کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ظهر امروز (جمعه، 8 مهرماه) اتفاق افتاد

(فیلم) حمله مسلحانه به کلانتری زاهدان؛ اورژانس و بانک را آتش زدند / گشتزنی بالگردهای سپاه برای شناسایی عاملان تیراندازی 

8 مهر 1401 ساعت 19:28

آنچه می بینید گزارش خبرنگار صداوسیما از حمله ظهر امروز افراد مسلح ناشناس به کلانتری در زاهدان و زخمی شدن تعدادی از افراد است.


آنچه می بینید گزارش خبرنگار صداوسیما از حمله ظهر امروز افراد مسلح ناشناس به کلانتری در زاهدان و زخمی شدن تعدادی از افراد است.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، ظهر امروز صدای شدید تیراندازی افراد ناشناس از خیابان رازی در نزدیکی یک مسجد اهل سنت و کلانتری ۱۶ زاهدان شنیده شد. شورای تامین استان سیستان و بلوچستان از مردم خواسته فعلا به محل‌های تجمع نزدیک نشوند و به شایعات شبکه‌های ضد انقلاب بی توجه باشند.
ظهر امروز صدای شدید تیراندازی افراد ناشناس از خیابان رازی در نزدیکی یک مسجد اهل سنت و کلانتری ۱۶ زاهدان شنیده شد.
گزارش‌ها از کشته شدن شدن حداقل ۲ تن و زخمی شدن چند ده نفر در این تیراندازی خبر می‌دهد. یک ماشین آتش نشانی، یک پایگاه اورژانس و یک بانک توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شدند.
    
در میدان کشاورز و بازار مشترک و جمعه بازار نیز چند لاستیک و سطل زباله آتش زده شد. یک نانوایی در نزدیکی خیابان جام جم زاهدان نیز مورد هجوم اغتشاشگران قرار گرفت.
شورای تامین استان سیستان و بلوچستان از مردم خواسته فعلا به محل‌های تجمع نزدیک نشوند و به شایعات شبکه‌های ضد انقلاب بی توجه باشند. 

اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث امروز زاهدان
از مردم استان سیستان و بلوچستان می‌خواهم به شایعاتی که در سطح شهر در حال چرخش است گوش ندهند.شیعه و سنی در کنار هم سال‌هاست که در استان زندگی می‌کنند و وقایع رخداده امروز دست عوامل نفوذی دشمن بوده است.
امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان با اشاره به حادثه امروز در زاهدان گفت: حادثه‌ای که امروز پیش آمده بسیار تلخ و ناگوار است، این حادثه برای مشخص شدن دست‌های پشت پرده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم بسیار شریف و عزیز زاهدان و استان، حادثه‌ای که امروز پیش آمده بسیار تلخ و ناگوار است، این حادثه برای مشخص شدن دست‌های پشت پرده مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی گفت: آرامش آن چیزی است که نیاز جامعه است، در این شرایط همه مردم عزیز زاهدان و استان نیاز داریم تا آرامش خود را حفظ کنند و از هر نوع تعرضی اجتناب کنند، چرا که کاملا استان ملتهب است و هر نوع تحرکات در این زمان مشکل ساز خواهد بود و لازم است که آرامش را همه مردم حفظ کنند.
               
صحبت‌های مولوی عبدالحمید خطاب به مردم شهر زاهدان
امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان با بیان اینکه، لازم است آرامش در شهر، در استان و همه جا آرامش حفظ شود تا این مسئله مورد بررسی جدی قرار بگیرد، تاکید کرد: مردم به شایعات توجه نکنید و پیامی که من به شما می دهم همین است و اعتقاد من و خواسته من است. همه عزیزان علما و اندیشمندان بدانند که باید این آرامش را حفظ کنیم.
مولوی عبدالحمید افزود: از مردم می‌خواهم در این شرایط تحریک نشوید و حرف هیچکسی را قبول نکنید تا ارامش حفظ شود که این قضیه که پیش آمده مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود این مشکلات از کجا بوجود آمده است.
وی اضافه کرد: مجددا تاکید می‌کنم که الان چیزی که نیاز داریم آرامش و امنیت است و باید این حفظ شود تا حق و باطل مشخص شود.
امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان در پایان خاطرنشان کرد: مواظب باشید که خیلی دشمن هستند که هدف آنها سواستفاده از شرایط بحرانی است و مواظب باشید به دشمنان قسم خورده فرصت داده نشود که منطقه را متشنج کنند و برادرکشی راه بیاندازند.
 گشتزنی بالگردهای سپاه برای شناسایی عاملان تیراندازی 
خبرگزاری دانشجو با انتشار این ویدیو نوشت: بالگردهای سپاه در آسمان زاهدان جهت شناسایی عاملان تیراندازی امروز و درگیری با تحرکات احتمالی تروریست‌ها گشت‌زنی کردند.
    


کد مطلب: 452965

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452965/فیلم-حمله-مسلحانه-کلانتری-زاهدان-اورژانس-بانک-آتش-زدند-گشتزنی-بالگردهای-سپاه-شناسایی-عاملان-تیراندازی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1