تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۵۲۲۵۷
کبنا گزارش می‌دهد

درخواست مردم گچساران و باشت از مسئولان: موضوع پیگیری و عدالت اجرا شود / واکنش‌ سید قدرت حسینی، زینل زاده، جریان عدالت خواه استان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گچساران به لیست استخدامی پتروشیمی

۱۵
۵
درخواست مردم گچساران و باشت از مسئولان: موضوع پیگیری و عدالت اجرا شود / واکنش‌ سید قدرت حسینی، زینل زاده، جریان عدالت خواه استان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گچساران به لیست استخدامی پتروشیمی
کبنا ؛
بیکاری یکی از معضلات شهرستان گچساران است، و ایجاد اشتغال همیشه یکی از مطالبات مهم مردم این شهرستان بوده است. استخدام در پتروشیمی گچساران نیز یکی از مواردی است که مردم سالهاست انتظار آن را می‌کشند. هر کسی در این شهرستان تلاش می‌کند جایی استخدام شود و مردم در این برهه زمانی انتظار داشتند استخدام در پتروشیمی و دیگر کارخانه و شرکت‌ها با رعایت عدالت و با آزمون‌های بدون تقلب انجام گیرد.
به گزارش کبنا، اخیراً لیستی از استخدام در پتروشیمی گچساران در فضای مجازی منتشر شده که موجبات تشویش اذهان عمومی را ایجاد کرده. در این لیست اسامی لیدر‌های سیاسی و فرزندانشان دیده می‌شود. هنوز مشخص نیست که این لیست چقدر درست است یا غلط، لیدر‌های سیاسی همگی این لیست را کذب می‌دانند و رد می‌کنند، یا به گردن دیگری میاندازند یا فرافکنی کرده‌اند که دور از اخلاق است. «به نقل از یکی از لیدر‌های سیاسی نوشته شده که «برای چند رأی مثل اینکه خون از نماینده طلب کارند؟! » در حالی که «لیدر‌های سیاسی باید بدانند که مردم از نمایندگان چیزی نمی‌خواهند، مردم به خاطر شهروند بودن خود در این شهرستانی که از نعمت نفت و گاز برخوردار است، حقوقی دارند، و اگر چنین لیستی واقعیت داشته باشد حقوق عموم مردم پایمال شده است. مردم خون نماینده را نمی‌خواهند و هیچ چیزی به غیر از حقوق عمومی‌شان که اجرای عدالت در استخدامی‌ها است نمی‌خواهند».
مسئولان دولتی نیز تاکنون واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند. اما در رسانه‌ها و پیج‌های خبری اینستاگرامی بحث روی این موضوع داغ داغ است.
خواسته عمومی این است که درست یا غلط بودن این لیست مشخص شود و مسئولان در مقابل عدالت را اجرا کنند، تا برای همیشه لیست‌های سفارشی و رانتیِ این چنینی دست از سر این شهرستان بردارد.
گزارش‌ها در خصوص این لیست در فضای مجازی بسیار است، همه در خصوص این لیست درد دل‌هایی کرده‌اند و اطلاعاتی نیز در این خصوص وجود دارد که درست یا غلط آن‌ها مشخص نیست، و تنها خواسته همه این متون در فضای مجازی این است که موضوع از سوی مسئولان قضایی شهرستان و استان پیگیری شود.
به گزارش کبنا، یکی از مطالب به شرح زیر است:
اعضای محترم شورای تأمین
مدیرکل محترم بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد
با سلام
اخیراً لیستی از افرادند نورچشمی و فرزندان لیدر‌های جریان نماینده در فضای مجازی پخش شده است.
با توجه به لیست منتشره و اخبار واصله از دیگر ادارات و بیمارستان‌ها، این سؤال پیش می‌آید که آیا در جمهوری اسلامی باید نور چشمی و فرزند لیدر جریان خاص بود تا مشکل اشتغال حل شود؟
این لیست که بگفته یکی از لیدر‌ها که فرزندش در همین لیست می‌باشد بصورت قرعه کشی بین فرزندان لیدر‌ها صورت گرفته است!!! وا اسفاااا
و همچنین یکی از نزدیکان نماینده نیز این لیست را تأیید نمودند!
تا کی باید در این استان شاهد این تبعیض‌ها باشیم! وقتی استاندار در مورد آزمون استخدامی قول‌هایی دادند و عملی نشد! وقتی نماینده قول پیگیری سه ماهه امور پتروشیمی را دادند و عملی نشد!
ما جوانان مظلوم باید به کجا شکایت کنیم؟ آیا دستگاه نظارتی و یا کسی نیست به داد ما برسد؟ موضوع استخدام‌های گچساران واقعاً به شکل بی‌رحمانه‌ای ناعادلانه است!
آقایان محترم
از شما عاجزانه تقاضا داریم به داد جوانان مظلوم تحصیلکرده بیکار گچساران و باشت برسید.


