تاریخ انتشار
جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۴۵۲۷۴۳
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تحلیل ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از حرکات هنجارشکنانه اخیر

۰
تحلیل ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از حرکات هنجارشکنانه اخیر
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و مرگ مهسا امینی و اتفاقات بعد از آن محوری اصلی خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.
برخورد شدید با اغتشاشگران مطالبه عمومی مردم است
 به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی تصریح کرد: اسلام ناب محمدی و آموزه‌های آن مثل ایمان و عمل صالح و معنویت و عدالت و عقلانیت و ظلم ستیزی و مظلوم یاوری و شجاعت صبر و زهد و تقوا و توکل و شهادت طلبی و برکت انقلاب ۵۷  در امت ما احیا و تقویت شد و با هم این سرمایه عظیم در دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم.
وی افزود: یکی از عامل‌های پیروزی ما در دفاع مقدس فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود مکتب اهل بیت علیهم السلام به دلیل اتکاء به بعثت و غدیر و فاطمیه و عاشورا و انتظار، عامل حرکت و پیروزی ملت ما بود معرفت و محبت آل الله و اطاعت از آل الله و توسل و تمسک به آن ذوات مقدس و دعا و زیارت و اشک برای سیدالشهدا باعث پیروزی ما شد یعنی دفاع مقدس به برکت حسین بن علی علیه السلام بود رزمندگان دفاع مقدس با توسل و استعانت از ائمه اطهار حماسه‌ها خلق کردند.
صلواتی با بیان اینکه سومین عامل پیروزی ما در دفاع مقدس اطاعت و پیروی از ولایت فقیه بود تاکید کرد: امام راحل و عظیم الشان خود به خدا و اهل بیت متصل بود و رزمندگان و امت را هم به خدا و اهل بیت اتصال داد و مردم همراهی کردند یعنی رمز پیروزی ما و ماندگاری دفاع مقدس ولایت فقیه بود آنچه موفقیت در طول این چهل و چند سال داشتیم به برکت ولایت فقیه است، چهارمین عامل پیروزی ما در دفاع مقدس مردم بودند و انقلاب ما و دفاع مقدس در سایه حضور و همراهی مردم به پیروزی رسیدند به برکت انقلاب مردم متحول شدند ایمان و اخلاص مردم ایثار و مقاومت مردم و در صحنه بودن مردم باعث پیروزی ما شد.
صلواتی خاطرنشان کرد: عامل پیروزی ما در دفاع مقدس وحدت و همدلی و یکپارچگی مردم بود این وحدت حول محور ولایت بود و در واقع جبهه و دفاع مقدس میدان بروز وحدت و همدلی مردم بود و مردمی که با هم وحدت داشته باشند در برابر تهدیدها محکم می ایستند امروز جامعه ما به کشور ما و محور مقاومت برای غلبه بر دشمنان و پیشرفت به همین عناصر دفاع مقدس محتاج و نیازمند است و این عناصر جامعه و کشور ما را بیمه میکند.
امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: نماز جمعه این هفته به یاد شهید والامقام عزیزالله انجام  از روستای انجیر سیاه برگزار می‌شود شهیدی که در یک خانواده مذهبی و اصیل تربیت شد اهل احترام به پدر و مادر و دلسوز و مهربان بود و در کلاس درس و مدرسه اهل نظم و رعایت و تلاش و کوشش و اهل درس و اهل نماز و دعا و نیایش بود در دورترین نقاط استان در سنگر تعلیم و تربیت حاضر شد و معلمی متدین و متخلّق به اخلاق الهی و انسانی بود بشاش و خندان بود اهل زهد و تقوا و بصیرت بود و در دفاع مقدس آگاهانه عازم جبهه حق علیه باطل شد و ندای امام راحل را لبیک گفت برای دفاع از اسلام و انقلاب و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی جان خویش را در کربلای ۵ تقدیم کرد در وصیتنامه اش هم به ولایت مداری تاکید می کند و می فرماید امام را تنها نگذارید به مسئولان سفارش می‌کند که برای خدا و بر مبنای دستورات دین اسلام عمل کنید.
وی با بیان اینکه قبر مطهر این شهید در یک منطقه خالی از سکنه در یک مسیر بسیار ناهموار و صعب العبور قرار دارد تصریح کرد: از مسئولان شهرستان لنده و بخش چاروسا و مسئولان استان  از فرماندار متعهد و جوان لنده انتظار است که برای تسهیل زیارت پدر و مادر این شهید و معلمان و دانش آموزان به جاده ارتباطی روستای الگن و شهرستان لنده توجه نمایند.
