کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد:

خبر خوب برای مردم یاسوج؛ نمایشگاه پاییزه برپا شد / تا هفته اول مهر‌ماه فرصت خرید کیف، کفش و نوشت‌افزار دارید

28 شهريور 1401 ساعت 0:50

نمایشگاه پاییزه ویژه خرید نوشت‌افزار، لباس مدرسه و پاییزه در بازار امام علی شهر یاسوح از تاریخ ۲۴ شهریور تا ۴ مهر در حال برگذاری است. اسکندری_ نایب رئیس اتاق اصناف یاسوج_ در گفت‌و گو با کبنا گفت: نمایشگاه‌های فصلی توسط اتاق اصناف در فصل بهار، پاییز و ماه مبارکه رمضان با توجه به تقاضای زیاد مردم برای خرید و با هدف تعدیل سازی قیمت‌ها برگزار می‌شود که قیمت بازار کنترل شود.


نمایشگاه پاییزه ویژه خرید نوشت‌افزار، لباس مدرسه و پاییزه در بازار امام علی (ع) شهر یاسوج (جمعه بازار جدید) از تاریخ ۲۴ شهریور تا ۴ مهر در حال برگزاری است.



به گزارش کبنا، نمایشگاه کالای پاییزه در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از 24 شهریور ماه تا هفته اول مهرماه با تلاش اتاق اصناف یاسوج برگزار شد و بر اساس بازدید میدانی در این نمایشگاه علاوه بر تنوع، کالاها 15 درصد زیر قیمت نسبت به بازار به‌فروش می‌رسد. نمایشگاه در یک مکان کاملاً ایمن و زیبا برپا شده است. این نمایشگاه هر روز از صبح تا عصر پذیرای بازدیدکنندگان است.
یکی از نکات جالب، حضور بازرسان امور صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت در این نمایشگاه است که در صورت شکایت بازدیدکنندگان، شکایت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
اسکندر روزبهی_ نایب رئیس اتاق اصناف یاسوج_ در گفت‌و گو با کبنا گفت: نمایشگاه‌های فصلی توسط اتاق اصناف در فصل بهار، پاییز و ماه مبارکه رمضان با توجه به تقاضای زیاد مردم برای خرید و با هدف تعدیل سازی قیمت‌ها برگزار می‌شود که قیمت بازار کنترل شود. مثلاً ما در این نمایشگاه از تولیدی های و فروشنده های منصف تر دعوت کردیم مردم  هم تا الان راضی بودند و تاکنون شکایتی نداشتیم و حتی طبق بازرسی از سمتکارشناسان اتاق اصناف، قیمت‌ها نسبت به بازار پایین تر و منصفانه‌تر اعلام کردند. در این نمایشگاه تمام کالاها قیمت‌گذاری و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار به فروش می‌رسد.



وی در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه، افزود: در این نمایشگاه ضمن رفاه حال شهروندان، عرضه مستقیم کالاهای مصرفی به شهروندان، حذف واسطه‌های فروش و ارائه مستقیم کالای ایرانی از اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.
روزبهی در خصوص زمینه فعالیت شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بیان کرد: کیف، کفش، لوازم‌التحریر، خشکبار، پوشاک، مواد غذایی و... زمینه فعالیت شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه است.
عبدالکریم کوچکی مدیر مسوول بازرسی اتاق اصناف در ادامه گفت: نمایشگاه تازه راه‌اندازی شده‌است هنوز همه غرفه‌ها پر نشده ولی قیمت‌ها نسبت‌به بازار بهتر است فضا کافی، مناسب و باز است برای کرونا مشکلی نداریم. فقط تنها مشکل این است که نمایشگاه دیر برگزار شد و این باعث ‌شد که مردم کمتر استقبال کنند. قیمت‌گذاری‌ها با حضور کارشناس‌های معتمد انجام شد.

یکی از فروشنده‌ها می‌گفت دلال بازی بازار را خراب می‌کند؛ نه از اینجا، از بالا. ما امروز کاغذ را می‌خریم 100 تومان فردا 200 تومان!! و علاوه بر این کم فروشی، کم فروشی بیداد می‌کند!! دفتر ۶۰ برگ را ۵۰ برگ به دست مردم می‌رسانند دفتر ۷۰ گرمی را ۶۰ گرم به مردم می‌دهند و مردم هم نسبت به برگ، کاغذ و جنس و این جور مسائل شناختی ندارند و جنس ضعیف را به مردم می اندازند.


کبنا: استقبال مردم چطور بود؟
فروشنده: استقبال کم بود چون تبلیغات کم بود و از طرفی خرید کم بود چون قدرت خرید مردم پایین است و علاوه بر این دست فروش در یاسوج زیاد است؛ مثلاً طرف جلوی در عطاری هم بساط پهن می‌کند. مردم هم می‌بینند نمی‌دانند جنس را نمی‌شناسند و می خرند.
یکی از  شرکت کنندگان در این نمایشگاه می‌گفت: در بازار، قیمت‌ها بسیار بالاست. در بازار قیمت گرفتیم همه جا قیمت گرفتیم. هرکس هرچه زورش برسد! ولی خوب گران یا ارزان مجبوریم بخریم. حالا بعضی فروشنده‌ها انصاف دارند و بعضی اصلاً نمی‌دانند انصاف چیست. اما در نمایشگاه، قیمت‌ها نسبت به بازار بهتر و ارزان‌تر است.
خریدار دیگری با تشکر از دست‌اندرکاران نمایشگاه پاییزه، می‌گفت: خانواده‌ها تحت فشارند هر کدام ۲ یا ۳ بچه دارند و درآمد آنچنانی ندارند نهایتاً یک حقوق کارمندی ولی خوب باید بخرند. من خودم دو بچه دارم بالاخره گرفتم مجبور بودم به هر زحمتی شده بگیرم برای بچه‌ام. در نمایشگاه شرایط نسبت به بازار بهتر است. اجناس ارزان‌تر به‌فروش می‌رسد و امید می‌رود همواره همچنین نمایشگاه‌های با کیفیت بهتر و قیمت‌های مناسبت‌تر در تمام فصول برگزار شود و این انتظار مردم است.



لازم به ذکر است که محل این نمایشگاه در بازار بزرگ امام علی (ع) (جمعه بازار جدید) واقع در شرف آباد - بلوار شهید «رواز» است.

 


کد مطلب: 452573

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452573/خبر-خوب-مردم-یاسوج-نمایشگاه-پاییزه-برپا-هفته-اول-مهر-ماه-فرصت-خرید-کیف-کفش-نوشت-افزار-دارید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1