واکنش سید قدرت الله حسینی به لیست استخدامی در پتروشیمی گچساران
سلام
اين ليست را شوراى طوايف تنظيم كرده اندبه عنوان پيشنهاد،حالا به هردليل فرستاده شده در گروهها،من امروز از مسؤل دفتر نماينده درتهران سؤال كردم، كلاً اظهار بى اطلاعى كرد،معمولاً سيد ناصر هيچوقت به اين شكل عمل نكرده است،من امروز با آقاى مهندس سياهپور كه در قسمتى از پتروشيمى مشغول است،صحبت كردم ليست را تكذيب كرد،متأسفانه مردم اينقدر بر اساس هيچ فضا را آلوده ميكنند و مخالفين و بعضاًدوستان نادان جو سازى مينمايند،كه به فرض اگر نماينده بخواد كارى انجام بشود، دست نگهدارد،ملاحظه فرموديد، شخصى ملبس چطور بدون دقَت و تأمل و تدبر،جو سازى نمود،درحاليكه موضوع جذب اي افراد،از بيخ و بن صحت ندارد،. درضمن مگرميسر است كه همه بيكاران باهم شاغل بشوند، اگر مسؤليت جذب نيرو به افراد عربده كش داده شود،هيچ اقدامى نميتوانندانجام بدهند،تمام كسانيكه فرياد وانفسا سر ميدهند، يا عناددارند و به هيچوجه دوست ندارند كسى ولو مستحق برود سركار،يا دنبال منافع خود هستند، يا جزو، تسليم شدگان در فضاى غيرواقعى هستند،سريع تسليم جو و فضاى مجازى ميباشند،آنزمان كه افرادبه صورت فله اى در نفت و پتروشيمى،صرف انتخابات معرفى ميشدند،اين آقايان خودشان را به كرى و كورى و نفهمى زده بودند، واحساس مسؤليت نميكردند، اما الان اگر يكنفر در زمان نماينده زجر كشيده فعلى جايى مشغول شود، آقايان وبعضاً خانمها اسلام و قرآن و نظام را در خطر ميبينند،اين جماعت بارها ياوه گويى نموده اند،وچهره خبيثشان بر ملا گرديد، هنوزهم خجالت نميكشند، هركس نرفت سركار،از ديد او سرِعدالت از قفا بريده شده است.
متأسفانه آنچه از متن واکنش سید قدرت حسینی فهمیده می شود این است که ایشان معتقد است چون دیگران خطا و اشتباه و خلافی کرده اند، وقتی اطرافیان نماینده دستشان به گوشت قربانی می رسد، محق هستند که آن را برای خود بردارند. ایشان با استدلال خود افرادی که لیست را منتشر کرده اند نادان خوانده و این اقدام را جوسازی نامیده و برچسپ های مختلفی نیز به افراد زده است.

همچنین متن کامل بیانیه جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است:

