تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۵۴۵۵۵

حوادث اخیر مهمترین بحث خطبه‌های نماز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد

۱
حوادث اخیر مهمترین بحث خطبه‌های نماز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. حوادث اخیر در کشور و حمله تروریستی ایذه و سایر موضوعات اجتماعی مهمترین مباحث مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.
به گزارش کبنا، امام جمعه موقت یاسوج گفت: جنایت منافقین هیچ‌گاه از یاد مردم نمی‌رود، دشمن بداند ایران صد‌ها صیادی شیرازی و قاسم سلیمانی دارد.
حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به ترور‌های کورکورانه دشمنان گفت: ایران اسلامی اصلی‌ترین قربانی ترور است و منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر از جوانان مؤمن، متدین و انقلابی را ترور کردند و به شهادت رساندند.
وی با بیان اینکه منافقین بی‌شرمانه‌ترین باور و منطق را دارند، افزود: مردم از جنایت گروهک‌های تروریستی آگاه هستند و هیچ‌گاه آن را فراموش نمی‌کنند.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: اگر منافقان می‌خواهند انتقام شکست در عملیات مرصاد را بگیرند بدانند امروزه صد‌ها و صد‌ها صیاد شیرازی و سلیمانی در کشور وجود دارد.
موسوی اعظم با بیان اینکه امروزه کشور‌هایی ادعای حقوق بشر می‌کنند که خود ناقض حقوق بشر هستند، بیان کرد: اگر یک انسان منافق در یکی از کشور‌های اسلامی به درک واصل شود افراد بی‌باور و فاسد طرفداری آن منافق و فاسق را می‌کنند اما در عربستان سعودی نوجوان ۱۳ ساله را اعدام می‌کنند و همه ساله اسرائیل غاصب علیه مردم فلسطین جنایت‌ها مرتکب می‌شوند اما می‌بینیم در برابر این همه ظلم سکوت می‌کنند و از جنایتکار طرفداری می‌شود.
وی بیان کرد: ایران کشور امام زمان(عج) است و در حال حاضر نائب امام زمان، رهبر معظم انقلاب اسلامی این کشور را بر عهده دارد، گفت: دشمنان جنگ هشت ساله را راه‌اندازی کردند تا ایران اسلامی را از بین ببرند اما آن زمان که هیچ سلاح و عداوت جنگی نداشتیم نتوانستند کاری کنند امروزه هم به برکت پیشرفت‌ها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
موسوی‌اعظم بیان کرد: ایران اسلامی تا به این رشد و بالندگی رسید شهدای زیادی تقدیم کرد و کم نیستند کسانی که برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور ایران حاضرند جان خود را فدا کنند.
بازیگر اصلی اغتشاشات اخیر آمریکا و اسراییل است
امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: بازیگر اصلی اغتشاشات اخیر آمریکا و اسراییل است.
حجت الاسلام سید صاحب بذرافشان در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته رهبری انقلاب به عنوان دیده‌بان بیدار انقلاب اسلامی، بار‌ها و بار‌ها تحت عناوین مختلف از هجمه و پیکار دشمنان علیه کشور صحبت کرده‌اند و پرده از نیات شوم، راهبرد‌ها و نقطه کانونی هدف طرف مقابل برداشتند.
وی افزود: حقیقت آن است که در تمامی ادوار و از ابتدای تاریخ تاکنون، تمامی طرف‌های نبرد برای غالب شدن برطرف مقابلشان از جنگ ترکیبی استفاده کرده‌اند و اساساً پایه‌های قدرت هر کشور، ملت، قبیله و... چندوجهی است که بر سه پایه اساسی استوار است و پشتوانه اجتماعی مردم، قدرت نظامی، قدرت اقتصادی است.