صلواتی با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر به نیویورک به شایستگی از ملت شریف ایران نمایندگی نمودند عنوان کرد: مسائل جهان اسلام و مسائل حقوق بشر و بی‌عدالتی‌های جهانی و ظالمان بودن تحریم ها را از طریق تریبون جهانی برای افکار عمومی بیان نمودند از مواضع متین و حق طلبانه و سنجیده و معقول و انقلابی رئیس جمهور محترم حضرت آیت الله رئیسی در دفاع از حقوق ملت ایران تقدیر و تشکر می کنیم.
وی به هفته دفاع مقدس اشاره و گفت: در هفته دفاع مقدس باید قدردان و حق شناس خانواده معظم شهدا جانبازان و ایثارگران باشیم و از میراث ارزشمند شهدا مراقبت و پاسداری کنیم و نگذاریم فرهنگ شهید و شهادت در جامعه و خانواده کمرنگ شود حقایق و واقعیت های دفاع مقدس و اهداف و آرمان شهدا را برای نونهالان کودکان و نوجوانان و جوانان در خانواده و مدرسه و مسجد و جامعه بیان کنیم و به شبهه ها و تحریف هایی که در موضوع دفاع مقدس و فرهنگ شهید شهادت وجود دارد پاسخ مستدل بدهیم که یک راه آن برگزاری یادواره ها به نام شهداست که باید به عنوان دعوت نامه شهیدان و رزق الهی و معنوی در مجالس شهیدان شرکت کنیم.
صلواتی به بازگشایی مدارس اشاره و تاکید کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم انتظار مردم از آموزش و پرورش و معلمان و مربیان و مدارس اولویت قرار دادن مسائل تربیتی و  تربیت نسلی صالح مومن انقلابی و ولایی و ارزشی است راه آن هم توجه به نماز و قرآن و عترت و ارزش های دینی و الگو پذیری از شهیدان و فرهنگ دفاع مقدس است باید هم خانواده ها یعنی پدر و مادر و هم معلمان و مربیان همفکری هم اندیشی و همکاری و همراهی کنند.
وی گفت: پدرها و مادرها بدانید سرمایه عظیم و توشه زندگی شما داشتن فرزند صالح مومن و متقی است  و باید برای این مهم هزینه کنید که یک نوع سرمایه گذاری است، باید فضای خانه و مدرسه فضای معنویت و ارزش محوری و دین محوری و خدا محوری و نبی محوری و امام محوری و تلاش و کوشش باشد.
صلواتی به حوادث اخیر اشاره و تاکید کرد: امروز یکی از میدان های جنگ ،جنگ روایت هاست  در کل جهان ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی فعال است و از این تعداد ۱۱۶ ماهواره فضای ایران را پوشش میدهند و ۲۶۰ کانال برای ایرانیان به زبان فارسی برنامه پخش میکنند و این برنامه ها توسط آمریکا و انگلیس و اسرائیل و سعودی ها با هزینه گزاف تولید و برای ملت ایران رایگان پخش ولی از مردم خودشان برای تماشای آنها پول و حق اشتراک دریافت می کنند، همین رسانه های ماهواره‌ای و تلویزیونی و شبکه های اجتماعی معاند با موج سواری و جریان سازی و روایت سازی با تولید شک و تردید در روایت رسمی و با هشتک سازی و ایجاد کمپین های مجازی و با سوء استفاده از سکوهای اعتبار سلبریتیک سازی فضا و باز نشر و برجسته‌سازی شعارهای ساختارشکنانه و تولید شکاف و تقابل میان ملت و حاکمیت بازنمایی فراگیر از تجمعات کوچک و تعمیم دادن فراخوان ها و امنیتی کردن فضا و با القای تشنج و ناامنی حقایق و واقعیات را تحریف می کنند.
خطیب جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: واقعیت این است که باید احساسات جریحه دار شده افکار عمومی را به رسمیت شناخت و کمک کنیم جامعه از این فضای احساسی عبور کند به فضای قضاوت عادلانه و واقع‌بینانه برسد باید روشنگری کرد باید افکار عمومی را آگاه کرد باید با خبر درست و تحلیل دقیق و با ادبیات و روایت دقیق و انقلابی و ایمانی به جهاد تبیین به پا خواست و اقدام نمود باید در دفاع از انقلاب و اسلام و ارزشهای دینی و آرمانهای امام و شهیدان تقیه نکنیم و مثل یک مجاهد در میدان باشیم امروز یک جنگ احزاب رسانه‌ای علیه نظام اسلامی شکل گرفته این  جنگ رزمنده می خواهد ما باید در میدان و خط مقدم این جبهه و جهاد تبیین باشیم.
