کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تشریح کرد؛

اعلام روزشمار دهه وقف سال 1401 در کهگیلویه و بویراحمد

28 شهريور 1401 ساعت 20:47

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویژه برنامه های دهه وقف از تاریخ دوم لغایت یازدهم مهرماه برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویژه برنامه های دهه وقف از تاریخ دوم لغایت یازدهم مهرماه برگزار می شود.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز دوشنبه (28 مردادماه 1401) گفت: ویژه برنامه های دهه وقف از تاریخ دوم لغایت یازدهم مهرماه سال‌جاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
دهه وقف فرصتی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: دوم مهرماه اولین روز دهه وقف به نام وقف، نقش رسانه در توسعه موقوفات و تکریم واقفین نامگذاری شده است و در تقویم نیز به عنوان روز وقف ثبت شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین روز دهه وقف به نام وقف،ترویج معارف قرآن، عترت و مهدویت نامگذاری شده است که همزمان با شهادت حضرت رسول‌صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم  و شهادت امام حسن مجتبی‌ علیه‌السلام می باشد.
وی گفت: سومین روز دهه وقف به نام وقف، تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و چهارمین روز دهه وقف به نام وقف، امامزادگان، فرهنگ زیارت نامگذاری شده است که همزمان با سالروز شهادت امام رضا علیه السلام می باشد.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: پنجمین روز دهه وقف به نام وقف، جهاد تبیین و نقش نظام اسلامی در صیانت از موقوفات نامگذاری شده است که همزمان با آغاز ماه ربیع الاول می باشد و ششمین روز دهه وقف به نام وقف، سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده نامگذاری شده است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: هفتمین روز از دهه وقف برابر با هشتم مهرماه به عنوان وقف، نقش مردم در مدیریت و احیاء موقوفات و بقاع متبرکه  و روز هشتم به نام وقف، خدمات بهداشتی  درمانی و گسترش سلامت جامعه نامگذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت نهمین روز از دهه وقف به نام وقف، خدمات فرهنگی اجتماعی به جوامع بشری و روز دهم و آخر روز از دهه وقف به نام وقف، موسسات خیریه، توسعه مشارکت های مردمی نامگذاری شده است.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ویژه برنامه های دهه وقف هر ساله از روز  27  ماه صفر  لغایت ششم ربیع الاول برگزار می شود.
هجده بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان عزاداران و جاماندگان اربعین حسینی
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم عزاداری و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در هجده بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور خیل عزاداران حسینی برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: بقاع متبرکه امامزاده بی بی حکیمه سلام الله علیها ، بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام در شهرستان گچساران، بقعه متبرکه امامزاده سید محمید علیه السلام، بقعه متبرکه امامزاده میرسالار علیه السلام در شهرستان کهگیلویه، بقعه متبرکه امامزاده شاه حمزه علیه السلام و بقعه متبرکه امامزاده بی بی رشیده سلام الله علیها در شهرستان چرام، بقعه متبرکه امامزاده مختار علیه السلام در شهرستان بویراحمد ،بقعه متبرکه امامزاده محمود علیه السلام روستای درب کلات، بقعه متبرکه امامزاده بی بی زهرا خاتون سلام الله علیها روستای کره در شهرستان دنا، بقعه متبرکه امامزاده سید محمد روستای سرآبیز و بقعه متبرکه امامزاده سید شمس الدین علیه السلام در شهرستان باشت و بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم اسدالله علیه السلام در شهرستان بهمئی میزبان عزاداران و جاماندگان اربعین حسینی بوده اند.
مدیرکل اوقاف استان اظهار کرد: موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه که بصورت مشترک توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر برپا شده است در روز اربعین حسینی در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بوده و خدمت به زائران حسینی در این موکب تا پنج روز آینده ادامه خواهد داشت‌.
