود.
جمالی خطاب به رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: تلاش کنید که وضعیت در آموزش و پرورش کهگیلویه تغییر کند.
سید فضل الله گنجی پور_ رئیس سابق آموزش و پرورش کهگیلویه_ در این این آیین با بیان اینکه در مدت زمانی که ریاست آموزش و پرورش را بر عهده داشتم دو کار را سرلوحه کار خود قرار دادم افزود: در انتصاباتم شایسته سالاری اولویت کار من بود، و آموزش و پرورش را از ریل سیاسی خارج کردم و در ریل فرهنگی و آموزشی و تربیتی قرار دادم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قحط رجاله
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1