بذرافشان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هم از روز پیروزی تاکنون مورد هجمه بیرحمانه و ناجوانمردانه استکبار جهانی، ارتجاع منطقه‌ای و گروه‌های نفاق داخلی واقع شده است؛ درطی هر دوران و دشمنان سعی کرده‌اند از هر طریق ممکن ضربه نهایی را به انقلاب اسلامی وارد نمایند، روزی بر طبل جنگ نظامی وسخت کوبیدند، شورش‌های اقوام را به راه انداختند، ترور‌های مسئولین درکشور ما را کلید زدند و به انواع تحریم‌های صنایع نظامی کشور روی آوردند. فرصت را غنیمت شمارند و بر موج جامعه سوار شدند و شعار‌های جامعه مدنی و آزادی ومسائل فرهنگی را پیش کشیدند.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی تصریح کرد: در این مرحله رهبری انقلاب تحت عناوین شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی سعی بر آگاه کردن مردم ومسئولان از این هجمه داشتند، اما نتیجه آن چه بود، باب میل دشمنان انقلاب اسلامی نبود، اگرچه توانستند ضربه‌هایی به نظام واردکنند، اما بواسطه عنایت خاص الهی، هدایت و درایت رهبری و‌ایستادگی مثال زدنی مردم نتیجه پیشرفت روزافزون ملت ایران بود.
وی با بیان اینکه ایران امروز، دیگر در قیاس عراق، عربستان و.. تهدید نظامی نمی‌شود، ایران امروز صرفاً در قیاس با ابرقدرت‌ها در مقیاس نظامی معنا ومفهوم تهدید را تعریف و دکترین نظامی خود را باز تعریف می‌کند، دشمن این بار به باور رسیده بود که اگر جمهوری اسلامی تبدیل به قدرت مقتدری شود، کار برایش به این آسانی نخواهد بود.
امام جمعه موقت قلعه رئیسی تأکید کرد: لذا دشمن با تمام عده و ایادی‌اش به میدان آمد با تمامی آنچه از ابزار وروش‌ها و راهبرد‌ها داشت، دشمنی که در تمامی این سال‌ها ضربه اساسی را از جانب مردم خورده بود، بیشترین اهتمام خودرا به کارگرفته است تا سرمایه اجتماعی مردم را درمقابل نظام قرار دهد. در جنگ احزاب یا ترکیبی جدید ودر جریان علیه نظام، دشمن محوریت را بر هدف قرار دادن باور، اعتقادات واراده مردم قرار داده است، بی‌راه نیست که رهبری انقلاب فرمودند: خرمشهر‌ها در پیش است به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت، یا تعبیر کردند که این جنگ، جنگ اراده هاست. در این مرحله از جنگ دشمن، اراده وباور مردم و بویژه نسل جدید انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است.
وی افزود: بیشترین سلاح دشمن در این جنگ، رسانه و روایت‌هایی است که در معرض مردم ونسل جوان ما قرار داده است یا به اصطلاح خوراک ومحتوای رسانه‌ای را برایشان قرار می‌دهد. از حق نگذریم که عملکرد مسئولان ما، شیوه‌های مدیریتی وتربیتی و... هم بسیار دشمن را به این مهم تحریک نموده است. دشمن قصد دارد برگ برنده انقلاب اسلامی را با نعل وارونه به نقطه ضعفش بدل کند اما به توفیق الهی در این امر موفق نخواهد شد. رهبری انقلاب اسلامی فرمودند: این نسل، نسل جدید نسلی است که آن انقلاب را به قله خواهد رساند، لذا دشمن بیشترین تلاش خود را برای انحراف این توان به کارگرفته است. یکی از راه‌ها، تغییرات نسلی مدیران تصمیم ساز وتصمیم گیر کشور است تا نسل جدید‌شانه‌های خود را زیر بار پیشرفت کرده بدهد.
بذرافشان گفت: نقش برنامه‌های دشمن در اغتشاشات اخیر همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند بازیگر اصلی اغتشاشات اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه آن‌ها به خصوص رژیم سعودی بودند که تقریباً از خرداد ماه عملیات طراحی این آشوب‌ها را با تشکیل اتاق فکر مشترک از گروه‌های معارض جمهوری اسلامی با حمایت مالی عربستان کلید خورد نقش آمریکا در این اغتشاشات این بود که در اولین اقدام وزارت خزانه داری آمریکا هفت مقام امنیتی و گشت ارشاد را تحریم کرد وزیر خزانه‌داری آمریکا خواهان پایان سرکوب اعتراضات و حفظ حقوق مدنی و آزادی بیان در ایران شد رژیم صهیونیستی با استفاده از شبکه با بهائیان که در داخل ایران فعالیت می‌کند نقش عمده‌ای در شدت بخشیدن به خشونت‌ها توسط آشوبگران را داشتند.