وی گفت: موکب حضرت بی بی حکیمه سلام الله علیها ،موکب چهارده معصوم علیه السلام بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام و موکب شهدای منطقه خیرآباد بقعه متبرکه امامزاده قطب الدین علیه السلام شهرستان گچساران در این ایام به خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی پرداختند که از همه مسیولین و دست اندرکاران این مواکب تقدیر و تشکر بعمل می آید.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی ضمن اشاره به برگزاری این عزاداری ها در بقعه متبرکه امامزاده آقامیر علیه السلام شهر دهدشت، امامزاده قیاس علیه السلام شهرستان بویراحمد و قدمگاه امیرالمومنین در روستای بی بی جان آباد شهرستان گچساران، بیان کرد: در شهرستان دنا مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین  علیه السلام از محل مرقد مطهر امامزاده سید محمد علیه السلام شهر سی سخت سی سخت به سمت امامزادگان واجب التعظیم علیه السلام دهستان کریک برگزار شد.
وی ضمن اشاره به اینکه برای موضوع اربعین و برپایی موکب‌های اربعینی به‌طور خاص موقوفه ثبت شده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم، گفت: واقفان می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه و بهره‌گیری از مشاوره وقف به نیازهای جامعه آگاه شده و براساس آن وقفی را انجام دهند که این امر باعث خیر دنیا و آخرت خواهد شد، چرا که به مردم نیز خیر خواهد رساند.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال‌هاست که زائران و جاماندگان از زیارت اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین، برای درک ذره‌ای از عشق امام حسین علیه السلام، با پای پیاده در روز اربعین به زیارت بقاع متبرکه مشرف می شوند. امسال نیز که کرونا فروکش کرده و در بسیار از نقاط رنگ باخته است، این مراسم پرشورتر از همیشه با حضور دلباختگان به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و در جوار هیجده  بقعه متبرکه استان کهگیلویه و برگزار شده است. حاضران در طی این مسیر با شعارهای «لبیک یا حسین»و «لبیک یا زینب» عشق و ارادت خود را به حضرت سید الشهدا علیه السلام و اهل بیت وی را ابراز کرده و به سینه زنی و عزاداری می پردازند.
وی در پایان گفت: مراسم عزاداری شب اربعین حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.
حضور بیست و هفت نفر از استان کهگیلویه و بویراحمد در مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیست نفر از مرحله استانی در رشته های معارفی به مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافته اند و در رشته های آوایی انفرادی هم تعداد هفت نفر به این مرحله راه یافته اند که مجموعا بیست و هفت نفر راه یافته به این مرحله در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم  و نتایج رشته های اذان و دعا خوانی هم هنوز اعلام نشده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: در رشته های آوایی بخش برادران آقای علیرضا مسیح پور در رشته قرائت تحقیق  و آقای مهدی شعبانی در رشته قرائت ترتیل  به مرحله بعد راه یافته اند و در بخش خواهران سرکار خانم سکینه دستاریان در رشته قرائت تحقیق ، سرکار خانم ثریا الهی در رشته قرائت ترتیل ،سرکار خانم کلثوم رضایی در رشته حفظ بیست جز ، سرکار خانم سیده صدیقه دیورخش و سرکار خانم ناهید اژدری  در رشته حفظ کل به مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه راه یافته اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: در رشته ترجمه نهج‌البلاغه در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم  آقایان عطاالله عابدی ده بزرگ، چراغعلی ایراندوست، رحمت اله جلیل فر، میلاد ایراندوست و ابوالحسن مومن نژاد به مرحله بالاتر راه یافته اند و سرکار خانم سیده نرجس نامی عنا، مریم آبرومندنیا، سیده طاهره افراه، مینا رزمجو، فاطمه صداقتی، لیلا رحیمی و سیده مریم عابدی به مرحله مقدماتی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافته‌اند.
حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه فعالان قرآنی حاضر در مرحله شهرستانی و استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و مجموعه همکاران اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله مقدماتی کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت ضبط تصویری در نیمه دوم مهرماه در  شهر یاسوج  شهرستان بویراحمد برگزار می‌گردد.


کد مطلب: 452603

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452603/اعلام-روزشمار-دهه-وقف-سال-1401-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1