کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

آیا «غلام‌نژاد» از معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عذرخواهی می‌کند؟ / سید ناصر حسینی در دفاع از غلام‌نژاد: رفتار‌های خام و به دور از تدبیر می‌تواند تبعات اجتماعی سنگینی در پی داشته باشد

13 شهريور 1401 ساعت 12:12

در حالی که ویروس کرونا هنوز می‌تازد و جان برخی از هموطنان‌مان را می‌گیرد، اما گاهاً؛ متأسفانه حواشی بر متن سایه می‌اندازد و به وحدت و همدلی برای عبور از این بیماری آسیب می‌زند. (شنبه 12 شهریور ماه 1401) جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری این استان برگزار شد. در این جلسه هاشمی‌مهر معاون سیاسی از عدم حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و سایر مدیران گلایه کرد و گفت: «تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به طور رسمی عذخواهی نکند، دیگر در جلسات کرونا حضور پیدا نمی‌‌کنم.» غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکنون هیچ واکنش رسمی به صحبت‌های هاشمی‌مهر معاون سیاسی استانداری نسان نداده و باید ببینم که آیا این روند ادامه پیدا می‌کند؟ یقیناً ادامه این حواشی‌ها سلامت مردم را خدشه‌دار خواهد کرد.


در حالی که ویروس کرونا هنوز می‌تازد و جان برخی از هموطنان‌مان را می‌گیرد، اما گاهاً؛ متأسفانه حواشی بر متن سایه می‌اندازد و به وحدت و همدلی برای عبور از این بیماری آسیب می‌زند. (شنبه 12 شهریور ماه 1401) جلسه ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری این استان برگزار شد. در این جلسه هاشمی‌مهر معاون سیاسی از عدم حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و سایر مدیران گلایه کرد و گفت: «تا رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به طور رسمی عذخواهی نکند، دیگر در جلسات کرونا حضور پیدا نمی‌‌کنم.» غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکنون هیچ واکنش رسمی به صحبت‌های هاشمی‌مهر معاون سیاسی استانداری نسان نداده و باید ببینم که آیا این روند ادامه پیدا می‌کند؟ یقیناً ادامه این حواشی‌ها سلامت مردم را خدشه‌دار خواهد کرد.
 به گزارش کبنا، یکصد و هشتاد و نهمین نشست ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه (12 شهریورماه 1401) در سالن جلسات استانداری استان بدون حضور رسانه‌های آزاد و مستقل برگزار شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از ورود مدیرانی که با تأخیر قصد حضور در این جلسه را داشتند، ممانعت کرد.
مسلم شریفی، رئیس شورای سیاست‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ارائه گزارشی از وضعیت کرونا پرداخت و ضمن عذرخواهی از بی‌نظمی نشست، گفت: دو هفته گذشته بیماران شناسایی کرونایی استان شده ۹۵۶ نفر بودند که هفته گذشته این آمار ۳۲۸ نفر بود و نشان دهنده کاهش ۴۰ درصدی در روند ابتلا است که البته کاهش نمونه‌گیری بیماران کرونا نگران‌کننده است.
وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا، افزود: خوشبختانه هیچ شهری از استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز کرونایی نیستند و شهرستان لنده و کهگیلویه قرمز بودند که از این وضعیت خارج شده و این استان هم اکنون وضعیت زرد دارد.
شریفی اظهارکرد: کرونا تاکنون یک هزار و ۱۴۶ نفر برابر کرونا جان خود را ازدست دادند، کرونا طی هفته گذشته ۶ فوتی داشت، ضمن اینکه در حال حاضر ۱۸ بیمار مثبت کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه است.
وی عنوان کرد: روز گذشته یک هزار و ۸۴۱ واکسن تزریق شد، پوشش دُز سوم ۴۶ درصد بوده که هیچ‌گونه محافظت در قبال بیماری نیست.
سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: خیلی دوست نداریم رفتار نامناسبی داشته باشیم اما وقتی مدیر احساس مسئولیت نمی‌کند و در جلسه حاضر نمی‌شود باید چه کنیم؟
وی افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه گذشته حاضر نبود در این جلسه هم با تأخیر آمد در حالی که باید ۱۰- ۱۵ دقیقه قبل از سایر مدعوین در جلسه حاضر می‌شد و شرایط را می‌سنجید.
هاشمی مهر اظهارکرد: حضور نیافتن میزبان در جلسه توهین به همه اعضای جلسه بود و تا زمانی که به صورت رسمی عذرخواهی نکند من دیگر در جلسات ستاد کرونای استان حاضر نمی‌شوم.
وی ضمن انتقاد از حضور نیافتن سایر اعضای جلسه خاطرنشان کرد: به غیر از رئیس دانشگاه سایر اعضا غایب بودند، این‌ها مدیران انقلابی هستند اما با این شرایط این صفات و برچسب‌ها به این افراد نمی‌آید.
بنا بر گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، فرماندار شهرستان بویراحمد، شهردار یاسوج، نماینده سپاه، رئیس سازمان نظام پزشکی استان، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل راهداری، نماینده دادستان و مدیرکل پدافند غیرعامل غایبان یکصد و هشتاد و نهمین نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.
اما صحبت‌های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با واکنش‌های متعددی روبرو شد. سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: 
اینجانب به موضوع تفکیک قوا اعتقادداشته و دارم. اما طبق قانون نمایندگان مجلس وظیفه نظارتی دارند و لذا بنا به این وظیفه لازم دیدم نسبت به برخی اتفاقات در حوزه اجرا تذکر دهم.
نخبگان گچساران وباشت خصوصاً «دکتر محمد غلام‌نژاد» متخصص بیماری‌های عفونی، از جمله ذخائر علمی ارزشمندی هستند که حضورشان همواره منبع خیر و برکت و خدمت بوده است. فارغ از این موضوع، با توجه به فضای اجتماعی استان، توجه مدیران حاکمیتی در مجموعه استانداری را که وظیفه حفظ آرامش در فضای اجتماعی استان را دارند به این موضوع جلب می‌کنم که رفتار‌های خام و به دور از تدبیر می‌تواند تبعات اجتماعی سنگینی در پی داشته باشد.
غلام نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