وی افزود: در فضای آشکار وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همزمان با شروع اغتشاشات رسماً از این آشوب‌ها حمایت و اعلام کرد ما اعتراضات مردم شجاع ایران را از نزدیک دنبال می‌کنیم نقش رژیم سعودی همیشه نقش گاو شیرده را ایفا می‌کند در جریان این اغتشاشات وظیفه تأمین مالی و تجهیزات نظامی گروه‌های جدایی طلب کرد و بلوچ را به عهده داشت یکی از فرماندهان ارشد این رژیم در مصاحبه تلویزیونی گفت ما وعده کشاندن درگیری‌ها را به داخل ایران عملیاتی کردیم به همین دلیل این کشور حمله ایران به پایگاه‌های کومله، پژاک و حزب دموکرات را در داخل عراق محکوم کرد بررسی روند‌ها در آشوب‌های اخیر و حادثه تروریستی زاهدان نشان دهنده برنامه دشمنان برای سوریه‌سازی ایران است.
خطیب موقت قلعه رئیسی عنوان کرد: اغتشاشات و حوادث تروریستی امسال تمرکز بر روی تضعیف نیرو‌های امنیتی بوده در واقع بی‌اعتبار‌سازی نیرو‌های انتظامی باعث می‌شود که هرج و مرج در کشور بیشتر شود و اغتشاشات را نتوان مدیریت کرد و در نتیجه زمان اعتراضات طولانی خواهد شد این همان رویکردی بود که در سوریه اتفاق افتاد در سوریه محور عبری غربی عربی بر روی اقوام به خصوص قوم کرد تمرکز زیادی داشتند در کشور ما هم این دوره بر روی گسل اقوام تمرکز ویژه داشتند این که در این وضعیت به بهانه فوت یک زن از قوم کرد و بلافاصله گروه‌های تروریستی کردی همچون کومله فعال شد به معنای برنامه‌ریزی مدل سوری در ایران توسط رژیم صهیونیستی می‌باشد.
وی تأکید کرد: سفر حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری به عنوان نماینده ویژه رهبری به استان سیستان و بلوچستان برای بررسی حوادث اخیر این استان نکاتی است که گوشه‌ای از آن‌ها اشاره می‌کنم دستور ویژه برای روشن شدن همه ابعاد ماجرا بررسی کامل مستندات توسط مراکز فنی و عدم تضییع حق مردم و همه اطراف ماجرا، ۲ تأکید بر اینکه کلیه تصمیمات اجرایی و قضایی براساس آنچه در واقعیت اتفاق افتاده باشد و ملاحظه‌ای در نظر گرفته نشود، جمع‌بندی بررسی‌ها و اتخاذ تصمیمات توسط شورای عالی امنیت ملی بر پایه نگاه جامع نگر، دلجویی از آسیب دیدگان و اعلام ناراحتی از حوادث پیش آمده و همچنین شهید محسوب شدن مردم بیگناه و جانباز معرفی شده و مجروحین بی‌گناه است.
وی به هفته بسیج اشاره و گفت: هرگاه واژه بسیج را می‌شنویم برای هرکدام از ما ممکن است بعدی از آن تداعی گردد و یکی ممکن است بسیج را یادآور دوران دفاع مقدس وجنگ نظامی بداند وازاین رو بسیج را مترادف با سازماندهی نیرو‌های نظامی مردم پایه برای دفاع از خاک کشور بداند. دیگری شاید بسیج را به عنوان کارفرهنگی وتقویت بنیه اعتقادی ومعنوی جامعه دانسته باشد.
بذرافشان گفت: دیگری ممکن است بسیج را مصداق خدمت‌های عام المنفعه و مشارکت در زمان بروز حوادث غیر مترقبه جهت امدادرسانی به مردم بداند. اگر چنین باشد، پس تکلیف سازمان‌ها، نهاد‌ها، ادارات وزارت خانه‌های رسمی کشور چه می‌شود؟ درواقع بسیج همه این‌ها هست ولی این‌ها همه‌ی بسیج نیستند. بسیج یک مکتب فکری متعالی برای ارائه مدل خاصی از مدیریت وحکمرانی مبتنی بر آموزه‌های دین مبین اسلام و ارزش‌های انسانی است؛ بسیج و بسیجی قصد موازی کاری و رقابت بانهاد‌ها ندارد و اصولاً یکی از آرمان‌های بسیج تشکیل دولت اسلامی که همان دولتی است که کارگزارانش روحیه‌ی بسیجی داشته باشند، بسیج وبسیجی آمده است تا رقابت برای قدرت وثروت ومنصب را به رقابت برای خدمت به مردم جامعه بدل کند. دردوران سخت تحریم‌ها، کرونا وبلایای طبیعی هم با حضور بسیج مردم پایه در میدان کار ودرقالب طرح‌های مساوات وپویش‌های مؤمنانه جلوه‌های زیبایی از نوع دستی وانسانیت واقعی خلق گردید. تهدید داعش وتفکر وهابیت و... با تفکر بسیج مردم پایه باعث بروز ادبیات مدافعان حرم و رخ نمایی قدرت منطقه‌ای ایران شد.