در شرایط بد اقتصادی که گریبان مردم را گرفته است و زندگی جوانان تحصیل کرده و شایسته‌ی این دیار را در اسارت تامین شغل برای امرار معاش قرار داده‌است، این روزها بی‌عدالتی آشکاری را شاهدیم که نباید اجازه‌ داد به سنت غلط دیگری در این دیار بدل شود.
اخیراً لیستی در فضای مجازی دست به دست و به صورت کسترده منتشر شده‌است؛ لیست مذکور دربرگیرنده اسامی افرادی است که قرار است در  پتروشیمی گچساران به کار گماشته شوند.
اگر چه به کارگیری جوانان این دیار، که از جمله شهرهای با رتبه‌ی نخست  افزایش نرخ بیکاری در سطح کشور است، امری پسندیده و سبب مسرت خواهد بود؛ اما جای تاسف دارد که با بررسی اسامی، ظلم آشکار آن برای همگان هویدا می‌گردد.
 لیست شامل نام افرادی است که، به واسطه‌ی نام پدرانشان مورد لطف قرار گرفته‌اند،(پدرانی که برخی از آنها با تهدید به کاندیداتوری و برخی دیگر که اصحاب صندلی تنها واژه ایست که برازنده آنان می‌باشد، به دنبال سهم‌خواهی برای آقازادگان خود هستند)؛ این لیست بر زخم جوانان بیکار این شهر نمکی مضاعف می‌پاشد.(لیستی شامل نام فرزندان و نزدیکانِ لیدرهای نماینده گچساران).
در هر حال صحت و سقم این لیست توسط برادر نماینده تأیید شده‌است که انتشار و مسئولیت آن را به گردن شورای کذایی طوایف که برای اولین بار موجودیت آن به صورت رسمی تأیید گردیده‌است، انداخته است. اما آنچه روشن است اینکه این اظهارات به آن معنا نخواهد بود که انگشت اتهام از نماینده گچساران برداشته شود، بلکه موجودیت این شورا عذر بدتر از گناهی است که علاوه بر تیم نماینده گچساران، شورای ائتلاف اصولگرایان را نیز در معرض پاسخگویی به این رویه مذموم و مرتجع طایفه‌گرایی قرار خواهد داد.
بی‌شک این لیست خود حکایت از نوعی سهم‌خواهی و نابرابری خواهد‌داشت که توسط لیدرهای نماینده که هر کدام سهمی از سفره‌ای که بیش از بیست هزار رای دهنده و مطالبه‌گر داشته است، می‌خواهند، دارد!! و این خودخواهی از طرف این مدعیان خود ارزشی پندار خواهد بود که فراتر از جریانات باطل چپ و راست، جریان خالص انقلابی را مورد اتهام قرار خواهد داد!
 علاوه بر این دیگربار شاهد، این نگاه تبعیض آمیز هستیم که آقازاده‌های این آقایان خودانقلابی پندار، نه بر قشر بیکار و مستضعفان شایسته بلکه بر اصل انقلاب اولویتی دو چندان داشته و دارند.
 علی ایحال این اتفاق خود بیش از پیش نمایان کرد که بدانیم تابلوی انقلابی‌گری آقایان تنها پوششی برای سواستفاده‌گری است و باردیگر چهره‌ی حضرات سر به سجود مقدس مآب را برملا می‌نماید.
 جریان عدالت‌خواه استان ضمن محکوم نمودن این ظلم آشکار، همراه و همگام با دیگر جریانات خالص انقلابی تا روشن شدن ابعاد این مساله‌ی مغایر با اصول انقلاب و برچیده شدن بساط پدیده شوم ضد فرهنگی یعنی شورای به اصطلاح طوایف از پای نخواهد نشست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گچساران نیز از دادستان و نهادهای امنیتی و نظارتی درخواست ورود به این موضوع را کرد.
شیخ شکوهیان نوشت :
با سلام
لیستی در فضای در حال دست به دست شدن هست که عده ای نورچشمی قراره استخدام پتروشیمی شوند.
اگه صحت نداره که با منتشر کنندگان برخورد قانونی شود.
اگه صحت داره که باید به حال و روز عده ای انقلابی نمای کذاب و معامله گر تاسف خورد که با ظاهر انقلابی و منافقانه دارند به انقلاب و نظام و شهدا خیانت می کنند!
احیانا به کت و شلوار و ریش و تسبیح آقایون بی حرمتی نشه ما داریم نقد می کنیم و مطالبه گری می کنیم.
از سازمان بازرسی و نهادهای امنیتی و قضایی شهرستان گچساران و مرکز استان مطالبه جدی داریم که به صورت ویژه و فوری به این موضوع ورود کنند تا حقیقت برای عموم مردم روشن گردد.
شیخ شکوهیان


