کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

حرف‌های صریح و بی‌پرده فرماندار بویراحمد در خصوص پروژه‌ها؛ گاهی کلی عوامل دست به هم می‌دهند تا یک پروژه خاص به دست یک پیمانکار خاص برسد / در جلسات بعدی اسم می‌برم و هزینه‌اش را پرداخت می‌کنم

27 شهريور 1401 ساعت 21:13

فرماندار بویراحمد در جلسه شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد صریح و بی‌پرده حرف‌هایی پیرامون فساد و مافیا در پیمان‌ها زد و گفت: در جلسه بعدی اسم می‌برم و هزینه‌اش را هم می‌دهم.


فرماندار بویراحمد در جلسه شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد صریح و بی‌پرده حرف‌هایی پیرامون فساد و مافیا در پیمان‌ها زد و گفت: در جلسه بعدی اسم می‌برم و هزینه‌اش را هم می‌دهم.
به گزارش کبنا، شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد این استان در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که شهرام‌ مهدوی‌مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: سه اداره مهم در شهرستان بویراحمد مستقل و مستقر نیستند و نیاز فوری شهرستان هست که باید تا پایان سال مستقر شوند. یکی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در خصوص مسائل فرهنگی اجتماعی بسیار نیازمند هستیم و البته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد دارند کار را جلو می‌برند و احتمالاً انجام بشود.
وی افزود: اداره صمت یکی دیگر از این ادارات هست که ما برای کنترل عملی بازار و تنظیم امور صنفی شهرستان بزرگ بویراحمد بسیار نیازمند استقلال و استقرار اداره صمت در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم و همچنین اداره راه شهرسازی شهرستان بویراحمد را برای رصد و پیگیری شهرستانی بسیار نیاز داریم که استاندار دستور دادند که ادارات کل مربوطه سریع‌تر اقدام کنند
فرمانداران بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود، به موضوع پروژه‌های عمرانی اشاره کرد گفت: در بحث پروژه‌ها ضمن تشکر از شخص مدیران‌کل راهداری و راه و شهرسازی، اما سه مسأله‌ی اصلی وجود دارد که اولاً؛ عدم شفافیت در امور پیمان‌های ادارات کل خصوصاً راهداری و راه و شهرسازی؛ برخی پیمانکار‌ها با فتو شاپ و دستکاری در مدارک وارد مناقصات می‌شوند و گاهی کلی عوامل دست به هم می‌دهند تا یک پروژه خاص به دست یک پیمانکار خاص برسد و این جلوی توسعه و عمران را به شدت سد کرده است و امور پیمان‌ها هم به جای کنترل پروژه‌ها همراهی می‌کند و مردم دارند متضرر می‌شوند و دولت هم بدنام می‌شود.
مهدوی در ادامه گفت: دوماً؛ عدم تملک اراضی است، اکثر پروژه‌های کلان با مشکل تملک اراضی روبرو هستند و لاینحل هست چه بهتر بود و چه بهتر هست قبل از کلنگ زنی‌ها به فکر تملک اراضی باشیم و تملک اراضی‌ باید با رضایت مردم باشد، اگر تملک‌ها به موقع باشند مردم همراه خواهند بود. ولی وقتی با تأخیر غیرقابل توجیه باشند، این حق هر دو طرف مردم و دولت ضایع می‌شود وزارت‌های نیرو و راه و شهرسازی باید پاسخگو باشند.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: سوماً؛ تعطیلی پروژه‌ها به دلیل همان عدم شفافیت و مافیایی بودن برخی پیمان‌هاست.به کرار مشاهده شده که پیمانکار در مناقصات با چشم باز وارد می‌شوند و عمدتاً بعد از خاکبرداری‌ها به بهانه‌های مختلف دنبال تعدیل و خاتمه هستند و متأسفانه نظارتی هم نیست و کمیته‌های فنی و پیمان‌ها و امثالهم هم به جای تنبیه افراد سوء استفاده‌گر آن‌ها را تشویق می‌کنند و در این میان پیمانکاران متعهد متضرر می‌شوند و انگیزه‌ای ندارند.
مهدی مطلق تاکید کرد: این دولت شعار مبارزه با فساد را سر دست گرفته و در عمل باید مردم مبارزه با فساد را ببینند و لمس کنند. برخی افراد پشت سر برخی شرکت‌های پیمانکاری پنهان شده‌اند در این جلسه خواستم اسم ببرم اما در جلسات آتی اگر این وضع در پروژه‌های شهرستان بویراحمد ادامه داشته باشه اسم خواهم برد و هزینه‌اش را می‌دانم که باید پرداخت کنم.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: در بحث بانک‌ها هم تکلیف وام‌های تکلیفی مشخص نیست، خود وزیر اقتصاد گفته و مصاحبه داده که وام ازدواج هر زوج یک ضامن و سرجمع دو ضامن ولی در شهر یاسوج بانک‌ها به کم‌تر از ۴ و ۳ ضامن راضی نمی‌شوند و تازه کلی هم شرایط من درآوردی. لطفاً به وزیر اقتصاد بفرمائید حداقل مصاحبه نکند و لطفاً برخورد شود.
مهدوی‌مطلق در پایان گفت: قضیه وام‌های بنیاد مسکن هم همین هست. رئیس بنیاد مسکن کشور در یاسوج می‌فرماید؛ وام‌مسکن روستایی 200 میلیون تومان و به قبلی‌ها هم باید پرداخت شود ولی مردم روستا هنوز همان 100 میلیون تومان را دریافت نکرده‌اند و مشکلات ضمانت هم هست‌، فکری بشود مردم از این دولت توقع یک تحول داشتند و دارند.


کد مطلب: 452566

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452566/حرف-های-صریح-بی-پرده-فرماندار-بویراحمد-خصوص-پروژه-ها-گاهی-کلی-عوامل-دست-هم-می-دهند-یک-پروژه-خاص-پیمانکار-برسد-جلسات-بعدی-اسم-می-برم-هزینه-اش-پرداخت-می-کنم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1