وی تصریح کرد: روزگاری دشمن با شعار‌های فریبنده قصد داشت تا بصورت کلی فرهنگ دینی مردم مارا نابود کند ولی این بار نیز با عنایت الهی وتدابیر جانشین صالح معمار بسیج، بسیج مردم پایه فرهنگی حول محور راهیان نور باعث نجات انقلاب اسلامی از استحاله فرهنگی شد.
دشمنان به دنبال تبدیل ایران اسلامی به حیاط خلوت خودشان هستند
امام جمعه گچساران گفت: دشمنان به دنبال تبدیل کردن ایران اسلامی به حیاط خلوت خودشان هستند که کور خوانده‌اند.
حجت الاسلام سید‌امین الله حجازی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: ادامه جنگ ترکیبی دشمن در کشورمان را شاهد هستیم، لذا دشمنان امام زمان(عج) و دشمنان خداوند در برون کشور، سال هاست که چشم طمع به این مملکت دوخته‌اند و جنایت‌ها هم مرتکب شده‌اند.
وی افزود: ایران در دروان طاغوت به نوعی حیات خلوت دشمنان بود که با رهبری حضرت امام(ره) و بصیرت ملت در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و دست نظام سلطه از این مملکت هم کوتاه شد، بنابراین دشمن به خیال خود به دنبال این است که ایران اسلامی مجدداً به حیات خلوت‌شان تبدیل شود که کور خوانده‌اند.
حجت الاسلام حجازی ادامه داد: هرچند تصور دشمن این بود که به بهانه مشکلات اقتصادی و معیشتی، از چنین وضعیتی به نفع خود بهره‌برداری کنند و مردم را علیه نظام اسلامی به خیابان‌ها بکشاند که بازهم ناکام ماندند چرا که مردم با بصیرت و دشمن‌شناس هستند، و با فتنه انگیزی‌های دشمنان هم مقابله می‌کنند.
خطیب جمعه گچساران گفت: این روز‌ها هم دشمن به وحشی‌گری و دست بردن به سلاح گرم و کشتار کودکان و مردم بیگناه روی آورده است که اسمش را هم حقوق بشر گذاشته‌اند. البته زن در نگاه غرب به عنوان کالا و اسباب بازی به حساب می‌آید و تنها اسلام است که برای زن حرمت قائل است.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: متأسفانه کسانی در کشور همچنان در خواب هستند و نمی‌فهمند، زنان در برخی کشور‌ها به عنوان کالا خرید و فروش می‌شوند و نظام سلطه این امر را می‌خواهد اما اسلام برای زن حرمت قائل است بنابراین نسل جوان ما باید با مبانی دینی بیشتر آشنا بشوند و جایگاه زن در مکتب اسلام و تشیع را مطالعه کنند.
حجت الاسلام حجازی در ادامه اظهار کرد: اخیراً رهبر معظم انقلاب، هیأتی را به استان سیستان بلوچستان برای پیگیری و بررسی مشکلات آن استان فرستادند. حضرت آقا در دوران طاغوت در آن استان تبعید بودند و با آداب و رسوم آن استان هم آشنایی دارند. اخیراً در این استان به نوعی افراد معدودی سهل انگاری کردند و دشمن هم تلاش کرد که بحث تجزیه را مطرح کند اما بازهم کور خواندند و مردم استان سیستان و بلوچستان در کنار هم هستند و هیچگاه خواب‌های دشمنان تعبیر نخواهد شد.
خطیب جمعه گچساران بیان کرد: بنابراین بایستی با منافقین و کسانی که جیره خوار آل سعود هستند و فتنه‌انگیزی می‌کنند باید برخورد قاطع بشود، لذا هرکسی فضولی کرد بایستی سرجایش هم بنشیند چرا که مملکت قانون دارد و خیلی هم قدرتمند است. بنابراین لازم است به رهنمون‌های مقام معظم رهبری در بحث رفع محرومیت‌های کشورمان نیز توجه بیشتری داشته باشیم.