اردلان زینل‌زاده نیز در این خصوص نوشت: عدول از گفتمان عدالت اجتماعی در سایه‌ی شورای_طوایف
حلقه‌ی مفقوده در حل معضلات امروزی جامعه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و علی الخصوص اقتصادی و... عدم وجود نظارت مؤثر و بازدارنده می‌باشد که موجبات آشفتگی و نارضایتی عوام و جلب نظر و تأمین منافع خواص را فراهم می‌آورد.
تعریف شاخص در توزیع فرصت‌ها و فرصت شغلی به معنای پذیرش شایسته سالاری و حرکت بر ریل توسعه و در نهایت عدالت اجتماعی است که متأسفانه لقلقه‌ی زبان است و مورد سواستفاده در عرصه‌های انتخاباتی.
هر چند معتمدین قوم حرمت دارند و اعضای شورای طوایف و بستگان آنان فرزندان این مرز و بوم هستند و برادران ما و حق و حقوقی در جامعه دارند، ولی شیوه عمل ذاتاً ایراد دارد و انداختن توپ در زمین شورای طوایف نوعی زیرکی است و عدم پذیرش هزینه مدیریت است از نگاه علم مدیریت و تلاشی است در انحراف از مدنیت و قانونپذیری به بهانه شیخوخیت، قطعاً معتمدین قوم در صورت ارائه راهکار عادلانه و به دور از سلایق شخصی در توزیع فرصت‌ها، اعتمادشان در یک دوره‌ی نه چندان بلند مدت جلب خواهد شد و در این بین اگر نیت درست باشد هیچ نیازی به سوگند بر ائمه و معصومین (ص) ویا اعراب نام ناآشنا برای ما ایرانیان وجود ندارد، مردم تطبیق گفتار و رفتار را و عملگرایی را با گوشت و پوست خود حس می‌کنند.
از نظر اینجانب این شیوه عمل از چندین منظر ایراد دارد.
۱- هیچگاه نظر شورای طوایف مورد تأیید اکثریت جامعه آماری طوایف نبوده و نیست چرا که منابع و فرصت‌ها معدود و متقاضیان فرصت بسیارند. شاخص باید تعیین‌کننده باشد نه اشخاص.
۲- گفتمان عدالت اجتماعی با لحاظ نظر گروه خاص منافات داشته و پذیرش نظر شورای طوایف به معنای پذیرش انحراف در وعده‌های انتخاباتی است (کاش همگان از ابتدا بسیاری از واژگان مقدس را و از جمله عدالت را آلوده به جاه طلبی‌ها، ‌امیال سیاسی و دنیوی خود نمی‌کردیم خصوصاً اینکه همیشه واژه عدالت با نوع رفتار علی (ع) در مواجهه با برادر خود عقیل و مطالبه مقداری گندم بیش از حق خود از بیت المال توسط‌ایشان و داغی که علی بر دست برادر نهاد تا درسی باشد در مدیریت)
۳ - این شیوه رفتاری یعنی‌شانه خالی کردن از بار مسئولیت مکتب سردار سلیمانی در عمل، سرداری که خود را متعلق به همگان میدانست، نه متعلق به اصولگرایی نه اصلاح طلبی و نه کسانی که به ما رای داده‌اند و تنها شاخص را ملاک عمل قرار می‌داد.
به گزارش کبنا، درست یا کذب بودن این لیست مشخص نیست و همه درباره آن اظهارنظر کرده‌اند، و برخی افراد نیز شرح داده‌اند که این لیست از کجا آمده است، اما تنها خواسته مردم از مسئولان پیگیری این موضوع و اجرای عدالت است، چرا که با وضعیت به وجود آمده، تنش زیادی در افکار عمومی ایجاد شده، و مردم اینطور تصور می‌کنند که حق و حقوق ان‌ها زیر پا گذاشته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

