تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۴۵۴۳۵۲
بررسی چالش های اصولگرایان:

پل بین پاستور و بهارستان در حال فروپاشی

۰
کبنا ؛
با اينکه دولت و مجلس هر دو از دل جريان اصولگرايي شکل گرفته‌‌اند، اين روزها فضايي توام با چالش و رويارويي را باهم تجربه مي‌کنند. به‌طوريکه شاهد واکنش‌هاي صريح رئيس قوه‌مقننه نسبت به علکرد دولتي‌ها هستيم. اين فضاي اختلافي برداشت‌هايي را مطرح کرده است که اين اختلافات قطعا منجر به آرايش سياسي کشور خواهد شد.
به گزارش کبنا، «قاليباف سعي دارد به افکار عمومي اين ذهنيت را تزريق کند که حسابش از حساب اصولگرايان نزديک به دولت جداست»  مخصوصا اين روزها که خشم و اعتراض مردم از عملکرد دولت بالا رفته و مردم حمايت مجلس از دولت را زير سئوال مي‌برند،‌ او تلاش دارد با برخي موضع‌گيري‌هاي انتقادي به دولت و طرح ايده حکمراني نو، به نوعي خود را در کنار مردم نشان بدهد، نه در کنار دولت. به‌هرحال انتخابات دوازدهمين‌دوره مجلس برگزار خواهد شد و طبيعي است، برخي رفتارها با توجه به انتخابات آتي تنظيم شوند.
نکته بارز اما چيزي جز اين نيست که دولت و مجلس از حالت تعاملي دور شده‌اند. آنهم در شرايطي که کشور مشکلات عديده‌اي دارد و به‌همين دليل «همکاري بي‌حاشيه دولت و مجلس ضروري‌تر از هر  برهه‌اي است»
آرمان‌امروز در گفت‌وگو با حسين‌کنعاني‌مقدم و ابوالقاسم رئوفيان که از فعالين سياسي اصولگرا هستند، رابطه فعلي قواي مجريه و مقننه را بررسي کرده است:
حسين‌کنعاني‌مقدم، دبيرکل حزب سبز ايران در گفت‌وگو با «آرمان‌امروز» با بيان اينکه امور کشور نبايد معطل بازي‌هاي سياسي شود، اظهار داشت: درباره اختلاف دولت و مجلس اين را بايد گفت،‌ هر چقدر که به زمان برگزاري انتخابات مجلس در پايان سال 1402 نزديک مي‌شويم، عده‌اي همه تمرکزشان را معطوف به اين مي‌کنند که فضا را براي بالا رفتن شانس‌شان در انتخابات را فراهم کنند.
او افزود: متاسفم که بايد بگويم، آقاي قاليباف تمام تلاش‌اش را انجام مي‌دهد تا با تبليغ بحث «حکومت‌نو» به مردم بگويد که اگر در انتخابات 1402 يا حتي راي‌گيري 1404 براي رياست‌جمهوري به او راي بدهند، همه مشکلات برطرف خواهد شد که بايد گفت، کسي که هم‌اکنون رئيس‌قوه است خيلي کارها مي‌تواند انجام بدهد که او از امور جاري غافل شده و از همين امروز وارد رقابت با ابراهيم‌رئيسي شده است تا بالاخره در انتخابات رياست‌جمهوري به توفيق برسد. توقع از آقاي قاليباف اين است که در انتخابات آينده ورود نکند و انرژي‌اش را صرف تاثيرگذاري در مجلس کند.
اين فعال سياسي اصولگرا در پايان گفت: هم دولت و هم مجلس از مهمترين دستگاه‌هاي حاکميتي هستند و از آنجايي که کشور شرايط بحراني دارد، بايد اختلاف‌ها را کنار بگذارند تا بتوانند از پتانسيل غني دو قوه مجريه و مقننه براي برداشتن مانع‌هاي فعلي بهره‌‌برداري کنند.
ابوالقاسم ‌رئوفيان،‌ دبيرکل حزب اسلامي ايران زمين در گفت‌وگو با  «آرمان‌امروز» فضايي را که اين‌روزها بين دولت و مجلس برقرار است، هزينه‌ساز مي‌داند و بر اين باور است که پرداختن به رقابت‌هاي سياسي و جدل با يکديگر، مخصوصا در اوضاع پر مشکل فعلي مصداق بارز خيانت به کشور و مردم است.
او افزود:‌ آقاي رئيسي اين روزها در دولت است و احتياجي به اين ندارد که به فکر انتخابات آتي باشد. اما آقاي قاليباف همه سعي‌اش را به کار گرفته است تا خودش را از آن بخشي از اصولگرايان که در کنار دولت هستند، جدا معرفي کند. بايد به ايشان گفت، مردم فراموش نکرده‌اند که در سال 96 به نفع رئيسي کنار کشيديد و در سال 1400 هم از هيچ کوششي براي برنده شدن ايشان در انتخابات دريغ نکرديد. پس بهتر است ايشان به همان امور مجلس برسد، بلکه مشکلي از مشکلات مردم ايران رفع شود.
اين فعال سياسي در پايان گفت: دولت در اين 15 ماه عملکرد قابل‌نقدي داشته است و مجلس يازدهم هم کاري براي آسايش مردم نکرده است. پس بهتر است هر دو قوه بنا را بر فعاليت کارشناسي بگذارند و وقت و انرژي‌اي که به مردم تعلق دارد را صرف اختلاف‌ها و جدل‌هاي بي‌مورد نکنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1