وی افزود: باید توجه داشت که عده‌ای می‌خواهند در کشورمان سوریه‌سازی و ایجاد رعب و وحشت کنند و مشکلات را به رخ بکشانند، اما در بحث گرانی‌ها و مشکلات در کنار مردم هستیم و انتقاد هم می‌کنیم که مسئولان هرچه زودتر نیز مشکلات را مرتفع کنند. البته علت اینکه دشمن تمام توانش را علیه ایران اسلامی بکار گرفته این است تاب تحمل این را ندارد که دولت و مملکت موانع و مشکلات مردم برطرف کند.
حجت الاسلام حجازی ادامه داد: با این وجود نیز دشمن می‌خواهد سرعت رشد، توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را بگیرد اما نمی‌تواند و دشمن بداند اینجا همان ایرانی است که سوریه، عراق، یمن، لبنان و... را نجات داده است، اینجا همان ایران است که لرزه براندام دشمنان انداخته است چرا که اینجا مردم ولایتمدار و با بصیرت هستند و دشمن هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
خطیب جمعه گچساران گفت: بنابراین نصیحتی دارم به برخی خواص که در این دورانی که دشمن با همه توان به میدان آمده و همه حرمت‌ها را هم شکست است، صدایی از برخی‌ها شنیده نشد و اگر هم صدایی گاهی شنیده می‌شود چند پهلو حرف می‌زنند و گاهی هم آب به آسیاب دشمن میریزند! 
امام جمعه گچساران تصریح کرد: نصیحت می‌کنم که والله می‌میرید. پس اولاً به فکر قبر و قیامت‌تان باشید پس اگر معتقد هستند. دوم حداقل یک ذره عِرق ملی داشته باشید، کودک ایرانی را مظلومانه به شهادت می‌رسانند پس این همه سکوت برای چیست؟ اگر راست می‌گوید که طرفدار مردم و ایرانی هستید لااقل یک ذره این عرق ملی‌تان تکان بخورد و از این غرور، تکبر و منیت هم بیرون بیایید.
حجت الاسلام حجازی در ادامه اظهار کرد: برخی مدعی هستند که باید شورای نگهبان تغییر مسیر بدهد، البته ما هم می‌گوییم که شورای نگهبان باید هم تغییر مسیر دهد و فیلتر بسیار قوی‌تری بگذارد. کسی که این روز‌ها مقابل دشمن داد نمی‌زند و دفاع از ملیت نمی‌کند پس شورای نگهبان باید این افراد را بشناسد همان افرادی که برای رسیدن به آمال‌شان مردم را ملعبه قرار می‌دهند.
امام جمعه موقت دهدشت خطاب به شورای امنیت ملی/ طاقت و صبر مردم تمام شده، معاندین را مجازات کنید
امام جمعه موقت دهدشت خطاب به شورای امنیت ملی گفت: مردم نگران هستند، طاقت و صبر آن‌ها تمام شده، در برابر متجاوزان بایستید و آن‌ها را مجازات کنید، این‌ها محارب هستند.
 حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت اظهار کرد: به این دلیل که انسان فراموش‌کار است خداوند او را به نماز دستور داد.
امام جمعه موقت دهدشت افزود: کسی که نماز را ترک کند مرتد است.
وی بیان کرد: نماز ما را از مشکلات نجات می‌دهد، کسی که نماز نمی‌خواند در قیامت کور است.
حجت‌الاسلام تقوی در ادامه صحبت‌های خود از حضور و قدرشناسی مردم در آیین تشییع آیت‌الله حسینی امام جمعه سابق یاسوج تقدیر و تشکر به عمل آورد و گفت: این‌ها حاکی از جایگاه معنوی روحانیت در جامعه است.
وی تصریح کرد: دشمن جایگاه روحانیت را شناخته و می‌داند که روحانیت پیشقراولان نهضت اسلامی هستند لذا تلاش دارد روحانیت را تخریب کند.
امام جمعه موقت دهدشت افزود: کسانی که به لباس پیامبر اهانت می‌کنند باید مجازات شوند، رضاخان قلدر نتوانست کاری کند دو درصدی‌ها راه به جایی پیش نخواهند برد.
