تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۵۲۹۹۷
بلاتکلیفی شش ساله پروژه مجتمع بزرگ تجاری فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی:

نشست اصحاب رسانه با گروه معین کوثر/تأمین اجتماعی از سازمان معین کوثر غرامت می‌خواهد/ اختلاف شهرداری، تأمین‌اجتماعی و گروه معین کوثر/ زاهدی: من مال‌ساز نیستم

۰
نشست اصحاب رسانه با گروه معین کوثر/تأمین اجتماعی از سازمان معین کوثر غرامت می‌خواهد/ اختلاف شهرداری، تأمین‌اجتماعی و گروه معین کوثر/ زاهدی: من مال‌ساز نیستم
کبنا ؛شست خبری گروه معین کوثر در رابطه با پروژه تجاری- رفاهی شهر یاسوج در محل کارگاه پروژه  با حضور مدیر عامل پروژه_ حسین زاهدی_ برگذار شد.
برخلاف ادعای مسوولان کهگیلویه و بویراحمد بر توانمندسازی، توسعۀ بازار، افزایش بهره‌وری و محرومیت‌زدایی اما توقف عملیات اجرایی برخی از طرح‌ها حاکی از چیز دیگری است.
سال‌هاست بی‌خیالی مسوولان کهگیلویه و بویراحمد پروژه کارخانه آرد و مجتمع بزرگ تجاری فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی را در حالت راکت قرار داده است در حالی که این دو پروژه می‌توانستند اشتغال و اقتصاد این استان را جانی تازه ببخشند.
کهگیلویه و بویراحمد نامی محروم  برای تبلیغ در گرفتن اعتبارات‌؛ اما این اعتبارات یا به کام دیگری است یا بر اثر بی‌خیالی مسوولان باد هوا می‌شود.
بلاتکلیفی شش ساله پروژه مجتمع بزرگ تجاری فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی در یاسوج زخمی عمیق بر تن شهر یاسوج است، زخمی که سرمایه‌گذاران معین کوثر ایجاد کرده و بی‌توجهی‌ مسوولین جراحت و عمق این زخم را افزوده است. پروژه مذکور که اکنون گودالی عمیق برای دفن آرزوهای کوچک و بزرگ مردم استان است در سال95 با هزینه‌ای بالغ بر دوهزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد و قرار بود کمتر از چهار سال در زمینی به مساحت بیست‌هزار متر مربع و با زیربنای 85 هزار و 600 متر با معماری مدرن و بومی به بهره‌برداری برسد.
زاهدی گفت: ما در واقع فقط سازنده‌ایم، حالا برای پروژه چند سال خوابیده دو راه داریم یا حساب کتاب کنیم و تسویه کنیم یا حقوقی پیگیر شویم که کار حقوقی زمان‌بر و شاید بی‌فایده است و دست آخر سر مردم بی کلاه می‌ماند. دست‌های ما در برابر مردم بالاست و ما شرمنده و تسلیمیم و می‌دانیم تقصیرکاریم.
یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: شما به راحتی می‌توانید فسخ کنید اما نگرانی ما این است که این پروژه همینطور معلق بماند و همچنان سر مردم شیره مالیده شود.

 زاهدی گفت" مطمئن باشید اگر مسوولین و بالادستان هم بخواهند من دنبال این نیستم و باید به غیرتم شک کنم اگر این کار را بکنم یا چنین حرفی بزنم. ما الان چرا آمدیم توی دهن شیر و با خبرنگاران جلسه گذاشتیم که همه چیز روشن شود.
من شفافم؛ ده میلیارد تومان تا حالا سند مالی ثبت شده  داریم. صفر تا صد کار؛ آب و برق و نگهبانی. همین حالا شهرداری یک بار به ما گفت باید هفت میلیارد بابت پروانه بدهید گفتیم چطور حساب کردید گفتند اشتباه شده چهار میلیارد گفتیم این هم نمی‌شود حالا گفتند 400 تومان. دیگر نمی‌دانم چطور از هفت میلیارد شده 400 میلیون. یکی از مشکلات این پروژه اختلاف شهرداری تامین اجتماعی و معین کوثر است؛ یعنی هنوز سر پروانه اینجا با شهرداری به جمع بندی نرسیدند و شهرداری علی رغم همه نقشه‌های آماده اینجا پروانه‌ای صادر نکرده است.
این شعار نیست واقعا اعتقاد ماست حرف رهبری برای من فصل الخطاب است. مانمی‌خواهیم از نهاد رهبری هزینه شود. سال 97 ابلاغیه از سمت دفتر رهبری که مال‌سازی نباید وارد حوزه‌های مربوط به نهاد رهبری شود. البته پروژه های که پیشرفت فیزیکی دارند ادامه دهند اما پروژه‌های راکت فسخ شوند. 
منِ بنیاد شهید، منِ سازمان معین کوثر ایجاد شدم که نفعی به جامعه هدفم برسانم. حالا آمدیم درست کنیم. من مال‌ساز نیستم. من رسالتم این است پول ایجاد کنم و به جامعه هدفم خدمت کنم. شاید اگر این پروژه را به بخش خصوصی داده بودیم الان تمام شده بود و سودش به همه رسیده بود. منظور من این است ما تولیدگر و مال‌ساز نیستیم.
زاهدی در ادامه افزود؛ مسوولان استان اگر دغدغه داشتند تا حالا پی‌گیری می‌کردند. من نقدشوم خیلی بهتر از این است که بالا دست من نقد شود. خیلی از نارضایتی های مردم از هیمن عملکرد ضعیف مسوولین است راس مملکت که نباید جوابگوی کارهای ما باشد. 





 
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1