وی تاکید کرد: هدف دشمن در کوتاه مدت کمرنگ جلوه دادن راهپیمایی اربعین و اجلاس مهم شانگهای و تحت شعاع قرار دادن سفر رئیس جمهور به نیویورک بود. هدف میان مدت دشمن تاثیر گذاری بر پرونده هسته‌ای ایران با فعال کردن پرونده حقوق بشری علیه ایران است در قضایای و اغتشاشات اخیر اینها به دنبال روشن شدن مرگ این خانم نبودند اینها اغتشاش و ناامنی و سردادن شعارهای ساختارشکنانه علیه اسلام و حاکمیت ارزش ها را دنبال می کنند اما بدانند جمهوری اسلامی ایران برهم زدن امنیت جامعه را تحمل نخواهد کرد اجازه سوءاستفاده به ضد انقلاب و گروه‌های تروریستی و منافقین خواهد داد در این بین تکلیف ضد انقلاب و گروه های تروریستی و منافقین خلق دیس و پلید و آدمکش مشخص است اما خودی ها مراقبت کنند.
صلواتی ادامه داد: همگان بدانند مردم شاکر انقلاب و نظام هستند و خواهند بود این مردم عزت و شرف خویش را مدیون اسلام و امام حسین و مسجد و قرآن و ولایت فقیه و آموزه های دینی و نیروهای مسلح می دانند و مردم با نظام اسلامی هستند و لذا با اغتشاشگران و منافقان و آل سعود و صهیونیست ها اتمام حجت و اعلام می کنیم ما از حضرت زهرای اطهر درس همراهی با ولایت را به ارث برده ایم و اجازه نمی دهیم شما امنیت و آرامش را از مردم سلب کنید ما تا آخرین قطره خون مان در دفاع از اسلام انقلاب و آرمانهای امام و شهیدان و ولایت ایستادگی می کنیم و دنیا را برای شما به جهنم تبدیل میکنیم.
وی در پایان گفت: از نیروی انتظامی تقدیر و تشکر و حمایت می کنیم و برخورد قاطع با اغتشاشگران را مطالبه می کنیم.
تحلیل امام جمعه دیشموک از حوادث اخیر
امام جمعه دیشموک با بیان اینکه مردم باید هوشمندانه عمل کنند گفت: هدف دشمند از این اغتشاشات ضربه به نظام است.
 حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه امروز به بحث شناخت و بصیرت اشاره کرد و گفت: هر انسانی شناخت کافی داشته باشد به سعادت می رسد.
وی با بیان اینکه، رمز موفقیت انسان معرفت و شناخت می باشد، تصریح کرد: دین فقط نماز، زکات و رفتن به مسجد نیست و بصیرت باید باشد، اصل ایمان این است که علم و معرفت باشد و دین باید با استدلال، معرفت، برهان و منطق کامل باشد.
راوند به سفر ریاست جمهور به مجمع سازمان ملل اشاره کرد و گفت: این مجمع محلی برای بررسی و حل مناقشات جهانی است.
امام جمعه دیشموک تشریح کرد: رئیسی در این مجمع شرکت و جلسات خوبی داشته است، رئیس جمهور ما در این مجمع دشمنی دشمنان اسلام و ایران اسلامی را بیان، از حق ایران دفاع و چهره واقعی آمریکا را به دنیا معرفی کرده است.
راوند با بیان اینکه، رئیس جمهور ایران در این مجمع با بالا بردن عکس سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد اظهار کرد: آمریکا که دم از حقوق بشر می‌زند خودش داعش را درست کرده است.
خطیب نماز جمعه دیشموک به عضویت ایران در شانگهای اشاره کرد و گفت: عضویت ایران در مسیری که باعث پیشرفت شود با اهمیت است، عضویت در شانگاهی در کنار چین و روسیه باعث توسعه و خنثی سازی تحریم ها می شود و تحریم ها هیچ اثری ندارد.
راوند به تلاش دشمنان اسلام و کشور جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: دشمنان با ضربه زدن به اسلام و دین و مردم کشور ما، به دنبال نابودی اسلام و کشور جمهوری اسلامی ایران هستند.
امام جمعه دیشموک اذعان کرد:دشمنان با ۸۰۰ ماهواره که ۱۱۶ ماهواره فقط ایران را پوشش میدهد و شبکه های ماهواره ای با ۲۶۰ شبکه زبان فارسی که فقط برای ایران برنامه های رایگان دارند و به صورت رایگان برنامه های مختلف پخش می کنند، این در صورتی است که برای کشور خودشان، مردم باید هزینه پرداخت کنند تا تلویزیون نگاه کنند.