وی اظهار کرد: کسانی که زمینه نفوذ دشمن را در کشور تسهیل می‌کنند این‌ها غافل هستند و باید راهنمایی و هدایت شوند.
امام جمعه موقت دهدشت ادامه داد: اما گروهی معاند و مخالف اسلام و ولایت فقیه هستند و جمهوری اسلامی را قبول ندارند و شعارشان مرگ بر دیکتاتور است، شعار مرگ بر دیکتاتور مال مردم انقلاب است، دیکتاتور کسی است که با کودتا یا پادشاهی سرکار آمده باشد، هشت میلیارد انسان روی کره زمین زندگی می‌کنند کدام کشور به غیر از جمهوری اسلامی رفراندوم برای مردمش گذاشت؟ و ۹۸درصد مردم به حکومت انقلابی رای دادند.
وی در ادامه افزود: این‌هایی که اکنون شعار رفراندوم می‌دهند، همان دو درصد هستند، این را بدانید رفراندوم یعنی ۲۲ بهمن، یعنی نماز جمعه، یعنی ۹ دی، رفراندوم شعاری مردمی است که می‌گویند اگر ولی فقیه حکم جهاد دهد.
امام جمعه موقت دهدشت خطاب به شورای امنیت ملی گفت: مردم نگران هستند، طاقت و صبر آن‌ها تمام شده، در برابر متجاوزان بایستید و آن‌ها را مجازات کنید، این‌ها محارب هستند.
جمهوری اسلامی با تفکر بسیجی شکست‌ناپذیر است
امام جمعه موقت چرام گفت: امروز بسیج از جمله دلایل قدرت و موتور پیشران انقلاب اسلامی است با آن‌هایی که نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند بدانند جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیج و عمل و حرکت بسیج شکست ناپذیر است.
حجت الاسلام مجتبی فرهمند در خطبه‌های این هفته چرام اظهار کرد: تشکیل بسیج مستضعفین که در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی تشکیل شد در همان روز‌های نخست خود را نشان داد دوران دفاع مقدس دوران افتخارآمیز است که طی آن رزمندگان اسلام نبرد علوی و عاشورایی را رقم زدند به واسطه آن مکتب دفاعی انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت را خلق کردند.
امام جمعه موقت چرام افزود: امروز بسیج از جمله دلایل قدرت و موتور پیشران انقلاب اسلامی است با آن‌هایی که نظام اسلامی و جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند بدانند جمهوری اسلامی به برکت تفکر بسیج و عمل و حرکت بسیج شکست ناپذیر است.
وی بیان کرد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری که در چند سال اخیر خصوصاً این یکی دو سال بسیار روی آن تأکید شده و چراغ راه انقلاب اسلامی است موضوع جهاد تبیین است وقتی موضوع جهاد مطرح می‌شود یعنی میدان، میدان حرب است دشمن تا بن دندان مسلح در مقابل‌ایستاده است امروز وظیفه ما تبیین فتنه‌ها و شرارت‌های دشمن خصوصن تبیین جنگ ترکیبی اخیر است دشمن پنج یا شش فاکتور را با هم ترکیب کرده و به جنگ انقلاب اسلامی آمده است.
فرهمند تصریح کرد: راهبرد جنگ اقتصادی و تحریم و نبرد مجازی و سایبری و جنگ اطلاعاتی و جنگ چریکی و نامنظم و حمایت از شورش‌های محلی از جمله توطئه‌های دشمن در این جنگ ترکیبی است این تنها گوشه‌ای از حرکت‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی است بعضی از خواص از تبیین آن غافل شده‌اند.
وی افزود: دشمن و مشخصات آمریکا از راه‌اندازی این فتنه و جنگ علیه ایران اسلامی اهدافی را دنبال می‌کند یک هدف کوتاه مدت و آن مستاصل کردن ایران از طریق راه انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه با کشیدن جنگ تا مرز‌های ایران و تقویت و حمایت از گروه‌های تروریستی در داخل است.
خطیب موقت جمعه چرام بیان کرد: هدف میان مدت یعنی فرصت طلبی از نقاط ضعف اجتماعی سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی و از این راه هم مردم را اغفال کرده و هم به اهداف خود می‌رسد.
وی افزود: هدف بلند مدت یعنی تضعیف نظام اسلامی جهت قبول تغییر سیاست کلان خود از جمله جدا کردن دین از حکومت داری است عده‌ای ساده لوح فریب این حرف مضحک را خورده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1