کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سلامتی و تندرستی؛

هشدار؛ کمبود ویتامین D باعث مرگ زودهنگام می‌شود

19 آبان 1401 ساعت 1:02

نتایج یک مطالعه تازه که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است، به نیاز به استراتژی‌های بهداشت عمومی برای حفظ سطح سالم ویتامین D در جمعیت اشاره می‌کند. نتایج نشان داده است که وضعیت کم ویتامین D یا آفتاب با افزایش مرگ و میر مرتبط است.


مطالعه‌ای که بر روی بیش از ۳۰۰۰۰۰ بزرگسال در انگلیس انجام شده، رابطه علت و معلولی بین کمبود ویتامین D و مرگ و میر را نشان داده است.
به گزارش کبنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، نتایج یک مطالعه تازه که در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است، به نیاز به استراتژی‌های بهداشت عمومی برای حفظ سطح سالم ویتامین D در جمعیت اشاره می‌کند. نتایج نشان داده است که وضعیت کم ویتامین D یا آفتاب با افزایش مرگ و میر مرتبط است.
محققان دانشگاه استرالیای جنوبی در آدلاید یک مطالعه تصادفی را بر روی ۳۰۷۶۰۱ شرکت کننده از Biobank انگلیس با هدف ارزیابی شواهد ژنتیکی برای نقش علت وضعیت هیپوویتامینوز در مرگ و میر انجام دادند.
محققان اندازه گیری‌های شرکت کنندگان در تست کمبود ۲۵ هیدروکسی ویتامین D و سایر داده‌های ژنتیکی آن‌ها را ارزیابی کردند. داده‌های مرگ و میر همه علل را ثبت و تجزیه و تحلیل کردند.
در طول دوره پیگیری ۱۴ ساله، نویسندگان دریافتند که خطر مرگ به طور قابل توجهی با افزایش غلظت ویتامین کاهش می‌یابد. قوی‌ترین اثرات در افراد در محدوده کمبود حاد مشاهده می‌شود.
همانطور که محققان خاطرنشان می‌کنند، برآورد‌های اخیر از شیوع کمبود شدید بین ۵ تا ۵۰ درصد از جمعیت است که میانگین آن با توجه به موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های جمعیت متفاوت است. این مطالعه همچنین احتمال تأثیر قابل توجه بر مرگ زودرس و نیاز مداوم به تلاش برای از بین بردن کمبود ویتامین D را تأیید می‌کند.


کد مطلب: 454247

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454247/هشدار-کمبود-ویتامین-d-باعث-مرگ-زودهنگام-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1