راوند تصریح کرد: همه این تلاش، ترفند و برنامه های دشمنان فقط با هدف نابودی کشور ایران و اسلام است که موفق نمی شوند.
امام جمعه دیشموک به اتفاقات اخیر کشور هم گریزی زد و گفت: تمام دشمنان اسلام و ایران اسلامی یک خانم را بهانه و بر علیه کشور و اسلام جریان‌سازی می‌کنند و حمایت می‌کنند تا کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند که مردم نباید سیاهی لشکر دشمن شوند.
راوند بیان کرد: دشمن اهدافی دارد و اینها بهانه است و مشکلشان با اسلام است، کسانی که قرآن، مسجد و پرچم امام حسین را آتش میزنند،سر بسیجی و نیروی انتظامی ما را می‌برند، این یعنی برای یک خانم و اسلام ناراحت نیستند، بلکه اینها همه فقط با هدف نابودی اسلام است.
امام جمعه دیشموک به دیگر اهداف دشمنان با سوء استفاده از برخی اتفاقات اشاره کرد و گفت: اینها هدفشان زیر سوال بردن اربعین و همچنین تحت شعاع قرار دادن عضویت ایران در شانگهای و سفر ریاست محترم جمهور به مجمع سازمان ملل است.
راوند اضافه کرد: دشمنان و آشوبگران با تخریب و آتش زدن مسجد، قرآن و شهید کردن بسیجی و آتش زدن پرچم امام حسین و شعار دادن علیه اسلام و رهبری، دنبال براندازی نظام هستند.
امام جمعه دیشموک به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: در دفاع مقدس تمام کشورهای دنیا مقابل ایران بودند.
وی اضافه کرد: باید شهدا و پیام شهدا را در زندگی الگو قرار دهیم.
راوند، به سی ام صفر و شهادت امام رضا(ع) هم اشاره و متذکر شد: بی توجهی والدین به بی دینی فرزندان باید مورد توجه باشد و به توجه فرزند به موضوعات دینی اهمیت داده شود.
بعد از نماز جمعه مردم دیشموک علیه آشوب و ناامنی راهپیمایی کردند.
 امام جمعه شهر لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با حمایت قاطع از نیرو‌های امنیتی، فراجا، سپاه پاسداران و رسانه ملی در وقایع اخیر و تاکید بر حفظ امنیت گفت: تعدادی معدود از افراد فریب خورده به ساحت مقدس قرآن کریم، هتک حرمت حجاب بانوان، تخریب اموال و اماکن عمومی و سلب امنیت مردم اقدام کردند.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی با بیان اینکه تا پای جان از نظام و انقلاب اسلامی ایران دفاع می‌کنیم از مسئولان خواست بدون مماشات با عاملان برخورد شود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس، به خدمات مختلف سپاه پاسداران، مجموعه بسیج، نظام و انقلاب در طول این سال‌ها اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ همواره با توطئه‌های دشمنان مواجه بوده و به حول و قوه الهی دسیسه آنان مانند همیشه نقش برآب است.
امام جمعه دوگنبدان هم در جمع نمازگراران این شهر با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان گفت: جانفشانی‌ها و رشادت‌های زیادی در این دوران به ثبت رسید و این عزت و اقتدار مرهون فداکاری‌ها در هشت سال دوران دفاع مقدس است.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی با اشاره به حوادث اخیر افزود: به دور از منطق است فرد و یا افرادی نیروی انتظامی کشور خودش را تضعیف و امنیت مملکتش را تحقیر کند.
خطیب جمعه دوگنبدان با اشاره به اینکه عده‌ای به نوعی فریب خورده اند و باید هز چه سریعتر خود را از نقشه ی معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی کنار بکشند؛ تاکید کرد: کسانی که برای جامعه امنیت می‌آفرینند از مجاهدین هستند و در جایگاه بلندی قرار دارند.
امام جمعه پاتاوه هم با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: اقتدار، امنیت، عزت، ابرقدرت شدن و الگو شدن ایران اسلامی همه از برکات دفاع مقدس است.
حجت الاسلام سیادت، با اشاره به فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید افزود: آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج و تربیت دینی جوانان و نوجوانان دارد لذا باید با برنامه‌ریزی، خلاقیت و اقدامات اساسی مستمر این نقش پر رنگ‌تر شود.
