تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۵۲۲۲۵
با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد

شجاع پوریان در مراسم ختم سید قادر لاهوتی: نیاز جامعه ما اخلاق‌مداری است/ آیا برای رسیدن به قدرت باید هر کاری کرد؟ «لاهوتی» سیاستمداری با اخلاق بود

۳
۳
شجاع پوریان در مراسم ختم سید قادر لاهوتی: نیاز جامعه ما اخلاق‌مداری است/  آیا برای رسیدن به قدرت باید هر کاری کرد؟ «لاهوتی» سیاستمداری با اخلاق بود
کبنا ؛مراسم ختم سید قادر لاهوتی با حضور مردم و سیاسیون از جمله ولی الله شجاع پوریان، سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ، محمود منطقیان، علی کامرانی و... در آرامستان دهدشت برگزار شد.
شجاع پوریان نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: این روز‌ها کهگیلویه بزرگ تجربه غمباری را پشت سر گذاشته است، یکی  از فرزندان پارسای آن‌ها چهره در خاک کشید و به جایگاه احدی و ابدی خویش کوچ کرده است، مصیبتی که به این زودی‌ها خلأ آن رفع نخواهد شد.
ولی اله شجاع پوریان عنوان کرد: از مردم این منطقه و شهر‌های پیرامون که تشییعی باشکوه و متناسب با شخصیت‌ایشان رقم زدند تقدیر می‌کنم.
این چهره سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه اغراق نیست اگر بگویم سید قادر لاهوتی همه مردم را یک جا جمع کرد، گفت: روز تشییع‌ وی، روزی تاریخی برای این منطقه است و تنها انسان‌های اسوه و الگو می‌توانند در دل مردم بنشینند و در تاریخ و حافظه‌ها ماندگار شوند.
وی افزود: از اهالی قلم و آن‌ها که در فضای مجازی، در وصف استاد عالی سرودند، نوشتند و خاطره از دیدار‌ها بیان کردند تقدیر می‌کنم، از فرزندان و دوستان می‌خواهم  این مجموعه را گردآوردی کنند و در کتابی در اختیار نسل امروز و فردا قرار دهند.
نماینده ادوار مجلس بیان کرد: اگر کسانی لاهوتی را ستودند؛ راستی، اخلاق، فضیلت، مردمداری، ‌اندیشمندی، تواضع و همه سجایای نیکی را ستود که پیامبران الهی برای تکمیل این سجایا مبعوث شدند.
شجاع پوریان بیان کرد: یکی از ویژگی‌های لاهوتی، پایمردی بر‌اندیشه‌اش بود، به درستی راه خویش‌ایمان داشت و از دیگر ویژگی‌های ممتازش، سیاست ورزی با طعم اخلاق مداری بود که گمشده و کیمیای نایاب در حوزه سیاست امروز، تعهد به اخلاق و‌ایمان است.
این چهره سیاسی افزود: آیا برای رسیدن به قدرت باید هر کاری انجام داد؟ آیا از ناظری که در شهرستان شروع می‌شود و تا آن ناظری که حکم نهایی می‌دهد، باید وقتی کارنامه انسانی را ارزیابی می‌کنند، باید بر اساس‌ ایمان و بی‌طرفی قضاوت کنند و یا خدای ناکرده چشم ببندند و انسانی را قربانی کند؟ بله نیاز جامعه ما اخلاق‌مداری است که لاهوتی سیاست ورزی با اخلاق می‌کرد.
شجاع پوریان ادامه داد: اعتدال و میانه روی، تعامل و باور به گفتگو در فعالیت‌های اجتماعی از دیگر ویژگی‌های لاهوتی بود، اگر همه سلایق برای تشیع او آمدند یعنی اینکه از او تند روی ندیدند که  این فضیلت است.
نماینده ادوار مجلس از دیگر ویژگی‌های لاهوتی را توجه به خرد جمعی برشمرد و گفت: باید شخصی آنقدر توسعه یافته باشد که در کار حزبی به رای دیگران احترام بگذارد و زمانی خرد جمعی به باوری رسید حمایت کند حتی اگر رای -رای او نباشد، اساس دموکراسی رای اکثریت است و لاهوتی در فضای کار سیاسی اهل احترام به رای جمعی بود.
وی با اشاره به داستان خانمی گچسارانی  که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت و از انفاق لاهوتی در دوره فرمانداری گچساران نسبت به خود روا داشت گفت: همین عمل از لاهوتی کافی است که او را نورانی کند، چون برای خدا کار کرد و برگرفته از  انفاق حضرت علی (ع) و خانواده‌اش است که قوت روزه خود را در خفا انفاق می‌کردند.
این چهره سیاسی ادامه داد؛ اما امروز اگر  سیلی پیش آید، برخی مسوولان ما پیش از حضورشان تیم رسانه‌ای را می‌فرستند که آماده خود نشان دادن و عکاسی باشند.!
وی پرخوانی و پردانی را از ویژگی‌های بارز لاهوتی برشمرد و گفت: ارزش و فضیلت انسان به دانش اوست که لاهوتی این ویژگی را داشت.
شجاع پوریان در پایان خاطر نشان کرد: لاهوتی با مردم بود در کنار مردم بود، او می‌توانست کوچ کند در تهران، ولی بودن با مردم را ترجیح داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

راک
Iran, Islamic Republic of
حیف شد نباید اجازه داده میشد که این ورشکستگان سیاسی لذت احترام وبزرگداشت این سیدبزرگواررا درکام مردم قدرشناس این منطقه تلخ میکردند کسانی که دیروز بعنوان دوست بدترین جفاها را درحق این سید کردندوامروز دارند اشک تمساح میریزند
Iran, Islamic Republic of
ببخشید شما هدفتون مگه ایجاد تفرقه هست کسی که اشک ریخته با این سید دوست وهم دانشگاهی و حتی خانه هایشان همسایه بوده،لطفا سکوت کنید که بهتره چون کامنتت بی معنی است و هیچ ربطی به شما ندارد
حسین تانگو
Iran, Islamic Republic of
لاهوتی تجلی فرهنگ همه دوران ایران بود او نمونه ای از نمونه ها بود.. او خالق خلاقیت خلاقان بود.. هرجا بود فقط خودش نبود چون همه مردم بود (( حسین تانگو))
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
1