تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۵۳۱۷۷
کبنا گزارش می دهد؛

بهره برداری از 4 طرح آموزشی و خوابگاهی شهر سی سخت با حضور وزیر آموزش و پرورش و نائب رئیس مجلس

۱
۰
بهره برداری از 4 طرح آموزشی و خوابگاهی شهر سی سخت با حضور وزیر آموزش و پرورش و نائب رئیس مجلس
کبنا ؛خوابگاه دانش آموزی ابن سینا، خوابگاه فاطمه زهرا، دبیرستان شهیدبهشتی، هنرستان شهید چمران شهر سی سخت با حضور وزیر آموزش و پرورش و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش کبنا، امروز جمعه (15 مهرماه 1401)
با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس، مهراله رخشان مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا، مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی خوابگاه دانش آموزی ابن سینا شهر سی سخت با زیربنای یک هزار و 360 متر و مساحت بیش از 4 هزار متر مربع افتتاح و به بهره برداری رسید.
همچنین با حضور این مسئولان کشوری، دبیرستان 6 کلاسه شهید بهشتی شهر سی سخت با زیربنای 1 هزار و 80 متر و محوطه 840 متر به بهره برداری رسید.
این مدارس هدیه اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی به مردم زلزله زده سی سخت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و  بویراحمد این طرحها را شامل مدرسه ۶ کلاسه شهید بهشتی با زیربنای ۱۰۸متر مربع ، هنرستان شهید چمران با زیربنای ۷۹۱متر مربع ، خوابگاه فاطمه زهرا با زیربنای ۹۷۶مترمربع و خوابگاه هنرستان کار و دانش ابن سینا با زیربنای یکهزار و ۳۶۰ متر مربع  ذکر کرد.
حسنعلی عزتخواه در آیین بهره برداری از طرحهای یاد شده اظهار داشت: در مجموع برای ساخت این تعداد طرح و بهسازی دیگر فضاهای آموزشی  ۴۵فضای آموزشی در این شهرستان با اعتیار ۱۸۰میلیاردتومان هزینه شده است .
به گفته عزتخواه گرچه تعداد دانش‌آموزان این استان نسبت به سایر استانها کمتر است ولی به علت پراکندگی و سخت گذر بودن بودن نیاز به فضاهای آموزشی زیادی دارند چرا که فقط  ۸۴۵مدرسه زیر ۱۰دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نیازمند فضای آموزشی مناسب هستند.
وی به آسیب دیدن زیرساخت اردوگاهی سی سخت در زلزله چند سال گذشته اشاره کردو افزود: بخش عمده ای از این مشکلات هنوز برطرف نشده و نیازمند مساعدت ویژه است .
او همچنین گفت : در جریان زلزله سی سخت استان های مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی ، فارس و خوزستان در بحث بازسازی مدارس زلزله زده این شهر پای کار آمدند که برخی از طرحهای افتتاحی امروز  نتیجه مساعدت این استانها بوده است .
گفتنی است؛ زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.  45 مدرسه از این زلزله دچار آسیب شدند، 33 مورد نیازمند تعمیرات،  4 مورد مقاوم سازی و 8 مورد بازسازی در برنامه بود.
به گزارش کبنا، امروز جمعه (15 مهرماه 1401) یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به همراه مهراله رخشان مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فرودگاه یاسوج وارد شدند.
همچنین در هیئتی جداگانه علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان و نمایندگان استانی به منظور بازدید از ظرفیت های استانی و طرح های عمرانی وارد فرودگاه یاسوج شدند.
حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان،بهره برداری از یک باب مدرسه در شهرک صنعتی، بهره برداری از یک باب مدرسه در روستای مزدک و یک باب مدرسه در چنارستان یاسوج همچنین افتتاح چند مدرسه ی دیگر در شهر سی سخت از مهمترین برنامه های سفر این هیات به استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
در بخش پاتاوه روستاهایی بادنگان بن زرد سادات محمودی میمند لما بستان اوج کمبود و نارسایی در هنرستان ها و مدارس به چشم می خورد.امکانات و تجهیزات به چشم می خورد مناطق سخت گذر و مردم محروم و فقیر هستند حتی در مارگون و لوداب هم همین طور.در این بخش ها محرومیت تاریخی هست دانش آموزان به دلیل فقر و مشکلاتاقتصادی و نبود مدارس شبانه روزی ترک تحصیل می کنند حتی در انجادهنرستان وجود ندارد.
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1