مهدی ایزدپناه از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مطلبی نیز نوشت: حرمت به جایگاه رئیس دانشگاه حرمت به جایگاه وکیل مقام عالی وزارت در استان کهگیلویه و بویراحمد است که بالغ بر 8 هزار نیروی تخصصی در جایگاه‌های مختلف سلامت فعالیت دارند. آنهم در سالروز گرامیداشت «مقام بهورز»، خادمان خط مقدم عرصه سلامت.
آنچه که شخصیت‌های ناب انقلاب ما را محبوب و همگان را مجذوب سیره‌ی آن‌ها ساخته، اخلاقیات نیکو و پسندیده‌ای هست که بدون شک سرلوحه‌ی زندگی مسئولان قرار گرفته و آنها را در زمره انسان‌های تاریخ ساز و ماندگار کرده است.
با عنایت به تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و در رأس آن رئیس محترم دانشگاه در سال‌های اخیر و همراهی طاقت فرسای «دکتر غلام‌نژاد» با بیماران کوویدی در مقام متخصصی صبور و متعهد که بلاشک بار‌ها از حق مسلم خود و خانواده گذشته تا بتواند شبانه روز ولو خارج از وظیفه در تایم شخصی پاسخگوی درمان این بیماران باشد، حداقل انتظاری که در چنین مواقعی از مقامات ارشد استانی می‌رود نگه داشتن حرمت این همه تلاش و اشاعه‌ی قدردانی آن به بقیه‌ی اجتماع می‌باشد تا مزید بر تمام عواقب نیک این قدردانی‌ها، مایه‌ی دلگرمی نخبگان و متخصصان استان کهگیلویه و بویراحمد شده و خود محرک بی‌انگیزگی و فرار مغز‌ها از استان محرومان نباشیم.
مجموعه‌ی عظیم علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد این نحوه‌ی برخورد با مقام ارشد علمی‌ترین و تخصصی‌ترین مقام سلامت در این برهه‌ی حساس را محکوم کرده و از شخص استاندار محترم می‌خواهیم دستور به جبران خدشه‌ای که به مقام رئیس دانشگاه وارد شده، بنمایند.
غلام نژاد نه باج می‌دهد و نه عذرخواهی می‌کند
یکی دیگر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی نسبت به رفتار‌های اخیر فرمانداران و معاون سیاسی استاندار با رئیس دستگاه علوم پزشکی استان واکنش نشان داد و نوشت:
امروز کاملاً درک کردیم که استان کهگیلویه و بویراحمد چقد محروم و مظلوم است!
محروم و مظلوم نه از نظر ثروت بلکه از لحاظ مدیریت!
استانی که در آن با یک دستور غیر کارشناسی (اینکه مدیران کل در تغییر مدیران شهرستانی بدون هماهنگی با فرمانداران اقدام نکنند)، یک فرماندارش در امورات اجرایی شبکه بهداشت و حتی در جابجایی سرایدار آن شبکه دخالت می‌کند، فرماندار دیگری رئیس دانشگاه را به خاطر عدم همراهی در کلنگ زنی یک خانه بهداشت تهدید به عدم ورود به شهرش می‌نماید و حالا هم معاون سیاسی‌اش از ورود رئیس بزرگترین دستگاه خدمت‌رسان استان به جلسه ستاد کرونای استانی با توجیه ١٠ دقیقه تأخیر ممانعت می‌نماید و با افتخار در مقابل دوربین‌های اصحاب رسانه می‌گوید تا رئیس دانشگاه عذرخواهی نکند در جلسات علوم پزشکی شرکت نمی‌کنم!