۹۹
Iran, Islamic Republic of
همش باوی هستند
احمد
Iran, Islamic Republic of
حسینی بیا جواب بده
گچساران
Iran, Islamic Republic of
همش درسته و قطعا لیستی وجود داره چون تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها و این هم مثل لیست شهرداری بود و البته آب از آب تکان نمی خوره وگرنه اعضای متخلف شهرداری ...
گچساران
Iran, Islamic Republic of
همش درسته و قطعا لیستی وجود داره چون تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها و این هم مثل لیست شهرداری بود و البته آب از آب تکان نمی خوره وگرنه اعضای متخلف شهرداری ...
Iran, Islamic Republic of
همین نهندس سیاهپور که سید قدرت مبگوید با سفارش چه کسی رفته پتروشیمی اوکسی هست که ازطایفه حلیل و طرفدار سید قدرت وبا او وصلت قومی دارد.این لیست دقیفا توسط خود سید قدرت بکار گرفته شده و سفارش خودش بوده.تازه خیلی ها را هم از طریق ..دبسیج برده داخل.مگه سپاه متعلق به گروه خاصی هست که ابنها دارند از آن بهره برداری سباسی میکنند .سپاه نهاد مقدس ومربوط به همه هست نباید این آقایان دخالت کنند
Iran, Islamic Republic of
صد درصد این لیست درست است تازه سیدناصر نمابنده هست ولی سید قدرت نامه میدهد به مردم برای حل مشکلات اتها .این روزها مردم بیشتر به اورجوع میکنند وقول میدهد و می برد سرکار
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
مثل همیشه خیلی خیلی زود ماست مالی میشه و چيزی دست مردم بدبخت را نخواهد گرفت خواهیم دید...... متاسفانه
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
مثل همیشه خیلی خیلی زود ماست مالی میشه و چيزی دست مردم بدبخت را نخواهد گرفت خواهیم دید...... متاسفانه
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مافیا همه جا رو گرفته
من امتحان سوری استخدامی پتروشیمی با اطمینان بالا از درس بالای 90درس که زدم مطمن بودم قبول میشوم اما نمیدونم چرا
حتی درصد دروس هم تو نتایح نزدن فقط زدن قبول نشدید
خنده دار بود.
کی بکیه
پول
پارتی
یکی رو باید داشته باشی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
میگم سی قدرت چکاره ی که با همه صحبت می کنه شاید بخواد ماسمالی کنه..فعلا که شهر فلج کردند
بخشی
Romania
باسلام واحترام
متأسفانه عده ای با شیوه های مختلف دارند مردم بخوص جوانان رو از انقلاب و نظام زده می کنند ۰ اگر استخدام پتروشیمی ازطریق آزمون بود پس چرا یه عده ی زیادی بدون شرکت در آزمون و مصاحبه استخدام شدند و بر عکس اونای ک در آزمون شرکت کردند و درمصاحبه هم دعوت شدند رد شدن واقعا بی عدالتی بیداد می کنند مسولین امنیتی نیک می دانند ک افرادی بانو چشمی ونامه سفارشی وارد شدند کیایند چرا برخورد نمی کنند ؟اگ افرادجذب شده طبق ضوابط ومقررات استخدامی جذب شدن چرا لیست در اختیار شرکت کنندگان در آزمون قرار نمی گیرد ما از مس لین محترم قضایی وامنیتی آجزانه تقاضامندیم ک در خصوص استخدام در پتروشیمی و شیوه جذب افراد پیگیری لازم رو بعمل آورند و ازضایع شدحقوق مستحقان دفاع نمایند باتشکر
Iran, Islamic Republic of
از طریق سازمان بازرسی یا دیوان محاسبات اقدام کنید.
بخشی
Romania
ما از مسولین محترم مربوطه دستگاه قضایی و امنیتی عاجزانه می خوایم ک قضیه افرادی ک بدون ضوابط وآزمون مربوطه بامع فی ونورچشمی وارد پتروشیمی شدن ودر حال حاضر ماهشهر مشغول گذراندن دوره آموزشی هستند پیگیری کنند خیلی روشن و واضح هست مگه کارگر بنای هست ک بروند سر فلکه بیارین بدون ضوابط !!؟؟
Iran, Islamic Republic of
نماينده خودش زبون نداره گويا
M...
Iran, Islamic Republic of
جریان لیست چیه؟ کسانی که بدون آزمون رفتن؟
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

در اوین چه گذشت؟ / در زندان اوین چه زندانیانی نگهداری می‌شوند؟ ( + فیلم )

زندان اوین شامگاه شنبه ۲۳ مهرماه شب نا آرامی داشت. پس  از وقوع حادثه، علی صالحی  دادستان ...
1