وی به حادثه درگذشت مهسا امینی و جریان سازی مسموم به ضد انقلاب اشاره کرد از قوه قضائیه و نیرو‌های اطلاعاتی سپاه پاسداران و انتظامی خواست منافقان، سلطنت طلب ها، اراذل و اوباش را شناسائی و با آن‌ها برخورد قاطع شود.
خطیب جمعه پاتاوه به اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: مصاحبه با رسانه‌های مختلف و مشهور دنیا و انعکاس نظرات برحق ایران انقلابی از زبان قوی نماینده مردم ایران، آنهم در شرایط جنگ ترکیبی رسانه‌ای دشمن، فرصتی مناسب برای تبیین اهداف کشور است.
حجت الاسلام سیادت، عصبانیت دشمن و تحرکات احتمالی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را با توجه به مرگ دخترجوان سقزی، را یکی از اهداف آشوب سازی در داخل و خارج کشور عنوان کرد.
امام جمعه موقت چرام با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی و چراغ راه جوانان و آیندگان است.
حجت الاسلام فرهمند افزود: فرهنگ دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده منتقل و به درستی برای آنان نهادینه و به الگویی برای آنان تبدیل شود.
امام جمعه شهر سوق هم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس که از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین مدار، فهیم، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، دارای پیامد‌ها و دستاورد‌های ارزشمند و عظیمی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و امنیت بوده است.
حجت الاسلام کیانی اصل به اول مهر روز بازگشایی مدارس اشاره کرد و از خیران خواست در راستای تعلیم و تربیت و کمک به دانش آموزان بی سرپرست کوتاهی نکنند.
وی به حوادث اخیر کشور و خرابکاری‌های اغتشاشگران اشاره کرد و ادامه داد: حوادث اخیر با دستور رئیس جمهور و دیگر سران قوا در حال بررسی است، اما همه ما می‌دانیم که این اقدامات بهانه‌ای بود که ضدانقلاب‌ها و سلطنت طلب‌ها به خیابان بیایند و آشوب به راه بیاندازند.
امام جمعه سوق از خانواده ها خواست مواظب فرزندان خود باشند تا توسط شبکه‌های معاند اغفال نشوند.
امام جمعه سی سخت هم با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: به واسطه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس و پس از آن، امروز شاهد تحرکات ضداستکباری در نقاط مختلف جهان هستیم.
حجت الاسلام مصباح نژاد اعتماد به نفس، رهبری هوشیارانه امام خمینی (ره)، توکل به خدا و پیروی از مکتب اهل بیت (ع) را از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی در برابر دشمنان توصیف کرد افزود: هر زمان به این اصول و ارزش‌ها پایبند باشیم، پیروزی از آن ما خواهد بود.
امام جمعه سرفاریاب هم با اشاره به اهمیت تربیت نسلی پاک و صالح، معاشرت و ارتباط را از عوامل مهم و تاثیر گذار بر تربیت فرزندان و جوانان دانست و از والدین خواست در زمینه معاشرت، دوست یابی و تردد فرزندان حساسیت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام زارعی پور با گرامی داشت روز وقف، وقف را معامله ثمر بخش با خداوند و باقی الصالحات، متعادل کننده ثروت میان اغنیاء و فقرا در جامعه عنوان کرد و از مردم خواست در زمینه این امر خداپسندانه قدم بردارند.
وی با اشاره به وقایع اخیر در برخی شهر‌ها و نقاط کشور که از طرف مخالفان و دشمنان نظام و به بهانه حمایت از حقوق و آزادی زنان و موضوع حجاب رخ داده است گفت: با هوشیاری مردم برنامه ریزی‌های دشمن این بار هم مثل گذشته هیچ نتیجه‌ای در بر ندارد و نظام و انقلاب اسلامی با اقتدار و صلابت در مسیر پیشرفت و آبادانی حرکت می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همه یک ملتیم به نام ایران!

همه یک ملتیم به نام ایران!

زخم‌هامان را خودمان مرهم می‌گذاریم. درد‌هامان را خودمان درمان می‌کنیم. خطاکاران‌مان را ...
پایان کار ناطق در تشخیص مصلحت نظام

پایان کار ناطق در تشخیص مصلحت نظام

اعضای دوره نهم مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شدند. در حکمی که عصر امروز رهبر انقلاب برای ...
حجاب به همان ستاد امر به معروف واگذار شود

حجاب به همان ستاد امر به معروف واگذار شود

یک جامعه‌شناس: فراجا به‌صراحت سهم ناجا در گشت ارشاد را به مردم توضیح دهد، و وجه تحمیلی ...
1