جناب استاندار در استان ما چه خبر است؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی نه به کسی باج می‌دهد و نه عذرخواهی می‌کند!!! با آمدن رئیس جدید در دانشگاه رویه نادرست مدیران صندلی دوست در دانشگاه برچیده شد.
غلام نژاد آمد تا نشان دهد که به هیچ صندلی وابسته نیست و آمده است بدون واهمه، کمر شکسته و پیکر نیمه جان علوم پزشکی را دوباره جان دهد.
معاونِ محترم سیاسی! اینکه دغدغه جنابعالی از علوم پزشکی تأخیر ١٠ دقیقه‌ای مدیرش در جلسه‌ی ستاد کروناست که قطعاً این تأخیر هم دلایل خودش را دارد بسیار ناامید‌کننده و تأسف بار است.
مگر حضور معاونان قبلی در جلسات علوم پزشکی چه دردی از علوم پزشکی دوا نمود که حالا عدم حضور جنابعالی مشکل ایجاد نماید؟
و حالا روی سخنم با استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد است.
همان استاندار مردمی و انقلابی که با یک دستور، زمینه ساز چنین اتفاقاتی شد و در آینده نیز بدتر از این هم خواهد شد.
آیا استاندار محترم از وضعیت خاص سیاسی استان ما اطلاع نداشت و نمی‌دانست که چنین دستوری که با هدف مثبت و همکاری جهت پیشبرد هرچه بهتر آداب و برنامه‌های دولت انقلابی باشد، زمینه ساز فساد، رانت و دخالت در امور اجرایی ادارات استان خواهد شد؟
دغدغه‌ی فرمانداران و معاون سیاسی استاندار باید کمک به رئیس توانمند، انقلابی و فسادتیز دانشگاه در اصلاح و سامان دادن وضعیت بیمار علوم پزشکیی باشند که در ادوار گذشته به چنین وضعیتی دچار شده بود.
معاون محترم سیاسی استاندار به فرمانداران زیر مجموعه‌اش بفرماید کجای قانون به شما اجازه داده است که در جابجایی فلان نیرو در یک شبکه دخالت کنید؟
در پایان از استاندار محترم، انقلابی، دلسوز و مردمی تقاضا داریم به نیروهای زیر مجموعه‌اش بفرمایند دست از سر دانشگاه علوم پزشکی بردارند و بگذارند بعد از سال‌ها که دانشگاه به ریل اصلی خودش باز گشته بر همین ریل حرکت کند و در اصلاح این دانشگاه بازو‌های توانمند مدیر آن باشند.
بنا براین گزارش، حضور به موقع در جلسات نشانه انضباط و نظم کاری است که لازم است همه مدیران رعایت کنند. مقام معظم رهبری در دوزادهمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) فرمود؛ از اوّل، مبنای کارِ انقلاب بر نظم و قانون بود و مدیران باید برای تمام رفتارهای خود دلیل داشته باشند. از سوی دیگر تمام حرکات و اقدامات مسئولان توسط افکار عمومی رصد می‌شود و باید مراقب باشند که در جامعه امیدآفرینی کنند.


کد مطلب: 452122

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452122/آیا-غلام-نژاد-معاون-سیاسی-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-عذرخواهی-می-کند-سید-ناصر-حسینی-دفاع-رفتار-های-خام-دور-تدبیر-می-تواند-تبعات-اجتماعی-سنگینی-پی-داشته-باشد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1