تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۵۲۶۳۱
حسین انوری فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد در جمع خبرنگاران تشریح کرد

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان بویراحمد

۰
برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان بویراحمد
کبنا ؛نشست خبری فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن جلسات سپاه ناحیه شهرستان بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، حسین انوری فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد در ابتدای این نشست به تشریح چگونگی شکل‌گیری هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار داشت:
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، استکبار جهانی که دیگر جای پایی در ایران نداشت، به فکر این افتاد که جنگ «نیابتی» علیه کشور ما راه بیندازد. با تحریک صدام این جنگ به راه افتاد. در آن هنگام نظام ما آن استحکام و سازماندهی لازم را نداشت. همه کشورهای جهان متحد شده بودند که علیه نظام اسلامی وارد جنگ شوند. 
وی افزود: نقاط استراتژیک کشور ما را مورد حمله خودشان قرار دادند و در آن زمان به فرمان امام خمینی(ره) مردم از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند و همه مردم به ویژه عشایر وارد میدان شدند و اجازه پیشروی به دشمن ندادند. 
سرهنگ انوری با اشاره به ریاست جمهوری بنی صدر، افزود: بنی صدر اعتقادی به سپاه و نظام اسلامی نداشت و در کارهای جنگ اخلال به وجود می‌آورد و بعد از اثبات بی‌کفایتی او، میدان بیشتری به سپاه، بسیج و ارتش داده شد و عملیاتی را علیه رژیم بعثی عراق ترتیب دادند و موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم.
وی گفت: بیش از 36 کشور به طور مستقیم و 86 کشور نیز به طور غیر مستقیم به کمک رژیم بعثی عراق آمدند و مردم ایران تک و تنها مقابل کفر ایستادند. کشورهای همانند فرانسه، آلمان و شوروی سابق و کشورهای حاشیه خلیج فارس با دادن تجهیزات جنگی و کمک‌های مادی عراق را پشتیبانی می‌کردند و ما از 20 کشور دنیا اسیر گرفته بودیم.
فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد در ادامه گفت: انگیزه مردم ما در دفاع از میهن اسلامی، انگیزه دینی و اعتقادی بود. برخورد کشور ما با اسرا مطابق با فرامین الهی و انسانی بود. 
سرهنگ انوری گفت: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و نورانی‌ترین صحنه‌هایی بود که ملت در دفاع از انقلاب اسلامی رقم زدند. لذا وظیفه داریم که فرهنگ ایثار و شهادت آن دوران طلایی را به بهترین شکل ترویج و گسترش دهیم.
وی از برگزاری 36 عنوان برنامه و بیش از 300 ریز برنامه در طول هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: همایش پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، 30 شهریور ماه در سالن دانشگاه یاسوج برگزار می‌شود که در این همایش از 600 نفر از رزمندگان و پیشکسوتان جنگ تحمیلی تجلیل خواهد شد و از صحبت‌های مقام معظم رهبری بهره خواهند برد.
فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد گفت: 31 شهریور ماه، رژه نیروهای مقتدر مسلح برگزار می‌شود و قریب به 8 گردان از بسیجیان در این برنامه، رژه حماسی خواهند داشت.
غبارروبی گلزار مطهر شهدا، حضور دسته‌جمعی رزمندگان، بسیجیان و جانبازان در خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، نشست‌های بصیرتی، توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، دیدار با ائمه جمعه، پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری ویژه برنامه‌های به‌مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا(ع) از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس بود که سرهنگ حسین انوری فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد به آن اشاره کرد.
وی در ادامه از برگزاری همایش سرباز طراز انقلاب اسلامی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این همایش 4 مهرماه در حسینیه ثارالله برگزار خواهد شد و از سربازان نمونه تجلیل می‌شود و خانواده‌های معظم شهدای سربازان نمونه نیز مورد بازدید و سرکشی قرار می‌گیرند.
سرهنگ انوری فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد نقش اصحاب رسانه را در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار مهم دانست و گفت: کارهای خوبی از جمله؛ برگزاری راهیان نور برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار انجام گرفته است. اما می‌طلبد که همه نهادها و ادارات که بودجه فرهنگی دریافت می‌کنند، پای کار بیایند و در این راستا کار کنند.
وی تاکید کرد: شاید آنگونه که شایسته بوده، نتوانستیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم تا این گسست بین نسلی برداشته شود. چرا که اگر شهدای عزیز ما نبودند که این عزت را برای سرزمین ما به ارمغان آوردند، مشخص نبود چه سرنوشتی داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

مهاجرت نخبگان، يکي از مصائب کشوري به‌حساب مي‌آيد که امروزه با کمبود نيروي جوان و مولد ...
ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
1