کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: اربعین موقفی برای تفکر جامعه است / تشریح برنامه‌های روز اربعین در شهرستان‌های استان

16 شهريور 1401 ساعت 14:43

حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با رسانه‌ها، برنامه‌های روز اربعین در شهرستان‌های استان را تشریح کرد.


حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با رسانه‌ها، برنامه‌های روز اربعین در شهرستان‌های استان را تشریح کرد.
به گزارش کبنا، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اربعین در واقع بعد از اتفاق کربلا و عاشوراست، گفت: اتفاق عاشورا محصول بی‌انگیزگی و دنیازدگی خواص، آدم‌های تأثیرگذار جامعه و مقداری هم بی‌حسی و بی‌مسئولیتی عمومی مردم بود.
وی افزود: در این حادثه امام حسین گفت اکنون که ظرفیت جامعه به گونه‌ای است که تنها شهادت‌طلبی این جامعه را از خواب بیدار می‌کند و گفت ای شمشیرها من را از بربگیرید تا خواص و عموم از خواب بیدار شوند و به مسیر درست برگردند. امام حسین با این نگاه این سختی را به جان خرید.
وی اظهار داشت: بعد از عاشور اتفاقی باید می‌افتاد و آن تبیین بود. یک نمونه جهاد تبیین این بود که بعد از عاشورا اتفاق افتاد و تبیین را علمداری کردند. اربعین یک موقف برای تفکر جامعه است. در باره اینکه اگر مسئولیت و آگاهی خود را به موقع انجام ندهد، جامعه دچار چه خطر خواهد شد و آن از دست دادن بهترین خوبی‌هاست.
افتخاری ادامه داد: اهمیت اربعین در این است که به یاد بیاوریم مشکلات و اتفاقاتی که به عاشورا منجر شد. جوامع همیشه در این خطر هستند که به آخرین نقطه ذلت برسند. اربعین ما را از مسیر غلط به مسیر درست می‌اندازد و این خاصیت اربعین است.
وی تأکید کرد: دشمن درصدد تخریب جوامع است و ما باید در قبال آن اقدامات روشنگرانه داشته باشیم تا آسیبی برای افراد و جامعه پیش نیاید.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به برنامه‌پیاده‌روی در شهرهای مختلف استان در روز اربعین گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های پیاده‌روی که به مناسبت اربعین در شهرستان‌های مختلف طراحی شده است به این قرار هستند؛
شهرستان دنا؛ از امامزاده سید محمد سیسخت تا امامزاده عسکر کریک، ساعت 8 صبح
پاتاوه؛ از جلوی گلزار شهدا تا امامزاده بی بی زهرا خاتون روستای کره، ساعت 8 صبح
مارگون؛ از مصلی تا تپه شهدا، ساعت 10 صبح
بهمئی؛ از فلکه مرکزی به سمت گلزار شهدای گمنام، ساعت 6 عصر
چرام؛ از مساجد شهر به سمت امامزاده بی بی رشیده، ساعت 3 بعدازطهر
لنده؛ از جلوی سپاه به سمت تپه نورالشهدا، ساعت 7 صبح
گچساران؛ از فلکه فرودگاه تا حرم امامزاده جعفر، ساعت 7 صبح
باشت؛ فلکه خروجی به طرف امامزاده محمد روستای سرابیز، ساعت 7 صبح
دهدشت؛ از جلوی سپاه به سمت امامزاده آقامیر، ساعت 4:30 عصر
یاسوج؛ دو مسیر: یک) از میدان جهاد به طرف امامزاده مختار، ساعت 9:30 صبح
دو) از امامزاده عبدالله به طرف امامزاده مختار، ساعت 8 صبح


کد مطلب: 452243

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452243/مدیرکل-تبلیغات-اسلامی-کهگیلویه-بویراحمد-اربعین-موقفی-تفکر-جامعه-تشریح-برنامه-های-روز-شهرستان-های-استان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1